رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600321

۱۲ ترفند ساده و کاربردی برای نگهداری از خودرو

ساعت24-دراین خبر به ترفندهایی که کار نگهداری از خودرو را بسیار راحت می کنند پرداخته‌ایم.

خبر
div class="row baznashr-body">

وقتی ماشین جدیدی می‌خریم، در ابتدا به خوبی از آن مراقبت می‌کنیم، اما بعد از مدتی دست از مراقبت می‌کشیم و ماشین را به حال خود رها می‌کنیم.

اما ترفندهایی هست که کار نگهداری از خودرو را بسیار راحت می‌کنند. در ادامه با تعدادی از آن‌ها آشنا خواهیم شد.

۱- چراغ‌های ماشین را با خمیردندان تمیز کنید

چراغ‌های ماشین

خمیردندان تنها برای دندان خوب نیست، چون ذرات ساینده‌ای دارد که برای پاک کردن کثیفی چراغ‌های ماشین بسیار به کار می‌آیند. دور چراغ‌ها را چسب بزنید تا خمیردندان به رنگ ماشین آسیب نزند. همان کاری که با آینه و شیشه‌های ماشین می‌کنید را انجام دهید؛ به یک تکه اسفنج مقداری خمیردندان بزنید و با آن چراغ‌ها را با حرکات دوار پاک کنید.

۲- برای پاک کردن موی حیوانات خانگی از سنگ پای اسفنجی استفاده کنید

سنگ پای اسفنجی

اگر حیوان خانگی داشته باشید می‌دانید که معمولاً موهای آن به صندلی‌های ماشین می‌چسبد. شما هر روز نمی‌توانید ماشین خود را برای خشکشویی به کارواش ببرید، اما یک تکه سنگ پای اسفنجی می‌تواند مشکل تان را حل کند. سنگ پا را ابتدا در یک جهت روی پارچه‌ی صندلی‌ها بکشید و سپس این حرکت را در جهت مخالف تکرار کنید.

۳- برای ترک‌های روی شیشه از چسب زخم استفاده کنید

شیشه

بعضی به ترک‌های روی شیشه‌های ماشین مقداری برق ناخن می‌زنند تا جلوی گسترش ترک را بگیرند. اما این کار کمکی نمی‌کنند و ممکن است تعمیر شیشه را دشوار یا حتی غیر ممکن کند. در چنین حالتی بهتر است روی ترک شیشه یک چسب زخم بزنید. این کار گرچه موقت، اما مؤثر است.

۴- برای تمیز کردن داشبورد از روغن زیتون استفاده کنید

داشبورد

به یک تکه پارچه مقداری روغن زیتون بزنید و آن را روی داشبورد بکشید. طوری برق خواهد افتاد که گویی ماشین را تازه خریده اید. باورنکردنی است که برای تمیز کردن داشبورد خود لزومی به خرید یک محصول تمیز کننده‌ی ویژه نیست و می‌توانید از همین روغنی که از قبل در آشپزخانه دارید استفاده کنید.

۵- برف پاک کن‌ها را برای روزهای برفی و بارانی آماده کنید

برف پاک کن‌

برف پاک کن‌ها نیاز به آماده سازی دارند. به یک تکه پارچه مقداری مایع تمیز کننده‌ی شیشه بزنید و با آن برف پاک کن‌ها را تمیز کنید. نتیجه‌ی این کار را در روزهای برفی و بارانی خواهید داد. برای جلوگیری از صدا دادن برف پاک کن‌ها هم مقداری اسپری سیلیکون به قسمت‌های متحرک آن‌ها بزنید؛ برف پاک کن‌ها دیگر صدا نخواهند داد. یک ترفند جالب دیگر این است که شب‌ها روی برف پاک کن‌ها جوراب بکشید تا جلوی یخ زدن شان را بگیرید.

۶- اگر هوای فردا سرد بود، ماشین را از قبل آماده کنید

در اینصورت صبح وقتی همسایه تان در حال چرخیدن دور ماشین خود و تلاش برای شکستن یخ روی شیشه‌های آن است، شما فقط مقداری برف را کنار می‌زنید و آماده‌ی رفتن می‌شوید؛ و همه‌ی این‌ها به لطف یک ترفند میسر می‌شود؛ اسپری کردن محلول سرکه به شیشه‌های ماشین. ۳ جزء سرکه را با یک جزء آب درون یک بطری اسپری دار بریزید.

۷- برای پاک کردن گرد و خاک فضاهای کوچک از اسلایم استفاده کنید

اسلایم

اگر نمی‌خواهید برای پاک کردن همه‌ی گرد و خاک و ذرات کوچک از جاروبرقی استفاده کنید، با مقداری اسلایم می‌توانید تنگ‌ترین فضاها را تمیز کنید. اسلایم همه‌ی آشغال‌ها را به خود جذب می‌کند و بعد از آن می‌توانید اسلایم را بشویید و دوباره از آن استفاده کنید.

۸- با کاور کاغذ، نگهدارنده‌ تبلت درست کنید

نگهدارنده‌ تبلت

اگر نگهدارنده‌ی تبلت خود را گم کرده اید، می‌توانید یک کاور پلاستیکی کاغذ را از سوراخ هایش از پایه‌های پشت سری صندلی ماشین آویزان کنید و تبلت را داخل آن بگذارید. درست است که به خوبی یک نگهدارنده‌ی تبلت واقعی نمی‌شود، اما موقتاً کارتان را راه می‌اندازد.

۹- برای از بین بردن بوهای ناخوشایند از جوش شیرین استفاده کنید

تمیزی

جوش شیرین همه فن حریف است. اگر با آب ترکیبش کنید، می‌توانید لکه‌ها را پاک کنید؛ و اگر این ترکیب را به صندلی‌ها اسپری کنید، بوهای ناخوشایند را از میان خواهد برد. ۱۵ دقیقه‌ای طول می‌کشد تا اثر کند.

اگر بو خیلی شدید بود، مقداری جوش شیرین را داخل یک کاسه بریزید و آن را مدتی در داخل ماشین بگذارید. به خاطر داشته باشید که جوش شیرین را نباید به چرم زد.

۱۰- سرعت بالا و پایین رفتن پنجره‌های ماشین را بیشتر کنید

پنجره‌های ماشین

اگر پنجره‌های ماشین هنگام بالا و پایین رفتن صدا می‌دهند، یعنی نیاز به شستشو دارند. اما نه شیشه‌های آن ها، بلکه شیارهایی که شیشه‌ها روی آن‌ها قرار دارند؛ چون احتمالاً بسیار کثیف هستند. می‌توانید با یک تکه پارچه و مقداری آب و صابون آن‌ها را تمیز کنید.

۱۱- به جای مایع تمیزکننده‌ی شیشه ماشین از نرم کننده‌ی لباس استفاده کنید

شیشه ماشین

نرم کننده‌ی لباس از مایع تمیزکننده‌ی مخصوص شیشه ماشین بسیار مؤثرتر است، چون شیشه را با یک لایه‌ی نامرئی می‌پوشاند که آلودگی‌ها از روی آن سُر می‌خورند. در هوای خشک، گرد و خاک دیگر به شیشه نخواهد چسبید. روش کار ساده است: حدود ۵۰ میلی لیتر نرم کننده‌ی لباس را با ۴ لیتر آب مقطر مخلوط کنید و این ترکیب را درون سیستم ماشین بریزید یا مستقیم روی شیشه‌ها اسپری کنید.

۱۲- با گیره کاغذ دوبل، نگهدارنده‌ی موبایل درست کنید

گیره

چرا چیزی بخریم که خودمان می‌توانیم درستش کنیم؟ یک گیره کاغذ دوبل بزرگ را می‌توانید به داخل دریچه‌ی سیستم تهویه‌ی ماشین متصل و از قسمت‌های فلزی گیره برای نگه داشتن تلفن همراه خود استفاده کنید. از کش فلزی و چسب استفاده کنید تا تلفن همراه تان خراش برندارد.

منبع: روزیاتو

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها