رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600759

اروپا گسترش مرزهای شنگن را بررسی میکند

ساعت24-وزیران کشورهای اروپایی امروز پنجشنبه در مورد گسترش مرزهای شنگن و ادغام کرواسی، بلغارستان و رومانی به این منطقه تصمیم می‌گیرند.

به نقل از روزنامه لو فیگارو، ادغام کرواسی به مرزهای شنگن محتمل به نظر می‌رسد اما برای پیوستن بلغارستان و رومانی به دلیل افزایش ورود مهاجران از مسیر بالکان موانعی وجود دارد.

بر اساس این گزارش، کمیسیون اروپا همچون پارلمان از مدت‌ها پیش خواستار گنجاندن این سه کشور به این منطقه وسیع هستند؛ محدوده‌ای که افزون بر ۴۰۰ میلیون نفر می‌توانند آزادانه و بدون کنترل مرزی در آن تردد کنند.

این روزنامه فرانسوی اضافه می‌کند که یکی از آثار الحاق این سه کشور به محدوده شنگن، حذف صف‌های طولانی وسایل نقلیه در مرزهای این کشورها و تشویق گردشگری خواهد بود و در مقابل، کشورهای عضو شنگن باید کنترل دقیق مرزهای خارجی این منطقه را به عهده بگیرند و متعهد به همکاری پلیس برای مبارزه با جرایم سازمان‌یافته یا تروریسم شوند.

بر اساس این گزارش، کرواسی با سه میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت، از سال ۲۰۱۳ عضو اتحادیه اروپا است و ژانویه آینده به منطقه یورو می‌پیوندد و انتظار دارد پاسخ مثبتی در نشست امروز دریافت کند.

لو فیگارو می‌افزاید: اما رومانی با ۱۹ میلیون نفر و بلغارستان با ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت از سال ۲۰۰۷ وارد اتحادیه اروپا شدند و بیش از ۱۰ سال است که درهای شینگن را می‌زنند اما با بی‌میلی برخی از کشورها مواجه هستند.

بر اساس این گزارش، اتفاق نظر ۲۶ عضو حوزه اروپا شامل ۲۲ کشور اتحادیه اروپا به اضافه ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس برای پیوستن کشورهای جدید به محدوده شنگن ضروری است.

در این بین اتریش که با هجوم پناهجویان مواجه است، با لغو کنترل‌های مرزی رومانی و بلغارستان مخالف و معتقد است که الحاق آنها به منطقه شنگن، فرایند افزایش ورود مهاجران را تشدید می‌کند.

همچنین هلند در مورد بلغارستان ملاحظاتی دارد و فساد در این کشور را زیر سوال می‌برد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها