رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 603730

بایدن نماینده ویژه آمریکا در امور حقوق بشر کره شمالی را معرفی کرد

ساعت24-ایسنا نوشت: کاخ سفید امروز (سه‌شنبه) یک نماینده ویژه برای امور حقوق بشر در کره شمالی معرفی کرد؛ پستی که از سال ۲۰۱۷ میلادی در بحبوحه بحث‌ها در مورد اینکه چگونه مسائل حقوق بشری با تلاش‌ها برای مقابله با برنامه تسلیحات اتمی پیونگ‌یانگ همخوانی خواهند داشت، خالی بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا "جولی ترنر"، دیپلمات کهنه‌کار و مدیر کنونی دفتر امور آسیای شرقی و اقیانوس آرام در اداره دموکراسی، حقوق بشر و کار وزارت امور خارجه را به عنوان نماینده ویژه برای امور حقوق بشر در کره شمالی معرفی کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: جولی ترنر به زبان کره‌ای مسلط است و پیش‌تر به عنوان دستیار ویژه در دفتر نماینده ویژه آمریکا برای امور حقوق بشر در کره شمالی خدمت کرده بود.

این سمت نماینده ویژه مشابه آنچه در کره جنوبی است، بسیار جنجال‌برانگیز بوده است چرا که دولت‌های قبلی تلاش می‌کردند کره شمالی را به پای میز مذاکره بکشانند. برخی فعالان گفتند، حقوق بشر به نفع اولویت‌های امنیت ملی کنار گذاشته شده است.

بایدن در سال ۲۰۲۱ میلادی پس از روی کار آمدن در کاخ سفید، بارها متعهد شد که حقوق بشر در مرکز سیاست خارجی‌اش قرار خواهد داشت اما این سمت همچنان خالی مانده بود.

نماینده کره جنوبی در امور حقوق بشر کره شمالی سال گذشته از اینکه دولت بایدن همچنان هیچ نماینده‌ای برای این سمت منصوب نکرده، ابراز ناامیدی کرده بود.

کره شمالی بارها اتهامات نقض حقوق بشر را رد کرده و تحریم‌ها را مقصر اوضاع وخیم انسانی در کشورش دانسته است. کره شمالی، واشنگتن و سئول را به خاطر استفاده از این مساله به عنوان یک ابزار سیاسی برای لکه‌دار کردن وجهه پیونگ‌یانگ متهم می‌کند.

گزارش سال ۲۰۱۴ میلادی سازمان ملل درباره اوضاع حقوق بشر در کره شمالی تاکید داشت که روسای امنیتی کره شمالی و احتمالا شخص کیم جونگ اون، رهبر این کشور باید به خاطر نظارت بر یک سیستم دولتی اعمال خشونت و قساوت به سبک نازی‌ها محاکمه شوند.

بازرسان سازمان ملل با اشاره به محدودیت‌ها در دسترسی به اطلاعات، امنیت مرزی سفت و سخت‌تر و جدی تر شدن نظارت‌ها بر حوزه دیجیتال گفتند، محدودیت‌های کرونایی کره شمالی باعث تشدید نقض‌های حقوق بشری شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها