رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600646

واکنش آمریکا به حمله اوکراین علیه روسیه

ساعت24-ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا هرگونه ارتباطی با حمله هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی به دو فرودگاه در عمق خاک روسیه را رد کرد، اما قول داد آمریکا به تامین هر چیزی که کی‌یف نیاز دارد، ادامه دهد.

به گزارش راشا تودی، در همین حال، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، گزارش‌های رسانه‌ها درباره کم کردن قدرت موشک‌های هیمارس ارسالی برای اوکراین را رد کرد و گفت که پنتاگون مانع توسعه قابلیت‌های دوربرد اوکراین نمی‌شود.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز به خبرنگاران گفت: ما اوکراینی‌ها را تشویق نکرده‌ایم و اجازه نداده‌ایم که به داخل خاک روسیه حمله کنند، آنچه واقعاً مهم است این است که چگونه اوکراین با «تجاوزات مداوم روسیه» کنار می‌آید.

بلینکن افزود: ایالات متحده مصمم است به اوکراینی‌ها "تجهیزاتی را که برای دفاع از خود، دفاع از قلمرو و آزادی خود نیاز دارند، بدهد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سوالی درباره گزارشی‌ها مبنی بر اینکه ایالات متحده پرتابگرهای هیمارس ارسال شده به اوکراین را برای سازگاری با موشک‌های دوربردتر تغییر داده است، تلاش ایالات متحده برای مهار کی‌یف را رد کرد و گفت: «ما برای جلوگیری از توسعه توانمندی‌های اوکراین کار نمی کنیم. ما مطلقاً این کار را انجام نمی دهیم.

پیش از این، ند پرایس، سخنگوی بلینکن، از اظهار نظر در مورد حملات پهپادها یا تغییرات در هیمارس‌ها خودداری کرد و تنها گفت که ایالات متحده "آنچه را که اوکراین برای مقابله با متجاوزان روسی نیاز دارد در قلمرو مستقل خود - در خاک اوکراین - به اوکراین ارائه می دهد."

در ماه ژوئن، زمانی که ایالات متحده برای اولین بار موشک هیمارس را به اوکراین فرستاد، بلینکن به خبرنگاران گفت که از کی یف "تضمین" دریافت کرده است که از آنها "علیه اهداف در خاک روسیه" استفاده نخواهد شد، با این حال، بریجت برینک، سفیر ایالات متحده در کی‌یف، در آن زمان گفت که تصمیم گیری در مورد برد حملات موشکی «به عهده طرف اوکراینی خواهد بود».

به گفته مقامات ناشناس آمریکایی که با وال استریت ژورنال صحبت کردند، با این حال، تمام 20 واحد هیمارس که به اوکراین فرستاده شده‌اند، تحت تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری قرار گرفته‌اند. مسکو بارها به واشنگتن هشدار داده است که ارائه تسلیحات سنگین به اوکراین خطر عبور از "خطوط قرمز" روسیه و دخالت مستقیم ایالات متحده و ناتو را در درگیری ایجاد می کند. ایالات متحده و متحدانش اصرار دارند که آنها طرف خصومت نیستند، اما به تسلیح کی‌یف ادامه می دهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها