رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600677

آمریکا: مخالف هرگونه حمله ترکیه به شمال سوریه هستیم

ساعت24-به دنبال انتشار اخباری مبنی بر ضرب‌الاجل ترکیه به واشنگتن و مسکو درباره عملیات زمینی آنکارا در مناطق شمالی سوریه، نماینده آمریکا در شمال شرق سوریه اعلام کرد که کشورش با هرگونه حمله ترکیه به این منطقه مخالف است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، نیکولاس گرنگر، نماینده آمریکا در شمال شرق سوریه در سخنانی در این باره نسبت به عواقب هرگونه حمله نظامی ترکیه به مناطق شمالی سوریه هشدار داد.

گرنگر اظهار کرد: ما با فعالیت‌های نظامی ترکیه مخالفیم و بی‌ثباتی در غرب کردستان (مناطق کُرد نشین سوریه) را رد می‌کنیم.

وی افزود: هرگونه حمله نظامی ترکیه به منطقه مذکور، آن را بی‌ثبات می‌کند و بر تلاش‌ها برای مبارزه با داعش تأثیر منفی می‌گذارد.

این مقام آمریکایی همچنین گفت: مردم شمال شرق سوریه باید خودشان درباره سرنوشت‌شان تصمیم بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا به ترکیه برای آغاز عملیات نظامی در سوریه چراغ سبز نشان نداده و واشنگتن به دنبال فراهم کردن بستر انجام یک گفت‌وگوی "کُردی – کُردی" است.

این اظهارات نماینده آمریکا در شمال شرق سوریه درحالی بیان شده است که ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه سه شنبه گفته بود، کشورش برای آغاز عملیات زمینی در مناطق مذکور منتظر چراغ سبز آمریکا و یا روسیه نیست.

به دنبال جدی شدن تهدیدهای ترکیه مبنی بر انجام عملیات نظامی زمینی در مناطق شمالی سوریه، همچنین یک منبع رسمی ترکیه‌ای روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اعلام کرد: به واشنگتن و مسکو مهلت دادیم تا نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) را از شهرهای "منبج"، "تل رفعت" و "عین العرب" (کوبانی) خارج کنند.

وی افزود: به روسیه و آمریکا اعلام شد که مهلتِ داده شده، تمدید نخواهد شد و جایگزین خروج نیروهای سوریه دموکراتیک از شهرهای مذکور، عملیات نظامی است.

به دنبال انفجار تروریستی ماه گذشته میلادی در مرکز استانبول که به کشته شدن شش تن و زخمی شدن ۸۱ تن دیگر منجر شد، ترکیه گروه‌های مسلح کُرد مستقر در مناطق شمالی عراق و سوریه را مسئول این اقدام دانست و به همین منظور عملیات نظامی هوایی را علیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق کرد (ی.پ.گ) در شمال سوریه و عراق آغاز کرده است.

مقامات بلند پایه ترکیه و در رأس آنها رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور همزمان با حملات هوایی به انجام یک عملیات زمینی در این مناطق تهدید کرده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها