رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587319

مرادی دیگر نمیتواند کاندیدای ریاست فدراسیون جهانی شود!

ساعت24-علی مرادی پس از برکناری از فدراسیون ملی خود با حکم دادگاه از نامزدی برای انتخابات ریاست فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) خارج شد.

html>

مرادی که در یک سال گذشته مورد انتقاد چهره های مطرح وزنه برداری ایران قرار گرفته بود، به طور موقت جای خود را به سجاد انوشیروانی دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن داد. شکایت رسمی انوشیروانی منجر به صدور حکم دیوان عدالت اداری شد. مرادی بدون حمایت فدراسیون وزنه برداری ایران نمی تواند در انتخابات فدراسیون وزنه برداری جهانی که آخر هفته جاری در تیرانا آلبانی برگزار می شود شرکت کند.

به گفته یکی از ملی پوشان سابق ایران، ورزشکاران حقوق خود را دریافت نکرده اند و بارها از ضعف امکانات و تجهیزات درمانی در دوران طولانی ریاست مرادی به عنوان رئیس فدراسیون بین المللی ایران شکایت کرده اند.

تنها چند هفته پس از آنکه دو نفر از اعضای تیم وزنه برداری زنان از کشور فرار کردند و در آلمان پناهنده شدند و اعلام کردند که دیگر حاضر نیستند برای تیم ملی ایران مسابقه بدهند گفته می شود که تیم مردان نیز به نشانه اعتراض اردوی تمرینی خود را ترک کرده اند.

پریسا جهانفکریان یکی از دختران وزنه بردار پناهنده، امروز در مصاحبه ای با insidethegames گفت: احساس می‌کند مشکلات تیم بانوان آنقدر ریشه‌دار است که تغییر ریاست تفاوت چندانی به وجود نخواهد آورد و وضعیت بهتر نخواهد شد.

بنا بر این گزارش وضعیت اسفبار ورزشکاران نخبه عاملی برای کناره گیری مرادی نبود بلکه شکایت انوشیروانی عامل اصلی برکناری مرادی از ریاست فدراسیون بود. دادگاه حکم داد که مرادی به دلیل تخلف در انتخابات فدراسیون ملی در جولای گذشته که برنده اعلام شد، نمی تواند به عنوان رئیس ادامه دهد. انوشیروانی از روند رای گیری شکایت کرد و دادگاه نتیجه انتخابات را باطل کرد.

درخواست تجدیدنظر مرادی رد شده و دادگاه رای بر این داد که او «دیگر صلاحیت ریاست فدراسیون را ندارد.»

همچنین به دلیل شکایت های مکرر ورزشکاران، وزارت ورزش در حال بررسی انتصاب سرپرست موقت به جای مرادی بود. بهداد سلیمی قهرمان دسته فوق سنگین لندن در سال ۲۰۱۲ از جمله کسانی بود که اخیرا مرادی را مقصر ناکامی های اخیر ایران می‌دانست.

در بازی‌های المپیک لندن، ایران با سه طلا در جایگاه دوم جدول مدال‌ها قرار گرفت و کسب دو طلا در ریو ۲۰۱۶ به ایران کمک کرد تا به مقام سوم دست پیدا کند.

ایران در سال گذشته در توکیو، دو ورزشکار برتر خود، سهراب مرادی و کیانوش رستمی قهرمانان سال ۲۰۱۶ را پس از مصدومیت‌های جدی و مشکلات داخلی با فدراسیون در اختیار نداشت و به دلیل تخلفات تاریخی دوپینگ، تنها توانست دو ورزشکار را اعزام کند و یک مدال نقره کسب کرد.

مرادی هنوز نامزدی ریاست جمهوری خود را پس نگرفته است، اما IWF از تغییر ریاست فدراسیون وزنه برداری ایران با خبر است. پائولا آراندا، یکی از دو کاندیدای آمریکایی، انصراف داده و انتظار می رود از لیست ۱۱ نامزد اصلی انصراف های دیرهنگام بیشتری دیده شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها