رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591082

پایان مرداد، خداحافظی با خودروهای ناقص

ساعت24-مدیرعامل ایران‌ خودرو از کاهش تعداد خودروهای ناقص کف پارکینگ به کمتر از ۱۵ هزار دستگاه خبر داد و گفت: تا پایان مرداد تعداد خودروهای ناقص به صفر خواهد رسید.

html>

به گزارش بازار، مهدی خطیبی افزود: خودروسازی خزر، نخستین سایت تولیدی ایران‌خودرو است که توانسته خودروهای دارای کسری قطعه را به صفر برساند و طبق قولی که به وزیر صمت و مشتریان ایران خودرو داده بودیم تا پایان مردادماه، خودروهای ناقص کف پارکینگ ایرانخودرو به صفر خواهد رسید.

وی با اشاره به صفر شدن خودرو های ناقص در سایت‌های کرمانشاه فارس، خراسان گفت: فقط سایت‌های مرکزی و تبریز به دلیل مشکل قطعه در خودروی سورن صفر نشده است که با تامین قطعه به سرعت در حال کاهش است.

خطیبی تولید قطعه‌های وارداتی مثل رایانه یامغز خودرو (ecu) را شروع خوبی برای بومی سازی قطعات الکترونیکی دانست و افزود: با اعتماد به شرکت‌های دانش بنیان می‌توان بطور کامل خودروساز شویم و وابستگی به تامین قطعه از خارج را نداشته باشیم.

مدیرعامل ایران خودرو اضافه کرد: توسعه سامانه مدیریت موتور در اولویت برنامه‌های این گروه قرار گرفته که عمق ساخت داخل، کاهش هزینه‌های تولید و ارتقای کیفیت خودروهای داخلی را در پی خواهد داشت.

خطیبی یکنواختی قطعات بکار رفته در خودروها همچنین داخلی سازی و افزایش کیفیت قطعات الکترونیکی را از برنامه‌های امسال ایرانخودرو عنوان کرد و گفت: بیشترین مراجعه به خدمات پس از فروش به دلیل متنوع بودن قطعات الکترونیکی است که اگر داخلی سازی و یکنواختی داشته باشد به افزایش رضایت مشتری می‌انجامد.

وی افزود: نقشه راه ساخت قطعه باید در اختیار خودروساز باشد تا طبق آن به قطعه ساز سفارش بدهد نه اینکه متکی به واردات باشیم.

مدیرعامل ایران‌خودرو، آمار ورودی‌های خدمات پس از فروش ایران خودرو را ۳۹ تا ۴۰ درصد کمتر از سال گذشته دانست و گفت: بدلیل سرریز قطعات در کارخانه آمار خودروهای متوقف در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش بیش از ۷۵ درصد کاهش پیدا کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها