رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 592052

لزوم توزیع مناسب پزشک در استانها

ساعت 24 - عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: کمبود پزشک متخصص در کشور کاملاً محسوس است و وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی وظیفه دارند کمبود پزشک را جبران کنند.محمدرضا دشتی اردکانی با اشاره به کمبود پزشک متخصص در حوزه انتخابیه خود، اظهار داشت: اردکان یک شهر صنعتی و مهاجرپذیر است. ظرفیت بیمارستان این شهر برای ۷۰ هزار نفر است، اما اکنون جمعیت این شهرستان به ۱۵۰ هزار نفر می‌رسد

html>

وی افزود: در بیمارستان این شهر در شیفت شب فقط یک پزشک عمومی حضور دارد و جمعیت مراجعان در طول شب بیش از ۲۵۰ نفر است. وضعیت این شهرستان به لحاظ تعداد پزشک و تجهیزات بیمارستانی مناسب و مطلوب نیست که این مسئله به نارضایتی مردم منجر شده است.دشتی اردکانی با بیان اینکه اردکان جزو شهرهای پردرآمد کشور به شمار می‌رود، ادامه داد: زیرساخت‌ها و تجهیزات و امکانات بیمارستانی این شهرستان مطلوب نیست و علاوه بر بیماران، تعداد اندک پزشکان شهر نیز با مشکلاتی در این زمینه روبرو هستند.عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: درمانگاه‌های شبانه روزی اردکان نیز در طول شب به دلیل نبود امکانات و پزشک تعطیل هستند و مردم از این جهت در مضیقه قرار دارند. این مشکلات بارها با وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد مطرح شده است، اما هنوز اقدام سریع و فوری برای حل این مشکلات صورت نگرفته است‌.

وی با اشاره به تمام صنعتی بودن شهر اردکان، افزود: با توجه به این موضوع نباید مردم با کمبود پزشک و تجهیزات بیمارستانی مواجه باشند. مردم برای مراجعه به پزشکان متخصص به مرکز استان و دیگر شهرهای برخوردار مراجعه می‌کنند.دشتی اردکانی تأمین پزشک اعم از عمومی و متخصص را وظیفه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: پزشکان متخصص و فوق تخصص معمولاً در مراکز استان‌ها و بیمارستان‌های خصوصی تجمیع شده‌اند.عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توزیع مناسب پزشک در کشور، گفت: وزارت بهداشت و درمان باید راهکار اساسی برای تأمین و توزیع در نظر گیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها