رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595105

وزیر خارجه عراق: از مذاکرات هسته‌ای ایران استقبال میکنیم

ساعت24-ایرنا نوشت: وزیر خارجه عراق در مصاحبه ای با شبکه الجزیره قطر گفت: از مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا استقبال می کنیم زیرا هر تنشی بر اوضاع داخلی عراق تاثیر منفی می گذارد.

html>

فواد حسین روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه الجزیره افزود: برای گسترش روابط با آمریکا تلاش می کنیم ضمن اینکه روابط خوبی نیز با جمهوری اسلامی ایران داریم.

وی همچنین اضافه کرد: دور پنجم گفت و گوهای ایران و عربستان به پایان رسیده است و برای برگزاری دور جدید این گفت و گوها تلاش می کنیم.

حسین گفت: بررسی هایی درباره اینکه نشست آینده میان تهران و ریاض در سطحی غیر از وزرای خارجه دو کشور برگزار شود، در جریان است.

وی همچنین درباره روابط میان کشورش و ترکیه گفت: ترکیه همسایه مهم ماست و ما منافع مشترکی داریم و باید برای گسترش روابط با هم به تفاهم برسیم.

وزیر امور خارجه عراق همچنین افزود: موضوع حزب کارگران کردستان با خشونت و سلاح حل نمی شود با آنکارا برای پایان دادن به فعالیت مسلحانه این حزب گفت و گو می کنیم.

حسین در بخشی دیگر از مصاحبه با الجزیره گفت: حضور نظامی آمریکا در عراق در چارچوب آموزش و مستشاری است.

وی درباره اوضاع داخلی عراق نیز تصریح کرد: مذاکرات با همه جریان های سیاسی درجریان است و تلاش می کنیم جلسه پارلمان هرچه زودتر برگزار شود.

حسین افزود: امیدوارم که با جریان صدر برای مشارکت در دولت جدید به توافق برسیم.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در مسیر تشکیل دولت جدید وجود دارد گفت: اختلافاتی میان احزاب شیعه وجود دارد ولی پیشرفت هایی در گفت و گوهای میان جریان های مختلف عراق بوجود آمده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها