رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 603592

افزایش ورشکستگی شرکت‌ها در ژاپن

ساعت24-ژاپن تحت تاثیر موجی از ورشکستگی شرکت‌ها قرار دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از اکونومیک، بر اساس نظرسنجی جدید بانک اطلاعاتی تیکوکو (Teikoku)، ژاپن اولین افزایش در تعداد ورشکستگی شرکت‌ها طی سه سال گذشته را در سال ۲۰۲۲ به ثبت رساند.

این گزارش نشان داد که مجموعا ۶۳۷۶ شرکت طی سال گذشته در این کشور اعلام ورشکستگی کردند که این رقم ۶ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ است.

کل بدهی این شرکت‌ها تقریبا ۱۰۴ درصد افزایش یافت و به ۲.۳۷ تریلیون ین (بیش از ۱۸ میلیارد دلار) رسید اما تقریبا نیمی از آن از طرف تامین‌کننده قطعات خودرو، هولدینگ مارلی بود که در ماه ژوئن برای حمایت از ورشکستگی اقدام کرد.

در این گزارش آمده است، تنها صنعتی که افزایشی در تعداد ورشکستگی در بین شرکت‌ها نداشته، تجارت است. در این میان، بخش خدمات که شامل هتل‌ها، سازمان‌های غیردولتی، آموزشگاه‌های زبان و غیره می‌شود، شاهد یکی از بدترین آسیب‌ها بود.

داده‌ها نشان می‌دهد که ۱۶۰۰ شرکت خدماتی در سال گذشته اعلام ورشکستگی کرده‌اند که ۱۲.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش داشته است.

منطقه‌ای که بیشترین افزایش در تعداد ورشکستگی‌ها را داشت توهوکو بود که نسبت به سال قبل ۵۰ درصد رشد داشت.

بر اساس گزارش جداگانه‌ای که جمعه گذشته توسط بانک اطلاعاتی تیکوکو منتشر شد، تعداد ورشکستگی‌های ناشی از افزایش قیمت‌ها در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل ۲.۳ برابر افزایش یافته است.

تورم ژاپن در ماه دسامبر به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی به بالاترین حد در ۴۰ سال گذشته رسید. داده‌های وزارت امور داخلی این کشور نشان داد که رشد قیمت در توکیو در ماه گذشته فراتر از پیش‌بینی‌ها بود و برای اولین بار از سال ۱۹۸۲ به چهار درصد رسید.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها