رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587253

سوئیس از روسیه طلا وارد کرد

ساعت24-سوئیس برای نخستین بار پس از جنگ اوکراین اقدام به واردات حدود سه تُن طلا از روسیه کرد که خرید آن از سوی غرب ممنوع اعلام شده بود.

html>

تارنمای خبری سوئیسی «سوئیس اینفو» با انتشار این خبر نوشت: اقدام سوئیس در واردات طلا از روسیه که نخستین بار پس از حمله روسیه به اوکراین صورت می گیرد، نشانگر آن است که صاحبان صنایع نمی توانند در برابر فلزات گرانبها مقاومت کنند.

سوئیس اینفو درادامه نوشت: بنابر داده های اداره گمرکات فدرال سوئیس، درماه مه گذشته میلادی بیش از سه تُن طلا از روسیه به سوئیس منتقل شد. این نخستین محموله انتقال یافته بین دو کشور از ماه فوریه به شمار می رود که از سوی بازارهای لندن در پی حمله مسکو به کی‌یف خرید طلا از روسیه به نوعی منع شده بود.

این تارنمای خبری سوئیسی درادامه این خبر نوشت: انتقال این محموله از طلا نماینگر حدود دو درصد از واردات طلا به قطب اصلی پالایش طلای دنیا در ماه گذشته میلادی است.

سوئیس اینفو دراین باره نوشت: اکثر پالایش دهندگان طلا تصمیم گرفتند پس از اقدام «انجمن بازار شمش لندن» مبنی بر منع ورود و استفاده از طلاهای روسیه در بازار لندن، به سمت طلاهای جدید از سوی روسیه روی آورند.

این گزارش می افزاید: سوئیس منزلگاه چهار پالایش‌گاه طلای جهان است که درمجموع دو سوم (ساخت) طلای جهان را اداره می کنند.

سوئیس اینفو افزود: سوئیس همچنین از ماه آوریل گذشته اقدام به واردات حجم اندکی از «پالادیوم» (Palladium) (فلز گرانبها از گروه پلاتین) از روسیه گرد که بزرگترین معادن آن را دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها