رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 585112

سکوت مرادی درباره پناهندگی وزنه برداران شکست/پای قاچاق انسان در میان است!

ساعت24-رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: درباره پناهنده شدن وزنه برداران، احساسم می گوید که یک شبکه قاچاق آن را مدیریت می کند.

html>

به گزارش خبرگزاری فارس، علی مرادی درباره تعداد وزنه برداران اعزامی پسر و دختر به رقابت‌های کشورهای اسلامی و اینکه با توجه به لغو بازی‌های آسیایی و کیفی تر شدن کاروان‌ها برای اعزام به ترکیه، آیا لیست تیم‌های وزنه برداری کشورمان در قونیه تغییر خواهد کرد، اظهار داشت: مثل گذشته در کمیته المپیک حضور پیدا کرده و لیست نفرات را به کمیته کامل اعلام کردیم. اعضای کادرفنی تصمیم گرفته‌اند تیم آقایان را به شکل بسیار کیفی و کامل با ۱۰ وزنه بردار اعزام کنیم.

وی افزود: البته از فردا اردوها با 16 نفر در سالن آزادی شروع می‌شود. با توجه به همین موضوع درصدد هستیم از تیم بانوان هم حمایت کنیم. به احتمال قریب به یقین تیم بانوان را هم با هشت نفر اعزام خواهیم کرد. روی شانس مدال بیشتر حساب کرده‌ایم.

*پناهنده شدن ورزشکاران در دنیای ورزش اجتناب ناپذیر است

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درخصوص پناهندگی دو وزنه بردار بانو، راهکارهای لازم برای جلوگیری از این اتفاق و اینکه در صورت افزایش حمایت ها از این وزنه برداران چه قدر می‌توان به تکرار نشدن چنین مسائلی امیدوار ماند، گفت: این اتفاق نه برای ما بلکه برای دنیای ورزش اجتناب ناپذیر است. در همین المپیک ریو یکی از دختران وزنه بردار بلوک شرق به کشور دیگری رفت و به این شکل و شمایل پناهنده شد.

*نباید به خاطر یک فرد خودخواه وزنه برداری بانوان نابود شود

مرادی تصریح کرد: ورزش در همه جا فراز و نشیب‌های خاص خودش را دارد. اینکه چگونه می‌توانیم جلوی این اتفاقات را بگیریم تا بحث مهاجرت و اینگونه موارد کاهش پیدا کند باید امکانات بیشتری را برای ورزشکاران فراهم کرد. البته به نظر می رسد این اقدامات کم‌لطفی است که به مجموعه کشور و ورزش ضربه وارد می‌کند. اگر قرار باشد یک نفر خودخواه باشد، خواستگاه تمام دخترانی که به این ورزش رو می‌آورند نابود می‌کند. این از ارزش‌های اخلاقی به دور است. چه آن ورزشکار پناهنده شود یا مهاجرت داشته باشد.

*وزنه برداری بانوان در 3 سال و نیم به اندازه 50 سال کار کرده است

وی اضافه کرد: باید ورزشکاران به مسائل خودشان مقداری توجه کرده و بحث مسائل اینچنینی را گسترده‌تر ببینند. وزنه برداری بانوان در کشور ما رشته جدیدی است و در سه سال و نیم اندازه 50 سال کار انجام شده است. حتی برخی از کشورهایی که در این ورزش صاحب‌نام هستند و برخی از این ورزشکاران به آن پناهنده می‌شوند هنوز نتوانسته‌اند مدال درست و حسابی بگیرند اما ورزشکاران خوب ما در این مدت مدال‌های خوبی گرفته‌اند. آنها باید حمایت شوند و ما هم حمایت می‌کنیم. کلاس‌های آموزشی را در داوری و مربیگری برای خانم‌ها بیشتر مقرر کرده و اردوهای‌شان را درصدد هستیم منسجم‌تر برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ادامه داد: همچنین در بحث آموزشی و تمرینی ورزشکاران در سطح استان‌ها درصدد هستیم جلسه‌ای با نواب رئیس بانوان داشته باشیم. زمان‌های مناسبی را هیات‌ها در اختیار بانوان قرار می‌دهند تا بتوانند تمرینات مناسب‌تری را انجام بدهند.

*تنبیه و تشویق به صورت خصوصی و در خانواده خود ما است

مرادی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه بحث‌هایی در اردوها پیش آمده و بی‌توجهی اش به یکتا جمالی سبب این اتفاق شده است، توضیح داد: به این بحث‌های حاشیه ای بازنمی‌گردیم. همه این دختران جزو خانواده ورزش وزنه برداری و خانواده ما هستند. اگر هم بحثی نیاز به تذکر دارد، باید این کار را انجام داد. اگر هم نیاز به حمایت هست باید از آنها حمایت شود. جای تشویق و تنبیه در خانواده خصوصی خود ما است. اگر پدر خانواده تذکر ندهد، وظایف خودش را انجام نداده است. هر چیزی جای خودش.

وی افزود: به هر حال ما نواب رئیس داریم. نایب رئیس بانوان ما هم بسیار خوب کار می‌کند. نایب رئیس استان‌ها هم به همین شکل. موارد دیگر بحث حاشیه‌ای است.

*فردی که ته دلش همراهی نباشد، کار خودش را می کند

رئیس فدراسیون وزنه برداری درباره هجمه‌های وارد شده به خودش در بحث پناهندگی، توضیح داد: تیم‌هایی را به نقاط مختلف حتی آمریکا اعزام کردیم که حتی تعداد نفرات آنها در قهرمانی جهان بزرگسالان بالای 20 نفر بود. اینها بدون هیچگونه تنشی رفتند و آمدند. اینگونه اقدامات اجتناب‌ناپذیر است. شما هرچقدر شرایط را مهیا کنید، کسی که ته دلش بخواهد، می‌خواهد منجر به اتفاقاتی شود، کار خودش را می‌کند.

*احساسم می گوید درباره پناهندگی وزنه برداران شبکه قاچاق انسان در میان است

مرادی درباره دلیل پناهندگی یکتا جمالی، اظهار داشت: اینکه یک نفر شب بخوابد، صبح زود ساعت هشت بلند شود و به این بهانه که می‌خواهم حال خانواده ام را بپرسم از مربی مربوطه که همراهش بوده است جدا شود تا نیت خودش را به عمل برساند، نمی‌تواند بدون برنامه ریزی از قبل باشد. یا فردی مصاحبه کرده و گفته من از آلمان آمدم و او را برده‌ام. این نشان‌دهنده یک برنامه ریزی است و نشان می‌دهد سیستم سازماندهی شده را طراحی کرده‌اند. احساس من این است که یک شبکه قاچاق انسان چنین مسائلی را مدیریت می‌کند.

*این امکان که جوان 17 ساله شب بخوابد و صبح تصمیم بگیرد، وجود ندارد

وی ادامه داد: این سیستم برنامه ریزی شده است. نمی‌توانید غیر از چنین چیزی را قبول کنید مگر اینکه ساده لوحی کنید. امکان ندارد یک جوان 17 ساله شب بخوابد و صبح تصمیم بگیرد. ممکن نیست که یک جوان سالم و ساده بخواهد یک تصمیم خلق‌الساعه گرفته باشد. اتفاق خاصی که افتاده این است که هیچکس از این موضوع نتوانسته مطلع شود و خودش شرایطی را به وجود آورد که کسی از این موضوع خبر نداشته است.

*من بازنشسته نیستم

رئیس فدراسیون وزنه برداری درمورد بازنشستگی‌اش پاسخ داد: من بازنشسته نیستم. تا زمانی که سازمان بازنشستگی مسائل مربوط به سنوات را مورد تایید قرار ندهد، سازمان مربوطه نمی‌تواند هیچ پرسنلی را بازنشسته اعلام کند. پس تا زمانی که سازمان بازنشسته اعلام نکند، بازنشسته محسوب نمی‌شوم و مانند سابق با قدرت کارم را انجام می‌دهم.

*چگونه دیوان عدالت رای هادی ساعی را تایید کرده اما انتخابات ما نقض شده

مرادی درباره رای دیوان عدالت اداری به ابطال انتخابات فدراسیون وزنه برداری، گفت: رای دیوان عدالت اداری موضوع دیگری است. به نظر من طبق منشور المپیک و وزارت ورزش دیوان نمی‌تواند در امور داخلی یک مجمع دخالت کند. مجمعی که رئیسش، رئیس ورزش کشور است. نماینده سازمان بازرسی در مجمع حضور پیدا کرده است. چگونه رای هادی ساعی را با همان شرایط تایید کرده اما همان شعبه و قاضی انتخابات ما را نقض کرده است. البته ما به این موضوع اعتراض کردیم و اعتراض ما به رای بدوی است. انتشار رای بدوی خلاف و جرم است. برخی از دوستان رسانه‌ای این حکم را نشر داده‌اند اما اگر موضوع در مراجع قضایی مطرح شود، شرایط خاصی دارد. تا زمان صدور رای نهایی نباید حکم را منتشر کرد.

*تا زمانی که صندوق بازنشستگی تایید نکند، بازنشسته نیستم

وی درخصوص اینکه چه زمانی بازنشسته می‌شود، توضیح داد: از 42 سال پیش سرباز و بسیجی این مملکت هستم. بازنشستگی یک اسم است و اگر این اسم به نام من بخورد باز هم سرباز مملکت هستم. از لحاظ رسمی هم تا زمانیکه صندوق بازنشستگی این بحث را تایید نکند، بازنشسته نیستم. نزدیک به 36 سال سابقه اجرایی دارم. سابقه اجرایی با سنوات خدمتی فرق دارد.

*دور بعدی هم می توانم کاندید شوم

رئیس فدراسیون وزنه برداری عنوان کرد: کسورات سوابق بازنشستگی، حق بیمه و ... را باید لحاظ کرد. آنچه در ارتباط به سوابق است نزدیک به 36 سال است اما در سنوات باید کسورات، بیمه و ... را هم در نظر گرفت. با احتساب این‌ها نزدیک به 30 سال است. اگر بخواهم ادامه بدهم دور بعدی هم می‌توانم کاندید شوم.

*مدرک کارشناسی ارشد من قانونی است

مرادی اضافه کرد: مدرک کارشناسی ارشد من قانونی است. تا زمانی که بالاترین مقام عالی وزارت تشخیص بدهد می‌توانم به کارم ادامه بدهم و ممکن است این کار 30 سال شود 40 سال. الان برخی جاها افراد پس از بازنشستگی اعاده به خدمت می‌شوند.

*دلم خواست برگردم، زیرا احساس کردم وزنه برداری در مسیر درستی نبود

وی درمورد اینکه پیش از این پذیرفته بود که بازنشسته است، تصریح کرد: دلم خواست که برگردم، به این خاطر که احساس کردم وزنه برداری در مسیر درستی حرکت نمی‌کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها