رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 599786

وقتی کولینا سوتِ مهمترین قضاوت را از علیرضا فغانی گرفت

ساعت24-علیرضا فغانی داور ۴۵ ساله ایرانی فردا در روز پنجم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به همراه دو کمک داور ایرانی‌ دیدار صربستان و برزیل را قضاوت خواهد کرد.

علیرضا فغانی به عنوان شناخته شده‌ترین چهره داوری ایران، فردا در ۴۵ سالگی اولین سوت قضاوت خود را در آخرین جام جهانی‌اش خواهد زد.

فغانی که پیش از این مسابقات مهمی از جمله مسابقه رده‌بندی جام جهانی ۲۰۱۸ را قضاوت کرده، در انتظار سوت فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است تا با قضاوت در دیدار نهایی جام جهانی، آلبوم افتخارات خود را تکمیل شده ببیند. به همین بهانه نگاهی به کارنامه چهار داور مطرح فوتبال و فوتسال ایران در میادین بین‌المللی انداخته‌ایم.

علیرضا فغانی در ۹ شهرآورد پایتخت قضاوت داشته و در ۶ مسابقه به عنوان داور وسط سوت آغاز و پایان حساس‌ترین مسابقه لیگ برتر ایران را زده است. فغانی از سال ۲۰۱۲ با قضاوت یکی از دیدارهای چلسی در مسابقات جام باشگاه‌های جهان مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و پس از آن با قضاوت بی‌نقص در مسابقات مهم آسیایی مانند فینال لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم الهلال - وسترن سیدنی در سال ۲۰۱۴ و فینال جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۵ بین دو تیم استرالیا و کره جنوبی نشان داد که سطح قضاوتش فراتر از سطح قاره کهن است.

فغانی همزمان در بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نیز حاضر بود و در آن مسابقات نیز موفق شد دیدار فرانسه برابر نیجریه در مرحله یک‌هشتم را قضاوت کند، درخشش فغانی اما ادامه داشت و در سال ۲۰۱۶ فینال مسابقات المپیک یورو را عهده‌دار بود، او در ادامه که اوج درخشش کارنامه بین‌المللی او نیز محسوب می‌شود در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه چهار قضاوت انجام داد که مهم‌ترین آن قضاوت در مسابقه رده‌بندی بین دو تیم بلژیک و انگلستان بود، اگرچه بر اساس باور عموم مخاطبین فوتبال این حق فغانی بود که دیدار نهایی بین دو تیم فرانسه و کرواسی را قضاوت کند، اما کولینا قضاوت این دیدار را به او نسپرد تا علیرضا فغانی برای قضاوت در فینال مسابقات جام جهانی همچنان انتظار بکشد.

انتظاری که امیدواریم بالاخره در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به پایان برسد و فغانی در آخرین حضورش در جام‌جهانی، قاضی مهم‌ترین مسابقه فوتبال جهان باشد.

بیشتر بخوانید:

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها