رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 599669

ساعت 24 تحلیل کرد

بهره کشی کی روش از تیم ملی فوتبال ایران

ساعت 24 - شاید آخرین باری که تیم ملی فوتبال ایران از یک تیم رقیب بیش از سه گل خورده بود بازی در مقابل تیم عربستان بود که در سال 1372 و در مقدماتی جام جهانی 1994 اتفاق افتاد.  . در آن بازی ایران، چهار بر سه مغلوب حریف شد و آخرین امیدهای خود را برای راهیابی به جام جهانی از دست داد. . باخت سنگین ایران به انگلستان با 6 گل  درآخرین روز آبان 1401 در نخستین بازی ایران در جام جهانی قطر جز اینکه با حاشیه های سیاسی و ملی ورفتارها وگفتارهای پرشماری روبه رو شده است. این نوشته تنها از جنبه فوتبالی به بازی نگاه کرده وباوردارد سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای آینده خود از تیم ملی فوتبال ایران بهره کشی کرد.

کیروش
dir="RTL" style="text-align:center">واقعیت این است که جام جهانی علاوه براینکه نمایشی برای نشان دادن قدرت تیم های ملی فوتبال 32 کشور جهان به حساب می آید محلی برای عرضه توانایی های بازیکنان و سرمربیان وحتی آنالیزورها ونیز مربیان برای داد وستد آتی به حساب می آید. بازیکنان می خواهند به افزایش قیمت احتمالی خود در جابه جایی ها بیفزایند و سرمربی های تیم های گوناگون نیز در این جام برای خود مشتری های احتمالی پیدا می کنند. کارلوس کی روش سرمربی ایران که نزد افکار عمومی ایرانیان به دلیل تسخیر غیرجوانمردانه یک سرمربی دیگر جای اندکی دارد در این مدت که رهبری تیم ملی فوتبال را برعهده گرفته است با رویاهای سرمربی شدن دوباره در کشوری دیگر همانند جام جهانی پیشین ،تیم ملی فوتبال ایران را به دره مرگ برد. این سرمربی تنها به این می اندیشید که همانند سرمربی نامدارکشورش یعنی ژوزه مورینیو یک دیوار دفاعی جلوی دروازه بکشد تا ایران بتواند با یک امتیاز از بازی با انگلستان بازی را تمام کند. اما او به تیم ایران برای رسیدن به این نتیجه خیانت کرد او با بازی دادن به احسان حاج‌صفی، ، مرتضی پورعلی‌گنجی، روزبه چشمی، علی کریمی، مجید حسینی و احمد نوراللهی. 6 بازیکن با ویژگیهای تقریبا یکسان که در تیم های گوناگون وظیف دفاعی دارند به زمین فرستاد. اگر بیرانوند را نیز به اینگروه اضافه کنیم ونیز با توجه به نوع بازی طارمی و جهانبخش هیچ بازیکن تکنیکی که بتواند در خط جلو برای مدت کوتاهی توپ را حفظ کرده و با دریبلینگ وعبور مستقیم از دفاع حریف آنها را در حالت هشدار درزمین خودشان محبوس کند دیده نمی شد. بازی دادن به علی کریمی در کنار احمد نوراللهی ونیز بازی دادن به احسان حاج صفی در میانه زمین ونیز روزبه چشمی که بازیکنی با ویژگی کریمی ونوراللهی است همان خیانتی است که به نظر می رسد از سرعمد از سوی کی روش وبرای کامیابی خود طراحی شده بود. دیدیم که آمدن سه بازیکن تکنیکی یعنی ترابی ، قلی زاده و نیز آزمون تیم ایران جان تازه ای گرفت .

به نظر می رسد کی روش از تیم ملی فوتبال ایران بهره کشی کرد تا شاید بتواند چند سال دیگر در کشوری دیگر کاری داشته باشد اما این بار تیرش به خطا رفت و باقی مانده اعتبارش درایران ونیز در میان کشورهای دیگر بر باد رفت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها