رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 604080

برف و باران در جاده‌های 20 استان/ تردد در محورهای برف‌گیر فقط با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است

ساعت24-مدیر مرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به بارش برف و باران در برخی جاده‌های 20 استان، گفت: مردم از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند همچنین رانندگان باید زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند و در محورهای برف‌گیر حتما باید با زنجیرچرخ تردد کنند.

علی‌اکبر آشوری در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت جاده‌های کشور اظهار داشت:‌ بر اساس اطلاعات بیش از 2323 دستگاه سامانه ترددشمار برخط‌ و 800 دستگاه دوربین نظارت تصویری، در حال حاضر اغلب جاده‌های کشور باز است و تردد در آن‌ها به روال عادی جریان دارد.

* باران و برف در برخی جاده‌های 20 استان/ در محورهای کوهستانی خودرو باید به زنجیرچرخ مجهز باشد

وی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: در حال حاضر بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی، اردبیل‌، اصفهان‌، البرز، زنجان‌، سمنان‌، قزوین‌، قم‌، لرستان‌، تهران‌، مازندران‌، مرکزی، همدان‌، چهارمحال و بختیاری‌، کردستان و کرمانشاه داریم.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها از بارش باران در برخی از محورهای استان‌های ایلام‌، خراسان رضوی و گیلان خبر داد و افزود: در محورهای تهران-شمال ‌بارش برف و باران در حال حاضر داریم.

آشوری تأکید کرد: با توجه به بارش برف در محورهای کوهستانی و مناطق سردسیر، مردم از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند همچنین رانندگان باید زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند و از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو خود مطمئن باشند؛ در محورهای برف‌گیر تردد حتما باید با زنجیرچرخ انجام شود.

*‌ 9 جاده به دلیل شرایط نامساعد جوی مسدود است

وی با اشاره به انسداد تعدادی از جاده‌های کشور به دلیل کاهش ایمنی و شرایط جوی، بیان کرد:‌ در حال حاضر محور رامیان-اولنگ-شاهرود در استان‌های گلستان و سمنان، جاده فرعی شمشک-دیزین و محور شهداد-نهبندان‌، به دلیل نبود ایمنی کافی در مسیر مسدود ‌است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها اضافه کرد:‌ همچنین محور لاسم - ارجمند در استان مازندران، محور ریگان - ایرانشهر، محور وازک- بلده در استان مازندران، محور قدیم خرم‌آباد-پل‌دختر، به دلیل بروز مداخلات جوی مسدود است.

آشوری ادامه داد: محور جدید پاوه-سروآباد، محور جدید هشتگرد-طالقان، جاده سی‌سخت-پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد، محور گنجنامه-تویسرکان و جاده پونل-خلخال، به دلیل شرایط نامناسب جوی و نبود ایمنی کافی‌ تا اطلاع بعدی مسدود است.‌

*‌ تردد روان در جاده‌های تهران-شمال‌

وی درباره‌ وضعیت ترافیکی جاده‌های تهران-شمال بیان داشت: دوربین‌های نظارت تصویری در حال حاضر تردد روان در مسیر رفت و برگشت‌ محورهای هراز، کندوان و فیروزکوه، همچنین آزادراه تهران ـ شمال و آزادراه قزوین ـ رشت‌ نشان می‌دهد.

* ترافیک سنگین در برخی آزادراه‌های منتهی به تهران

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها درباره وضعیت ترافیکی دیگر جاده‌های کشور به بروز ترافیک سنگین در آزادراه قزوین-کرج حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ترافیک سنگین در آزادراه ساوه - تهران حدفاصل دهشاد تا پل اتوبان آزادگان و ترافیک سنگین در محور شهریار-تهران حدفاصل میدان معادن تا شهر قدس داریم.

* آزادراه ‌کرج‌-تهران پرترددترین جاده کشور در شبانه‌روز گذشته‌

آشوری بیان کرد:‌ در شبانه‌روز گذشته آزادراه ‌کرج‌-تهران با 127 هزار تردد، آزادراه ‌تهران-کرج‌ با 116 هزار تردد و آزادراه‌ کرج-قزوین با 110 هزار تردد پرترددترین جاده‌های کشور بود.

*‌ کاهش تردد خودرو در جاده‌ها

وی اضافه کرد: کل تردد ثبت‌شده جاده‌ای در شبانه‌روز گذشته‌ براساس آخرین اطلاعات حاصل از رصد تعداد 2540 دستگاه ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری نسبت به روز قبل 5.0 درصد کاهش ‌نشان می‌دهد، در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها 15.4 درصد، بیشترین تردد بین ساعات 16 تا 17 و کمترین تردد بین ساعات 3 تا 4 صبح ثبت شد.‌

پایان پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها