رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 595167

راهنمای انتخاب فرش و موکت راه پله

ساعت24-در برخی منازل پله هایی وجود دارد که با وجود فرش و موکت بر روی آن ها زیبایی و جلوه منزل دو چندان می شود که البته باید کاملا مناسب و طرح و رنگی هماهنگ با سایر لوازم منزل داشته باشد و این مورد تنها در خصوص پله های داخلی نمی باشد و می تواند راه پله ها هم باشند. فرش و موکت های مخصوصی در این زمینه تولید می شود که امروزه در طرح ها و رنگ های متنوعی می باشند.

html>

راهنمای انتخاب فرش و موکت راه پله

در برخی منازل پله هایی وجود دارد که با وجود فرش و موکت بر روی آن ها زیبایی و جلوه منزل دو چندان می شود که البته باید کاملا مناسب و طرح و رنگی هماهنگ با سایر لوازم منزل داشته باشد و این مورد تنها در خصوص پله های داخلی نمی باشد و می تواند راه پله ها هم باشند. فرش و موکت های مخصوصی در این زمینه تولید می شود که امروزه در طرح ها و رنگ های متنوعی می باشند. هم چنین علاوه بر زیبایی، فرش و موکت برای پله ها برای جلوگیری از سر خوردن و لیز خوردن افراد بسیار کاربردی می باشد به خصوص در فصول سرما که با ریزش برف و باران این موضوع بیش تر است. برای این که در این خصوص انتخاب مناسبی داشته باشید لازم است به یک سری نکات دقت کنید که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم و راهنمایی هایی را در این زمینه به شما ارائه دهیم.

فاکتور های مهم برای انتخاب فرش و موکت راه پله

هر وسیله ای که خریداری می شود لازم است بر حسب فاکتور های مهمی باشد تا رضایت کامل پس از خرید و استفاده وجود داشته باشد. در خصوص انتخاب فرش و موکت برای راه پله هم همانند سایر لوازم فاکتور های مهمی وجود دارد که شامل:

۱- جنس فرش یا موکت

اولین موردی که مهم می باشد جنس موکت و یا فرش انتخابی برای پله ها است چرا که با توجه به رفت و آمد های مکرری که بر روی آن ها انجام می شود بهتر است فرش از دوام بالایی برخوردار باشد. فرش های مخصوص راه پله در جنس های مختلفی هستند و البته الیاف مصنوعی در تولیدشان به کار رفته است که این الیاف شامل پلی پروپلین، پلی استر، نایلون می باشد. دلیل استفاده از الیاف مصنوعی در خصوص این فرش ها این است که دوام و ماندگاری بسیار خوبی دارند به خصوص الیاف نایلون و پلی استر.

هنگام خرید فرش برای راه پله توجه داشته باشید که از این دو جنس انتخاب کنید و دلیل این موضوع علاوه بر موضوع مقاومت بالا، مناسب بودن قیمتشان هم می باشد و کاملا مقرون به صرفه هستند و هم چنین رنگ و طرح بسیار متنوعی هم دارند که با هر سلیقه ای در بازار به فروش می رسد. و اما در خصوص موکت، اگر قصد دارید برای راه پله از موکت استفاده کنید بهترین گزینه استفاده از موکت های پشمی می باشد چرا که استهلاک آن ها بسیار کم است اما از نظر هزینه گران قیمت تر هستند که البته با توجه به مقاومت و دوام بسیار خوبی که دارند و این که احتیاج به تعویض زود به زود آن ها نیست می توان گفت تا حدودی به صرفه هستند. از نظر طرح و رنگی هم کاملا طبیعی و زیبا هستند و در رنگ های روغنی هم تهیه می شوند. اگر بخواهید از نوع ارزان تر موکت استفاده کنید می توانید موکت اولفین را خریداری کنید که این نوع در برابر پله هایی که تردد در آن ها بسیار زیاد است، مناسب تر هستند و دوام بسیار بالایی دارند و حتی می توان گفت به پشم شباهت بسیار زیادی دارد. به طور کلی جدا از طرح و رنگ در ابتدا به جنسی که قرار است خریداری کنید توجه کنید چرا که دوام و ماندگاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا کم تر مجبور به تعویض شوید.

۲- ضخامت فرش یا موکت

مورد بعدی در خصوص ضخامت فرش و موکت راه پله می باشد که در حین خرید باید این نکته را در نظر بگیرید. برخی افراد بر این باورند که هر چه ضخامت فرش و موکت بیش تر باشد استحکام و دوام آن ها هم بیش تر است اما باید گفت که این باور کاملا غلط است و دلیل این موضوع این است که وقتی فرش و یا موکت بیش تر از حد معمول ضخیم باشد در حین تردد ممکن است پای افراد بر روی آن ها گیر کند و بر روی زمین بخورند و هم چنین نصب و نگه داشتن آن ها هم بسیار دشوار می باشد. از طرفی فرش و موکت نازک هم می تواند دردسرهای خود را داشته باشد که در صورت تردد مکرر دچار پارگی می شود و به سرعت آسیب می بیند به همین دلیل بهتر است فرش و موکتی را انتخاب کنید که در ضخامت مناسبی باشد تا هیچ کدام از این اتفاقات ایجاد نشود. نکته ی دیگری که وجود دارد در خصوص بافت فرش می باشد که به همان اندازه ی جنس فرش نیز مهم است چرا که اگر بافتی از فرش و یا موکت را انتخاب کنید که پرزهای بلندی دارد ممکن است اشیا و لوازم از جمله اسباب بازی کودکان و حتی حیوانات خانگی بر روی آن گیر کنند و فرش و یا موکت هم ممکن است پاره شود. پس بافت فرش را هم در نظر بگیرید تا با این مشکل رو به رو نشوید.

جهت شستشوی انواع فرش و موکت راه پله در منزل و یا قالیشویی می توانید از قالیشویی معتبر خدمات بگیرید.

۳- نوع الیافت فرش یا موکت

مورد بعدی پیچیدگی الیاف در فرش و موکت راه پله است که اگر این پیچیدگی زیاد باشد فرش و یا موکت از کیفی بالایی برخوردار می باشد و هم چنین وزن ظاهری هم هر چه بالاتر باشد فرش با کیفیت تر است.

۴- انتخاب فرش یا موکت مناسب راه پله

و اما مورد اخر در خصوص انتخاب فرش و موکت با کیفیت و مقاوم برای راه پله است چرا که در طول سال از راه پله ها به مقدار زیادی استفاده می شود و امروزه با توجه به نمایی که دارند از حساسیت بیش تری هم برخوردار هستند به همین دلیل انتخاب فرشی با کیفیت از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد تا هر ساله مجبور به تعویض نباشیم و هم چنین به دلیل قدم هایی که بر روی فرش و موکت راه پله صورت می گیرد لازم است مقاومت بالایی داشته باشد تا به راحتی آسیب نبیند.

با توجه به نکاتی که ذکر کردیم می توانید بهترین مورد را برای راه پله انتخاب کنید و توجه داشته باشید که فرش و یا موکت انتخابی شما این فاکتور هایی که ذکر کرده ایم را دارا باشد تا سالیان سال بدون آسیب مورد استفاده قرار بگیرد.

چرا از موکت و یا فرش برای پله استفاده کنیم؟

امروزه فرش ها و موکت ها برای راه پله ها هم مورد استفاده قرار می گیرند که هم جنبه ی ایمنی دارد و هم جنبه ی زیبایی و هم چنین در رابطه با استفاده از آن ها دلایل مختلفی وجود دارد که یکی از مهم ترین آن ها افزایش ایمنی است چرا که پله هایی که جنسی از سرامیک، چوب دارند از لحاظ لغزنده بودن و سر بودن در درجه ی بالاتری نسبت به سایر جنس از پله ها هستند و با بالا و پایین رفتن های مکرر می تواند بسیار خطر آفرین باشد به همین دلیل در این شرایط استفاده از موکت و یا فرش برای پله ها ضرورت پیدا می کند پس برای افزایش امنیت در حین راه رفتن بهتر است از فرش و یا موکت استفاده کنید تا افراد مسن و کودکان از خطر به دور باشند.

انواع فرش و موکت مناسب راه پله

برای این که فرش و موکتی مناسب برای راه پله ای خود انتخاب کنید لازم است با انواع آن ها آشنایی کامل را داشته باشید که در ابتدا در خصوص انواع فرش مناسب برای راه پله می پردازیم که شامل موارد زیر می باشد:

۱- مورد اول استفاده از گلیم فرش ها است که این مدل از دوام بالایی برخوردار هستند و تولید شده از الیاف مصنوعی می باشند که به همین دلیل از نظر قیمتی کاملا مناسب می باشند و همان طور که گفتیم تنوع در الیاف مصنوعی چه از نظر طرحی و چه از نظر رنگی بسیار زیاد می باشد.

۲- مورد بعدی استفاده از فرش دستبافت است که این مورد بیش تر در پله هایی که داخل منزل است استفاده می شود چرا که فرش دستبافت با توجه به جنسی که دارد از حساسیت بالایی برخوردار است و لازم است نکات مراقبتی هم در خصوص آن رعایت شود اما از نظر بافت و زیبایی درجه یک می باشند و بافتی بسیار ظریف دارند که با توجه به این که هنر دست می باشند از نظر قیمتی به تبع گران تر هستند.

۳- استفاده از فرش ماشینی که نسبت به فرش دستبافت از حساسیت کم تری برخوردار هستند اما برای استفاده ی مکرر و تردد زیاد نمی توانند گزینه ی مناسبی باشند و از آن ها هم بهتر است بیش تر برای راه پله های داخل منازل استفاده شود.

۴- و در آخر فرش های تک پله ای هستند که به صورت جداگانه بر روی پله ها قرار می گیرد و در نوع خود زیبا و خاص است و در صورتی هماهنگی با سلیقه ی شخصی می توانید از آن استفاده کنید. همه ی این موارد در خصوص فرش ها است که بسته به مکان و سلیقه می توانید از آن ها استفاده کنید.

راهنمای انتخاب فرش و موکت راه پله

جهت شستشوی انواع فرش و موکت می توانید از قالیشویی معتبر خدمات بگیرید.

و اما در خصوص انواع موکت های مناسب برای راه پله که همانند انواع فرش ها هستند و مدل های متنوعی را دارند که این مدل ها شامل:

۱- موکت های ساده که بسته به سبک محیط و بودجه ای که در اختیار است مورد استفاده قرار می گیرد و در رنگ های متنوعی هستند.

۲- موکت های طرح ها که امروزه طرح های زیادی در این خصوص تولید و به بازار عرضه می شود.

۳- موکت های پرز بلند و پرز کوتاه که این مورد هم بسته به مکان و شرایط ترددی و میزان آن، مورد استفاده قرار می گیرد.

۴- موکت های کبریتی که در سبک و نوع خود شیک و زیبا هستند.

جدا از زیبایی و شیک بودن موکت ها باید گفت که مقاومت آن ها مهم است که در حین خرید حتما باید در نظر داشته باشید و هم چنین اگر در راه پله چه در منزل و چه بیرون منزل باشد اگر نورپردازی مناسب باشد هر موکتی که استفاده شود جلوه ی زیبا و شیکی را خواهد داشت پس در وهله ی اول برای این که منزلتان از نظر راه پله شیک و خاص باشد ابتدا نور پردازی مناسب نصب کنید و سپس فرش مناسب و شیک را بر روی پله ها قرار دهید.

انتخاب رنگ مناسب برای فرش و موکت راه پله

برای این که نمای زیباتری را به پله ها بدهید گفته می شود که از فرش و یا موکت استفاده شود به خصوص در داخل منازل که به حالت دوبلکس هستند بهتر است پله ها دارای فرش و یا موکت باشند. اما مناسب بودن طرح و رنگ فرش و موکت برای راه پله هم اهمیت خاص خود را دارد که با یک سری نکات می توانید به راحتی رنگ و مدل مناسب را برگزینید. این نکات شامل موارد زیر می باشد :

۱- مورد اول این که الگو و رنگ های متنوعی در این خصوص وجود دارد که ابتدا شما باید به محیط اطراف خود نگاه کنید و رنگ و سبکی که محیط دارد را در نظر بگیرید تا بتوانید رنگی که هماهنگ تر است با محیط را برگزینید.

۲- معمولا برای راه پله ها از رنگ و تناژ کرم و قهوه ای استفاده می شود که در این بین رنگ بژ بیش ترین طرفدار را دارد و در خصوص موکت چشمگیر تر می باشد به خصوص این که نورپردازی کاملی وجود داشته باشد و هم چنین جنس دیوار ها و پله ها از چوب باشد که در این حالت زیبایی دو چندان می شود.

۳- اگر دیوار ها حالت روشنی دارند بهتر است فرش و یا موکتی را برای پله ها انتخاب کنید که یک الی دو درجه تیره تر باشد تا رنگ ها یکدست نباشد و هم زیبایی هر کدام نمایان باشد. این مورد می تواند برعکس هم اتفاق بیفتد که دیوار ها تیره باشند و فرش و موکت مورد استفاده روشن باشند که در این حالت سبک جدیدی حاصل می شود.

۴- رنگ موکت و فرش می تواند در خصوص نمایان کردن محیط نقش مهمی داشته باشد چرا که اگر راه پله باریک است برای این که این باریکی تا حد زیادی نمایان نشود بهتر است از کفپوش های روشن استفاده شود چرا که کفپوش های تیره پله را باریک تر از حالت اصلی نشان می دهد.

۵- و در اخر برای این که کفپوش انتخابی شما هیچ گاه از مد نیفتد بهتر است از رنگ های کلاسیک استفاده کنید که زیبایی خاص خود را خواهند داشت و با توجه به این که امروزه سبک های جدید و کلاسیک بیش تر در منازل و دیزاین منازل استفاده می شود می تواند همخوانی بسیار خوبی را با محیط داشته باشد.

راهنمای انتخاب فرش و موکت راه پله

مزایای استفاده از فرش و موکت راه پله

قبل از هر چیز به مزایایی که استفاده از فرش و موکت برای راه پله ها دارد بپردازیم که شامل موارد زیر می باشد:

۱- جلوگیدی از سرو صدا

اولین مورد در خصوص صدا گیر بودن است که وقتی پله، فرش یا موکتی داشته باشد هنگامی که تردد بر روی آن صورت می گیرد صدای قدم های افراد گرفته می شود که این مورد برای وجود سکوت می تواند مهم باشد.

۲- جلوگیری از لیز خوردن

مورد بعدی همان طور که گفتیم از لیز خوردن افراد جلوگیری می شود به خصوص کودکان و افراد سالمند که از توانایی جسمی کم تری برخوردار هستند و ممکن است در حین راه رفتن سر بخورند که با وجود فرش و یا موکت این امکان کم تر بوده و در صورت اتفاق افتادن آن با اسیب کم تری رو به رو خواهند شد.

۳- پوشاندن عیب های پله

تا حدودی می تواند عیب و ایراد هایی که بر روی پله ها باشد را بپوشاند تا ظاهر به زیبایی حفظ شود چرا که راه پله ها تا حد زیادی بر نمای ساختمان می توانند تاثیر گذار باشند.

۴- حفظ زیبایی

باعث زیبایی پله می شود و امروزه با وجود طرح و رنگ های جدید از فرش و موکت ها با هر سبک و سلیقه ای در بازار موجود است این امر تسهیل طده است.

۵- گرم کردن در فصول سرد

و در اخر می تواند گرما در پله ها ایجاد کند که این گرما می تواند تا حدی تاثیر گذار باشد چرا که اگر پله داخل منزل باشد گرم بودن آن مهم است و بر گرمای کلی خانه می تواند تاثیر گذار باشد.

به طور کلی از فرش و موکت برای پله ها در هر مکانی که باشند می توان استفاده کرد که این مکان ها می تواند شامل ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و... باشد.

و در آخر اگر می خواهید انتخاب دقیق و مناسبی را داشته باشید که پس از استفاده رضایت کامل وجود داشته باشد حتما از نکاتی که در این مقاله گفته شد استفاده کنید و همین طور در زمان خرید حضوری، کارشناسانی در محل حضور دارند که می توانید از راهنمایی های آن ها نهایت استفاده را بکنید و با ارائه ی توضیحات در خصوص سبک منزل و مکانی که قرار است برای آن موکت و یا فرش راه پله تهیه کنید، کارشناسان بهترین گزینه را در این خصوص به شما ارائه خواهند داد و شما هم می توانید مطابق سلیقه ی شخصی و البته بودجه ای که در اختیار دارید، کفپوش مناسب را تهیه کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها