رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587423

تجربه پارک علم و فناوری شریف در تعامل با صنعت/ کدام صنایع به‌ سراغ دانش‌بنیان‌ها میآیند؟

ساعت24-مدیر فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه شریف حسن سابقه شرکت فناور را عاملی کلیدی در جلب اعتماد صنایع دانست.

خبر
html>

سید محمدرضا حسینی، مدیر فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه شریف در گفت و گو با فارس در پاسخ به این پرسش که چه صنایعی برای رفع چالش های فناورانه خود به پارک های فناوری مراجعه می کنند، بیان کرد: اغلب صنایعی با شرکت های مستقر در پارک ها همکاری می کنند که استفاده از محصولات داخلی برای آنها مسبوق به سابقه است، توجیه اقتصادی داشته باشد یا به کارگیری محصولات ایران ساخت برای آنها ریسک کمی در پی داشته باشد.

وی افزود: محصولاتی قابل عرضه به صنایع است که استانداردهای مرجع مربوط به آنها در داخل کشور وجود داشته باشد، مجموعه ها و آزمایشگاه های صادرکننده استاندارد مربوط به این محصولات در کشور وجود داشته باشد و پروسه ارائه تاییدیه های مربوط به محصولات تولیدی برای تولیدکننده هموار و آسان باشد.

حسینی با اشاره به این که اغلب صنایعی از محصولات داخلی بهره می برند که استفاده از تولیدات داخل برای آنها آسان تر است و چالش کمتری دارد، اظهار کرد: عمده تجهیزات مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از داخل کشور تامین می شود. در حوزه مواد پیشرفته نیز اعتماد خوبی به محصولات و تولیدات شرکت های دانش بنیان و فناور وجود دارد چراکه پروسه اخذ استانداردهای مربوطه در این حوزه در داخل کشور وجود دارد.

مدیر فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه شریف گفت: عرضه محصولات دارای استاندارد به کارفرما به راحتی انجام می شود. صنعت ساختمان نیز جز صنایعی است که میزان نفوذ تولیدات داخل در آن بالاست. حسن سابقه شرکت فناور باعث جلب اعتماد صنایع می شود. البته تاییدیه ها و استانداردها نیز در جلب اعتماد صنایع نقش بسزایی ایفا می کنند.

وی افزود: روند صدور استاندارد در حوزه های داراری محصولات پیشرفته وجود ندارد، بنابراین پروسه صدور استانداردها در حوزه محصولات دانش بنیان باید فراهم شود و زیست بومی شکل بگیرد که صدور استاندارد برای محصولات های تک که وسعت فناوری بالایی در کشور دارند، ممکن شود. این امر باعث جلب اعتماد صنایع نیز می شود و آنها را ترغیب می کند که به جای محصولات خارجی به سراغ محصولات داخلی بروند.

حسینی بیان کرد: شرکت های تولیدکننده نیز باید تلاش کنند تا به درخواست ها و تقاضاهای صنایع عمل کرده و تعهدات خود را به طور کامل انجام دهند. رعایت این فاکتورها می تواند تعامل صنایع با شرکت های فناور و دانش بنیان عضو پارک ها را بهبود ببخشد.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها