رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584717

رسانه های ضدانقلاب،رانندگان اتوبوس را تشویق به اختلال در حمل ونقل شهری می کنند

ساعت24-روزنامه ایران با اشاره به اعتصاب برخی رانندگان اتوبوس نوشت:تلقین یاس و القای ناکارآمدی و حس نادیده و ناشنیده گرفته شدن توسط حاکمیت و تشویق و تحریک و آموزش و سازماندهی اهالی این صنف برای اعتصاب و اعتراض، اصلی‌ترین رویکرد رسانه‌های جریان ضدانقلاب حول محور اخبار مربوط به صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای است.

html>

این درحالی است که طبق شاخص‌های مرسوم، این مشکلات نه تنها اختصاص به ایران ندارد؛ بلکه از چند جهت، ایران را باید جزو کشورهای پیشرو و پیشگام در این صنعت دانست.

اغلب شبکه‌ها و وبسایت‌های جریان معاند با انقلاب اسلامی را می‌توان به‌عنوان منابع تولید این تصویرسازی رسانه‌ای نام برد؛ رسانه‌هایی همچون بی‌بی‌سی فارسی (وابسته به وزارت خارجه انگلیس)، ایران اینترنشنال و ایندیپندنت و العربیه فارسی وابسته به دربار سعودی، پیک ایران و توانا نزدیک به جریان نفاق و... همگی رسانه‌هایی هستند که این خطوط را دنبال می‌کنند. اما شبکه سلطنت‌طلب من و تو را باید به‌عنوان قطب پیشران عملیات روانی حول محور تحریک رانندگان و نمایش تصویری سیاه از وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در نظر گرفت که هم از حیث کمیت و هم از لحاظ کیفیت، پیشران جریان‌ها و رسانه‌های دیگر است.

این رسانه‌ها بدون اشاره به تأثیر تحریم‌های صورت گرفته توسط دولت یا دولت‌های متبوعشان روی این صنعت، صرفاً بر کلیدواژه‌ها و گزاره‌های «ناکارآمدی» و «تبعیض» و مانند آن تأکید می‌کنند. همچنین، در کنار فضای رسمی ضدانقلاب، باید به یک سلسله اکانت در بستر اینستاگرام و توئیتر اشاره کرد که فضای غیررسمی این عملیات روانی را تشکیل می‌دهند؛ حساب‌هایی که صاحبان آنها مدعی هستند خود راننده هستند و پس از طرح شعارهای سیاسی که حس عدالت‌طلبی شغلی را به مخاطب القا می‌کند، مسائلی را تلقین می‌کنند که سنخیتی با مطالبات شغلی، صنفی و معیشتی رانندگان ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها