رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587533

بنت قبل از استعفا: به منصور عباس اعتمادی نیست

ساعت24-نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ضمن تشکر از رئیس دولت خودگردان فلسطین گفت که نباید به او اعتماد کرد.

html>

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در آستانه استعفاست، روز گذشته (شنبه) در مصاحبه‌ای مطبوعاتی درباره موضعش نسبت به «منصور عباس» رئیس دولت خودگردان فلسطین و روزهای سخت کابینه تل‌آویو سخن گفت.

طبق گزارش پایگاه خبری «آی ۲۴»، بنت به عنوان نخست‌وزیری که حالا زمان قدرتش تمام شده روز گذشته در گفت‌وگو با اخبار شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت: «من واقعاً از منصور عباس قدردانی می‌کنم اما اتفاقات سال گذشته ثابت کرد که نباید به او اعتماد کرد».

نفتالی بنت قبل از این در مصاحبه خود گفته بود: «اگر از من بپرسید که آیا کابینه‌ای که توسط بن غفیر و اسموتریچ [نمایندگان راست‌گرا و افراطی کنست] اشغال خواهد شد برای اسرائیل سودمند است یا خیر، پاسخ من منفی است».

او به عنوان نخست‌وزیر یک سال ماموریت‌ خود را به پایان رسانده و حالا پس از فروپاشی ائتلاف، در این هفته استعفا خواهد کرد. بنت در مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای اخیرش اذعان می‌کند: «دولت جناح راست‌گرا [به رهبری بنیامین نتانیاهو] از نظر من یک فاجعه است؛ زیرا دولتی است که روی لبه‌ها حرکت می‌کند».

پایگاه خبری «آی ۲۴» در پایان گزارش خود از اظهارات بنت نوشت: «نخست‌وزیر مستعفی در گفت‌وگوی خود با اخبار ۱۲ گفت که آیلیت شاکید [وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی] نیز در هفته‌های اخیر در طرح‌ها و تصمیم‌گیری‌ها شریک بوده است؛ ما مثل شیر جنگیدیم تا آن لحظه که دیگر امکان جنگ وجود نداشت».

بعد از انحلال کامل کنست فعلی [پارلمان رژیم صهیونیستی] طی این هفته و توافق بر سر تاریخ دقیق انجام انتخابات دور بعدی، بنت استعفای خود را تقدیم و «یائیر لاپید» وزیر خارجه فعلی تل‌آویو، مسئولیت پیشبرد امور را تا برگزاری انتخابات زودهنگام بر عهده خواهد گرفت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها