رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 600771

پوتین: خطر جنگ هسته‌ای در حال افزایش است

ساعت 24 - ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اذعان کرد که "عملیات نظامی ویژه" در اوکراین بیش از حد انتظار طول می کشد، اما گفت که در تصرف سرزمین های جدید موفق بوده و تسلیحات هسته ای کشورش از تشدید درگیری ها جلوگیری می کند.

dir="RTL" style="text-align:right">ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، که انتظار داشت ظرف چند روز در جنگ اوکراین پیروز شود، در نشستی با اعضای شورای توسعه جامعه مدنی و حقوق بشر روسیه، گفت که "البته، این(جنگ) می تواند یک روند طولانی باشد." رئیس جمهوری روسیه همچنین به صراحت گفت الحاق مناطق بیشتر به خاک روسیه مهم‌ترین دستاورد جنگ علیه اوکراین بوده است: برخی نتایج ممکن است پس از مدتی طولانی خود را نشان دهند. قلمروهای جدیدی ظاهر شده‌اند. این یک نتیجه قابل توجه برای روسیه است. سخنگوی کرملین روز پنج‌شنبه ۱۷ آذر در توضیحی درباره این اظهارات گفت روسیه به دنبال تصرف مناطق بیشتر از اوکراین نیست و تنها از مناطقی که ضمیمهٔ روسیه شده دفاع می‌کند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه،همچنین گفته است که خطر جنگ هسته‌ای در حال افزایش است، اما تاکید کرده که روسیه «دیوانه نشده» که آغازگر استفاده از سلاح هسته‌ای باشد و ارتش روسیه «بی‌گدار» تهدید به استفاده از چنین سلاح‌هایی نخواهد کرد. رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که کشورش تنها در پاسخ به حمله طرف مقابل سلاح‌های کشتار جمعی به کار خواهد برد.وی می گوید: «ما دیوانه نشده‌ایم و می‌دانیم معنی سلاح هسته‌ای چیست. تسلیحات هسته‌ای که ما در اختیار داریم از هر کشور دیگری پیشرفته‌تر و مدرن‌تراست اما قرار هم نیست آن را مانند یک تیغ دستمان بگیریم و شروع کنیم به دویدن در سراسر دنیا. روسیه تنها در پاسخ به حمله طرف مقابل از سلاح های کشتار جمعی استفاده خواهد کرد.»جنگ بیش از ٩ ماهه ای که با حمله روسیه به اوکراین در ٢٤ فوریه آغاز شد تا کنون میلیونها آواره و دهها هزار کشته و زخمی برجا گذاشته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها