رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591977

واشنگتن: نشانه‌ای از کمک چین به روسیه برای دور زدن تحریم‌ها نیست

ساعت24-سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اذعان به عدم کمک چین به روسیه برای دور زدن تحریم‌های غرب، اما تهدید کرد که چنین کاری برای پکن بهای گزافی خواهد داشت.

html>

علی‌رغم هشدارهای مکرر مقامات غربی به چین درباره هرگونه کمک‌کردن به روسیه برای دورزدن تحریم‌های جهانی علیه مسکو، واشنگتن اما بار دیگر به نبود نشانه‌ای از این مسئله اذعان کرد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه طی نشست خبری گفت هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که چین به روسیه برای دورزدن تحریم‌های غرب کمک می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پرایس در این‌باره توضیح داد که آمریکا هنوز علائمی مبنی بر ارائه هرگونه کمک چین به روسیه در نقض تحریم‌های غرب را پیدا نکرده است.

وی اظهار داشت: «ما برای پکن روشن کرده‌ایم که چنین حمایتی چه پیامدهایی خواهد داشت، اما تاکنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر تغییر مسیر چین به هیچ‌وجه ندیده‌ایم».

دولت آمریکا بارها چین را به طور علنی تهدید کرده است که اگر به روسیه در دورزدن تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو - به بهانه عملیات نظامی در شرق اوکراین - کمک کند، این پکن است که بهای گزافی را برای آن پرداخت خواهد کرد.

پیش از این، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا مدعی شده بود واشنگتن نگران کمک احتمالی چین به روسیه برای دور زدن تحریم‌های اعمالی به بهانه جنگ اوکراین است.

با این حال، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه در سیاست غرب هر کشوری که مطیع آنها نباشد باید مجازات شود؛ گفت بعد از روسیه، چین هدف بعدی غرب در فهرست دشمنانش است.

از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، کشورهای غربی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به منظور منزوی کردن مسکو در جامعه بین‌الملل، از انواع فشارها و تحریم‌ها علیه این کشور استفاده کنند. آمریکا و متحدانش ضمن تشدید فشارها علیه روسیه، به حمایت‌های سیاسی، تسلیحاتی و اقتصادی خودشان در قبال اوکراین شدت داده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها