رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 603622

پوتین: کاری کنید که خطرات ناشی از ارزهای خارجی کمتر شود

ساعت24-ایسنا نوشت: پوتین امروز (دوشنبه) گفت، اتحادیه اقتصادی اوراسیا باید کاهش خطرات ناشی از استفاده از ارزهای خارجی و سیستم‌های پرداخت را در تجارت مشترک در اولویت قرار داده و سیستم جایگزین تجاری ایجاد شده توسط روسیه را مدنظرقرار دهد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در بیانیه‌ای که توسط کرملین منتشر شد، آورده است: وظیفه فوری، کاهش مداوم خطرات اقتصادی است که استفاده از ارزهای خارجی و سیستم‌های پرداخت برای تجارت متقابل ایجاد می‌کند. ما معتقدیم که یک شرط ضروری برای روابط تسویه حساب پایدار در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، اتصال شرکا به سیستم پیام رسانی مالی بانک روسیه و توسعه تعامل بین سیستمی سیستم‌های پرداخت ملی است.

اتحادیه مذکور شامل ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین به این اتحادیه تاکید کرد تا توسعه پتانسیل فناوری را در اولویت قرار دهد.

در این بیانیه همچنین آمده است: مشخص است که یکی از مهمترین اصول و اولویت‌های استراتژیک برای همکاری مشترک بایستی توسعه پتانسیل فناوری کشورهای عضو این اتحادیه و استقلال و خودکفایی حقیقی آنها در این حوزه باشد. ما اتحاد تلاش‌های خود را در توسعه و تحقق راه حل‌های پیشرفته فنی و عملی در بخش اقتصاد پیشنهاد می‌دهیم.

رئیس جمهوری روسیه همچنین در لیست خود درباره بخش‌های کلیدی اقتصادی به صنایع شیمیایی و خودرویی، مهندسی ترابری، قطعات میکروالکترونیکی، صنعت هوانوردی، کشتی سازی، داروسازی، اکوسیستم‌های دیجیتال، انرژی جایگزین، مهندسی کشاورزی، بیوتکنولوژی و تولید بذر اشاره کرده است.

پوتین در ادامه گفته است، همگام سازی بازارهای مالی شرایط قابل قبولی را برای کشورهای عضو اتحادیه به منظور ماندن در اتحادیه ایجاد می‌کند.

وی همچنین کشف و جستجوی امکان ایجاد یک آژانس رتبه بندی اوراسیا را نیز پیشنهاد کرد که ابزارهای ارزیابی را برای خدمت رسانی فعالیت اقتصادی رو به رشد در منطقه فراهم می‌کند.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه بیانیه خود آورده است: اتحادیه اقتصادی اوراسیا فرصت خوبی دارد تا به یکی از قدرتمندترین، مستقل‌ترین و خودکفاترین قطب‌های جهان در حال ظهور چند قطبی تبدیل شود و مرکزی بری جذب تمامی کشورهای مستقل باشد که ارزش‌های خود را به اشتراک می‌گذارند و می‌خواهند همکاری کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها