رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 603806

کارت زرد دوباره در انتظار وزیر ارتباطات

ساعت24-زومیت نوشت: نماینده تهران اعلام کرد اگر وزیر ارتباطات تا ۲۴ بهمن رضایت مجلس را در امور روی زمین مانده مثل افزایش کیفیت اینترنت جلب نکند باز هم کارت زرد می‌گیرد.

روز گذشته در حالی که وزیر ارتباطات تازه با یک کارت زرد از مجلس بیرون آمده بود، مجتبی رضاخواه در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت که مهلت‌ سه ماهه وزیر برای امور روی زمین مانده مثل توسعه شبکه ملی اطلاعات رو به پایان است و اگر رضایت مجلس را جلب نکند این موضوع باز هم به صحن ارجاع می‌شود و وزیر تذکر می‌گیرد.

سه‌شنبه ۲۴ آبان ماه وزیر ارتباطات به مجلس رفته بود تا به سوالات بعضی نمایندگان درباره علت کاهش شدید سرعت اینترنت و اقدامات انجام شده برای توسعه شبکه ملی اطلاعات پاسخ دهد. رضاخواه در آن جلسه با ارجاع به سایت اسپیدتست از جایگاه پایین ایران در رده‌بندی سرعت اینترنت ثابت گفته و از عقب‌ماندگی در این زمینه انتقاد کرده بود.

در نهایت زارع‌پور با توضیحاتی درباره حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، اقدامات در زمینه توسعه فیبر نوری و روند پیشرفت شبکه ملی اطلاعات توانست رضاخواه را به صورت مشروط راضی کند. رضاخواه همان موقع گفته بود که برای رفع مشکلات کسب‌وکارها سه ماه به وزیر فرصت می‌دهد که شرایطی فراهم کند که هم شبکه ملی اطلاعات تقویت شود و هم امکان فعالیت کسب‌وکارهای داخلی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی تسهیل شود.

حالا آن مهلت سه ماهه رو به پایان است و به نظر می‌رسد که این نماینده از نتیجه راضی نیست. او گفته ممکن است وزیر ارتباطات دوباره کارت زرد بگیرد: «انتظار داریم که طی مدت زمان سپری شده کیفیت اینترنت افزایش و شبکه ملی اطلاعات توسعه پیدا کند. اگر تغییرات در این بخش ها پیرو مهلت داده شده رخ ندهد قطعا مجلس مجددا به این موضوع ورود کرده و پیگیری ها را ادامه خواهد داد. بنابراین اگر وزیر ارتباطات به تعهدات خود در این بخش عمل نکند قطعا در صحن مجلس کارت زرد خواهد گرفت.»

آیا نمایندگان صدای مردم را شنیده‌اند؟

نماینده تهران در ادامه نسبت به قطعی اینترنت در زمان کنکور انتقاد کرده و گفته: «ما نسبت به موضوع اینترنت بسیار حساس هستیم و وزیر ارتباطات نباید اجازه دهد که هر ارگانی در این موضوع دخالت کند. اگر وزیر ارتباطات کارت زرد دوم را کسب کند عملا وی به مرحله استیضاح نزدیک خواهد شد.» او می‌گوید از عملکرد این وزارتخانه به ویژه در زمینه اینترنت راضی نیست چون عموم مردم از این موضوع گلایه‌مند هستند.

رضاخواه توضیح داده که مسئله اول این است که استفاده‌ای که عموم مردم از اینترنت دارند به کیفیت بالایی برسد و دوم توجه به کسب‌وکارهای اینترنتی است: «کسب و کارها در این مدت با مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه شده‌اند و اگر این محدودیت برداشته نشود و یا اینکه گزینه‌های جایگزین ارائه نشود، حتما مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد.»

اگرچه این نماینده بر کیفیت اینترنت تأکید دارد اما سوال او در ۲۴ آبان هم مربوط به شبکه ملی اطلاعات و شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی بود. او نسبت به فیلترینگ گسترده و مسدود شدن راه‌های جایگزین که استفاده‌های عمومی مردم از اینترنت بین‌الملل را مختل کرده واکنشی نشان نداده است. اگرچه به نارضایتی عموم مردم از کیفیت اینترنت اشاره کرده اما پیوند دادن آن به توسعه شبکه ملی اطلاعات نشان از این دارد که این نماینده هم مطالبه اصلی مردم را نادیده گرفته است. مطالبه رفع فیلترینگ گسترده و افزایش کیفیت به نحوی که دسترسی به اینترنت بین‌الملل تبدیل به شکنجه‌ای هر روزه نباشد.

زارع‌پور در جلسه مجلس درباره تبدیل وضعیت ایثارگران مخابرات اشاره کرد که در خصوص اینترنت و تلفن پاسخ‌گوست. اما یادآوری پاسخ‌گویی پیشین او درباره اینترنت نشان می‌دهد که احتمالا منظورش ارائه آمارهایی جدید درباره توسعه شبکه ملی اطلاعات، شبکه فیبر نوری و حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها