رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584612

سنای آمریکا بسته کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد

ساعت24-ایرنا نوشت: سنای آمریکا ساعاتی پیش با اکثریت آرا به پیشبرد بسته کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین رای داد. سناتورها با ۸۱ رای موافق درمقابل ۱۱ رای مخالف به پایان دادن به مباحث مربوطه برای تصویب نهایی این طرح رای دادند و قرار شد رای گیری نهایی همین هفته انجام شود.

html>

تارنمای هیل نوشت:بسته کمک به اوکراین هفته پیش به آسانی در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد اما به دلیل مخالفت رند پل سناتورجمهوریخواه از ایالت کنتاکی در سنا معطل مانده بود.

هیل نوشت: به دنبال مخالفت چندین چهره سرشناس جمهوریخواه از جمله دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا درباره مبلغ این بسته، تصویب آن آزمون مهمی برای جمهوریخواهان در حمایت از تداوم کمک های بشردوستانه و نظامی به اوکراین است.

برخی از سناتورهای آمریکایی از جمله بیل هاگرتی از ایالت تنسی قبل از جلسه روز گذشته (دوشنبه) سنا گفته بودند که از این بسته حمایت نخواهند کرد.

این سناتور آمریکایی در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: در واقع خصومتی با اوکراینی ها ندارم و ما می خواهیم آنها پیروز شوند اما کمک ها بیشتر به این کشور در شرایطی که مراقب وضعیت کشور خودمان نیستیم قابل قبول نیست و بهترین کار این است که بایدن به جنگی که علیه صنعت آمریکا به راه افتاده پایان دهد.

ترامپ روز جمعه در بیانیه ای از کنگره به دلیل اقدام برای تصویب بسته کمک به اوکراین به ویژه با توجه به خالی بودن قفسه فروشگاه ها و کمبود شیرخشک دراین کشور انتقاد کرد.

وی گفت: دموکرات ها ۴۰ میلیارد دلار دیگر روانه اوکراین می کنند در حالی که والدین آمریکایی تلاش می کنند کودکان خود را سیر کنند.

این بسته در مجلس نمایندگان آمریکا با ۳۶۸ رای موافق در مقابل ۵۷ رای مخالف تصویب شد. بیشتر کسانی که به این بسته رای منفی دادند جمهوریخواهان بودند.

میچ مک کانل رهبر اقلیت سنای آمریکا روز یکشنبه به خبرنگاران گفت این بسته احتمالا تا روز چهارشنبه در سنا تصویب می شود ولی موانعی وجود دارد که در چند روز آینده رفع می شود و این بستگی به همکاری از سوی همه ۱۰۰ سناتور دارد.

رند پل که اغلب مخالف بسته های کمک رسانی آمریکا به خارج از این کشور است مذاکره درباره این بسته را هفته پیش به تاخیر انداخت و بر نظارت بیشتر بر این کمک تاکید کرد.

جان کربی سخنگوی پنتاگون به تازگی خواستار تصویب نهایی بودجه ۴۰ میلیارد دلاری واشنگتن به اوکراین شد و گفت که اگر این بودجه تا ۱۹ مه تصویب نشود، توانایی ارائه «بدون وقفه» تسلیحات نظامی به اوکراین تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها