رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584756

تغییر در زمان وزش بادهای موسمی/ در زابل ۲۲۰ روز طوفان داریم

ساعت24-ایرنا نوشت: رییس مرکز ملی پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بادهای ۱۲۰ روزه سیستان در شمال سیستان و بلوچستان این روزها به ۲۲۰ روز رسیده و این مساله مشکلاتی را برای مردم این منطقه به وجود آورده است.

html>

صادق ضیائیان روز پنجشنبه در جریان سفر به سیستان و بلوچستان اظهارداشت: دمای هوا در منطقه سیستان نیز ۲ درجه افزایش یافته است.

وی بیان کرد: باتوجه به خشکسالی سه دهه اخیر امسال شرایط اقلیمی دشوارتر شده و مردم منطقه سیستان باید هشدارهای هواشناسی را جدی گیرند.

رییس مرکز ملی پیش بینی سازمان هواشناسی کشور از تاثیر پیش‌بینی‌ها بر سواحل مکران گفت و افزود: در این سفر از مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی برای بررسی مشکلات پیش‌بینی دریایی، سواحل مکران، و ایستگاه‌های هواشناسی خاش، ایرانشهر، سرباز و چابهار نیز دیدن کرده و با کارشناسان پیش‌بینی استان گفت‌وگو خواهیم کرد.

وی اظهارداشت: از صنعت شیلات گرفته تا صنایعی که بتوان از آنها کسب درآمد کرد همه نیازمند پیش‌بینی‌های دریایی هستند بنابراین تقویت پیش‌بینی‌های دریایی در دستور کار قرار دارد تا با توجه به شرایط دریایی و سواحل مکران بتوانیم از این ظرفیت برای توسعه استان استفاده کنیم.

بهزاد لایقی مدیرکل مرکز علوم جوی و اقیانوسی و دبیر شورای عالی اقیانوس شناسی نیز گفت: توسعه سواحل مکران در ایجاد رونق کسب و کارهای دریایی اهمیت ویژه و به سزایی دارد که پیش‌بینی‌های درست هواشناسی دریایی می‌تواند گامی مهم و اساسی برای دستیابی به این مهم باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها