رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 599776

انگلیس چه سودی از تن هاخ کرد!

ساعت24-در حالی که بسیاری انتظار برد انگلیس مقابل ایران در اولین بازی دو تیم در جام جهانی 2022 را داشتند، شاید کمتر کسی در میان حتی هواداران دوآتشه این تیم هم تصور می‌کرد که این تیم 6 گل به ایران بزند.

بحث بی‌احترامی به حریف انگلیسی نیست چرا که آنها هم تیم بیستم دنیا هستند و ایران رده‌بالاترین آسیا در رنکینگ فیفا در این جام. مقصود بلکه اشاره به وضعیتی است که انگلیس در سال‌های اخیر داشته و همین‌طور سبک بازی ایران که باعث شده بود خیلی‌ها انتظار یک بازی بسته و کم گل را داشته باشند. با این حال با هدایت گرت ساوت‌گیت، انگلیس دوباره هوادارانش را به نتیجه گرفتن در تورنمنت‌های بزرگ امیدوار کرده بود.

هیجان به اردوی این تیم برگشت و با صعود این تیم به نیمه نهایی جام جهانی 2018 و پس از آن فینال یورو 2020، خیلی‌ها به آینده سه‌شیر خوشبین شدند. اگرچه باخت به ایتالیا در فینال خانگی یورو 2020 دردناک بود اما بعد از آن فوتبال در انگلیس دوباره به شرایط عادی‌اش برگشت. پیروزی 6 بر 2 سه‌شیر برابر ایران با ضربه سر دقیقه 35 جود بلینگهام انگلیس آغاز شد و بعد از او هم بوکایو ساکا دو گل دیگر زد. جک گریلیش، رحیم استرلینگ و مارکوس راشفورد هم سایر گل‌های انگلیس را به ثمر رساندند. انگلیس تا حد زیادی این پیروزی را مدیون منچستریونایتد و تصمیم این باشگاه برای انتصاب اریک تن‌هاخ به‌عنوان سرمربی‌اش است. مهم‌ترین دلیلش رشفورد بود که در این فصل احیا شده است. این مهاجم در حال حاضر هشت گل و سه پاس گل در این فصل به ثبت رسانده است و کاملاً متفاوت با بازیکنی است که در فصل گذشته زیر نظر اوله گونار سولسشر و رالف رانگنیک برای رسیدن به فرم ایده‌آل تلاش کرد. راشفورد پس از پیروزی 4 بر یک اخیر تیمش مقابل استون ویلا در اوایل این ماه به Sky Sports گفت: «تن هاخ و دستیار او (مک کارتی) قطعاً کمک زیادی به من کردند. داشتن مربیانی تهاجمی در تیم برای ما بازیکنان مهاجم عالی است. ما روز به روز در حال پیشرفت هستیم، به گل زدن فکر می‌کنیم، نه به چیزهای دیگر. مک‌کارتی همیشه در کار ماست و با ما صحبت می‌کند. من فکر می‌کنم که دوباره دارم از فوتبال بازی کردن لذت می‌برم.» مک کارتی یکی از اولین کسانی بود که به رشفورد در اینستاگرام به‌دنبال گل او برای انگلیس مقابل ایران تبریک گفت. مک کارتی در پاسخ به پست راشفورد در جشن پیروزی و گل خود نوشت: «آفرین و چه پایان درخشانی رفیق.» رشفورد با گلی که به ایران زد جام جهانی خود را عالی شروع کرد و این می‌تواند به او کمک کند تا در بازی‌های آتی جایگاهی در ترکیب اصلی تیمش داشته باشد و اگر او روند گلزنی‌اش را برای ادامه بازی‌های سه‌شیر در قطر حفظ کند، شاید فقط یونایتد نباشد که از گل‌های او در این فصل سود می‌برد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها