رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 591639

خرید خودرو با بودجه یک میلیارد تومان

ساعت24-اگر پیگیر اخبار روز خودرو باشید، متوجه تغییرات اخیر بازار شده‌اید. قیمت روز خودرو کارخانه، تفاوت زیادی با قیمت بازار پیدا کرده است. بنابراین خودروسازان داخلی روش فروش خودرو را اصلاح کرده‌اند تا بلکه بتوانند بازار را ساماندهی کنند. در این میان، وزارت صمت نیز مستقیما نظارت می‌کند و در همین راستا، سامانه جدید خرید خودرو را راه اندازی کرده است.

خبر
html>

خرید خودرو با بودجه یک میلیارد تومان

اگر پیگیر اخبار روز خودرو باشید، متوجه تغییرات اخیر بازار شده‌اید. قیمت روز خودرو کارخانه، تفاوت زیادی با قیمت بازار پیدا کرده است. بنابراین خودروسازان داخلی روش فروش خودرو را اصلاح کرده‌اند تا بلکه بتوانند بازار را ساماندهی کنند. در این میان، وزارت صمت نیز مستقیما نظارت می‌کند و در همین راستا، سامانه جدید خرید خودرو را راه اندازی کرده است. این سامانه طوری طراحی شده تا تمامی محصولات خودروسازان داخلی در آن عرضه شوند. بنابراین متقاضیان برای ثبت‌نام خرید خودرو باید به سامانه یکپارچه وزارت صمت مراجعه کنند. یکی دیگر از مزایای این سامانه، کمک به کاهش قیمت خودرو است که رفته رفته محقق می‌شود.

علاوه بر خودروهای داخلی، بازار خودروهای وارداتی نیز آشفته است. با وجود ممنوعیت واردات، خودروهای جدید به بازار نرسیدند و همان خودروهای کارکرده قدیمی نیز روز به روز گران‌تر شدند. به همین خاطر خرید خودرو خارجی دور از دسترس شده و حتی قیمت خودرو کارکرده نیز بسیار افزایش یافته است.

با وجود چنین شرایطی، پیش‌بینی قیمت خودرو در آینده بسیار دشوار و حتی غیرممکن است؛ در واقع اقداماتی از سوی وزارت صمت برای کنترل قیمت‌ها صورت گرفته است؛ اما این اقدامات زمان‌بر بوده و نتیجه آن رفته رفته حاصل می‌شود.

هیوندای i20 (مونتاژ)

پس از واردات و عرضه نسل اول هیوندای i20، نسل دوم این خودرو به خطوط مونتاژ کرمان‌موتور راه یافت. نسخه مونتاژی این هاچ‌بک کره‌ای از سال 95 وارد بازار شد. این خودرو آپشن‌های کمی داشت و به همین خاطر کرمان‌موتور در سال 97، نسخه آپشنال آن را معرفی کرد.

هیوندای i20 از یک پیشرانه 1.4 لیتری نیرو می‌گیرد؛ این پیشرانه 99 اسب‌بخار قدرت و 134 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو می‌فرستد. این هاچ‌بک کوچک در مدت زمان 13.2 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز برابر با 6.7 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر است.

خرید خودرو با بودجه یک میلیارد تومان

هیوندای i20 مزایا و نقاط مثبت بسیاری دارد؛ مانند کیفیت ساخت بالا، فرمان‌پذیری خوب، فضای جادار کابین، مصرف سوخت مناسب و ...

نسخه صفر کیلومتر این خودرو هاچ‌بک با مدل سال 1397، حدود 1.05 میلیارد تومان قیمت دارد. اما نسخه‌های کارکرده آن را می‌توان با قیمت پایین‌تری پیدا کرد.

آلفارومئو جولیتا

یکی از خودروهای جذابی که در بازه قیمتی یک میلیارد تومان قرار دارد، آلفارومئو جولیتا است. این خودرو یک هاچ‌بک ایتالیایی اسپرت است که لذت رانندگی را به خوبی منتقل می‌کند. جولیتا در مدل‌های 2014 تا 2017 وارد کشور شد و یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف آن، خدمات پس از فروش و تامین قطعات است.

این خودرو زیبا به پیشرانه 1.4 لیتری توربو شارژ مولتی‌ایر مجهز شده و 170 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور دارد. نیروی تولید شده توسط یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. آلفارومئو جولیتا در مدت زمان 7.7 ثانیه از سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز برابر با 6 لیتر در هر صد کیلومتر است.

این هاچ‌بک ایتالیایی امکانات خوبی را مانند کنترل ایستایی در سربالایی، سه حالت رانندگی ( اسپرت، نرمال، زمستان)، اتولایت، چراغ چرخشی، ایربگ پرده‌ای، کی‌لس، کول باکس، گرمکن صندلی جلو، سقف پانوراما و ... ارائه می‌دهد.

از ویژگی‌های مثبت آلفارومئو جولیتا می‌توان ایمنی، فرمان‌پذیری و شتاب خوب را نام برد. اما مهم‌ترین نقطه ضعف آن، حساسیت پیشرانه به بنزین کم کیفیت است.

خرید خودرو با بودجه یک میلیارد تومان

ام‌وی‌ام x55

ام‌وی‌ام x55 یک کراس‌اور کوچک همانند x22 محسوب می‌شود که در دو تیپ در بازار کشورمان قابل عرضه است. نام این تیپ‌ها، اکسلنت و اکسلنت اسپرت است؛ در نسخه اکسلنت اسپرت، سقف و ستون‌ها به رنگ مشکی درآمده‌اند. از ویژگی‌ها و تجهیزات این خودرو می‌توان به یک ساعت هوشمند اشاره کرد که به ساعت هوشمند راننده متصل می‌شود. علاوه بر آن، با کمک این سیستم می‌توان شیشه‌ها و یا قفل ماشین را باز و بسته کرد. جالب است بدانید که این سیستم می‌تواند موتور خودرو را نیز روشن و خاموش کند. سایر ویژگی‌های آن عبارت‌اند از کنترل سرعت در سرازیری، کنترل ایستایی در سربالایی، اتوهلد، اتولایت، نمایشگر 7 اینچی صفحه کیلومتر، دوربین 360 درجه، نویگیشن، کی‌لس استارتر، گرمکن آینه‌های جانبی و سانروف.

این کراس‌اور چینی از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ نیرو می‌گیرد و به کمک آن می‌تواند 147 اسب‌بخار قدرت و 210 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. گیربکس آن نیز از نوع 6 دنده دوکلاچه است.

از ویژگی‌های مثبت این خودرو می‌توان به ساعت هوشمند، ارتفاع بلند سقف و صندلی‌های راحت اشاره کرد. اما نقاط ضعف آن نیز شامل کمبود فضای پا در ردیف عقب، تعلیق خشک، قیمت بالا و ... است.

ام‌وی‌ام x55 با مدل سال 1400، حدود 870 میلیون تومان قیمت دارد. بنابراین اگر قصد خرید کراس‌اور با آپشن‌های متنوع و قیمتی کم‌تر از یک میلیارد تومان را دارید، این خودرو مناسب شماست.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها