رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600372

بروید سفر؛ اما گزارش واقعی بدهید

ساعت 24 - سید ابراهیم رییسی نفردوم کشور از نظر قدرت سیاسی ، در یکی از شگفت انگیز ترین دوره های تاریخی نظام جمهوری اسلام که سایه سنگین سیاست خارجی و نیز نا آرامی های داخلی برای شهروندان درست کرده شاید با آسودگی روانی – ذهنی عجیبی به کردستان رفته است و با شهروندان سخن می گوید. این درحالی است که هنوز یک گزارش واقعی به شهروندان ارایه نشده است .

سفر
dir="RTL" style="text-align:right">آیا این رفتاررییسی به مثابه بالاترین مقام اجرایی وادامه سفرهای استانی دراداره کشور راهبرد کارآمدی است؟ برخی گروههای سیاسی به ویژه هواداران افراطی دولت ونیز مخالفان اصلاح طلبی وحتی برخی از سیاستمدارن توده گرا باور دارند این راهبرد کارآمدی است زیرا رییس دولت حرف شهروندان را می شنود.اما اکثریت شهروندان ونیز کسانی که ازشرایط دشوار کشور آگاهی دارند می گویند این راهبرد برای روزهای عادی کشور شاید مناسب باشد وتازه آن هم آداب وادب می خواهد.واقعیت این است که بیشتر شهروندان باوردارند ایران گردی رییس جمهور و نشست وبرخاست رویارویی با گروه کم شماری از شهروندان یک استان دارویی نیست که دردهای پیدا و پنهان ایرانیان امروز را درمان کند . جهان صنعت نیوزنوشته است : شنیدن سخنان شهروندان می تواند با توجه به امکانات وتکنولوژی های روز دنیا بسیار آسان و با شتاب بالا ونیز با همه گیری گسترده و با هزینه ها بسیار اندک و فایده های بیشتر صورت پذیرد. از سوی دیگر شهروندان با دیدن رییس دولت که شاد و خوش حال با شهروندان دست چین شده یک استان سخن می گوید شگفت زده می شوند. اگردولت و شخص رییس جمهور واقعا بخواهند سفراستانی برای همه ایرانیان مفید باشد می توانند گفت وگوها را بدون حذف و سانسورهای حرفه ای به صورت زنده از تلویزیون منتشر کنند.مهمترین نکته اما درباره سفرهای استانی سید ابراهیم رییسی – که کپی برداری بدون کم وکاست برنامه محمود احمدی نژاد در اندازه های کوچک تر است – که فایده آن در صورت داشتن فایده بازگویی واقعی گفت وشنود با شهروندان است.

دولت باید بتواند از تجربه سفرهای استانی پرشمار انجام شده یک گزارش واقعی ارایه دهدو به شهروندان ایرانی نشان دهد پس از این همه سفراستانی چه رخدادهایی با این سفرها اتفاق افتاده که اگرسفر استانی نبود اتفاق نمی افتاد. دولت باید بتواند به صورت واقعی به شهروندان گزارش دهد کدام تصمیم مهم و پایداری را با استفاده از سفرهای استانی اتخاذ کرده که پیش از سفر استانی نمی شد درباره آن تصمیم گرفت. واقعیت این است که تنگناهای شهروندان ایرانی معلوم ومشخص است.ایرانیان می خواهند همانند دیگر کشورها یک زندگی عادی و بدون هراس وبدون روزهای دلهره آور و بدون خبرهای تنش زا داشته باشند. شهروندان ایرانی می خواهند با دنیا آشتی کنند و نمی خواهند تا ابد با چند کشور دوست و با نیرومند ترین کشورها در جنگ وگریز باشند. ایرانیان شغل آبرومند و درآمد کافی از یک میزان مشخص کار می خواهند . ایرانیان می خواهند بدانند آیا می توانند چشم اندازی برای بیست سال بعد داشته باشند یا اینکه این چشم انداز با تغییر رییس یک دولت در کشوری دیگر تیره وتار می شود. آیا رییس دولت می تواند بگوید جز اینها شهروندان چه چیز دیگری می خواهند ؟ لطفا یک گزارش از فایده های سفرهای استانی بدهید و در گزارش یادآوری کنید درکل این سفرها با چند درصد شهروندان ایرانی وحتی با چند درصد شهروندان یک استان دیدار کردید؟ این کسانی که به دیدار شما آمدند چگونه وبر اساس کدام سازوکار انتخاب شدند؟ آنها چه میزان از گرفتاری های شخصی وچه میزان از گرفتاری های استانی وملی را مطرح کردند ؟ جمع بندی این حرفها و خواسته ها براساس کدام سازوکار انجام شده است ؟ یک گزارش واقعی بدهید و بازهم به سفربروید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها