رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 585317

کیسینجر در فهرست سیاه اوکراین قرار گرفت

ساعت24-ایسنا نوشت: کیسینجر بابت اظهاراتش درباره جنگ اوکراین توسط این کشور در فهرست سیاه قرار گرفته است.

html>

به گزارش خبرگزاری تاس، هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا توسط وبسایت اوکراینی Mirotvorets بابت "حضور در عملیات اطلاعات ویژه روسیه علیه اوکراین" در فهرست سیاه قرار گرفته است.

وی همچنین به پروپاگاندا، باج گیری و دست اندازی به یکپارچگی قلمروی اوکراین نیز متهم شده است.

دست اندرکاران این وبسایت از آژانس‌های اجرای قانون اوکراین خواسته‌اند تا این مساله را به‌عنوان یک بیانیه رسمی در نظر بگیرند که فرد مورد نظر مرتکب "اقدامات آگاهانه علیه امنیت ملی" شده است.

۲۴ مه سال جاری میلادی کیسینجر به اجلاس جهانی اقتصاد در داووس گفت که یک روند سازش در اوکراین باید ظرف دو ماه با هدف اجتناب از پیامدهای جدی‌تر در روابط بین‌المللی اروپا اجرایی شود.

وی در این اجلاس گفت: مذاکرات باید ظرف دو ماه پیش از بدتر شدن وضعیت و تنش در اوکراین که دیگر نمی‌توان به این راحتی جلویش را گرفت، آغاز شود. در حقیقت، خط تقسیم باید همان بازگشت به وضعیت قبل باشد.

کیسینجر همچنین تاکرد کرد که دستیابی به وضعیت بی طرف اوکراین و عملکرد آن به عنوان پلی بین روسیه و اروپا باید هدف اصلی در وضعیت کنونی باشد. وی هم‌چنین پیشنهاد کرد که اوکراین به روسیه امتیازات ارضی بدهد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اظهارات کیسینجر را مورد انتقاد قرار داد و گفت: تقویم کیسینجر سال ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد نه ۱۹۳۸ را.

همچنین میخائیل پودولیاک، مشاور زلنسکی نیز گفت، پیشنهادهای برخی از شرکای غربی برای امتیازات سرزمینی از پشت خنجر زدن به کی‌یف است.

در این میان، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه رویسه نیز گفت که آمریکا هم شاید کیسینجر را پس از قرار گرفتنش در فهرست سیاه یک وبسایت اوکراینی، تحریم کند!

زاخارووا همچنین در پستی تلگرامی گفت: این اقدام یک هدیه برای تولد ۹۹ سالگی کیسینجر است. او برای تولدش در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرد.

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز گفت: کیسینجر توسط وبسایت اوکراین بابت اینکه ذهن باز و دیدگاه‌های واقع‌گرایانه درباره اوضاع اوکراین دارد، در فهرست سیاه قرار گرفته است.

وی در توئیتی نوشت: او بخاطر واقع گرایی و ذهن بازی که دارد در این فهرست سیاه قرار گرفته است. این اقدام نشانه‌ خوبی برای آن دسته از افرادی است که هنوز بر این باورند مذاکرات با کی‌یف امکان پذیر است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها