رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 606007

در مورد خودروهای چینی بیشتر بدانید

ورود خودروهای چینی به ایران از اوایل دهه هشتاد آغاز شد. خودروسازی در چین یک صنعت قدیمی با سابقه طولانی نیست. اما مانند سایر صنایع این کشور، با وجود ضعف های جدی اولیه، به سرعت رشد کرد.

dir="RTL" style="text-align:right">ورود خودروهای چینی به ایران از اوایل دهه هشتاد آغاز شد. خودروسازی در چین یک صنعت قدیمی با سابقه طولانی نیست. اما مانند سایر صنایع این کشور، با وجود ضعف های جدی اولیه، به سرعت رشد کرد. خودروهایی که در سال های ابتدایی قرن بیست و یکم در بازارهای جهانی جایی نداشتند و حتی به عنوان محصولات اقتصادی قابل قبول نبودند، رفته رفته مسیر پیشرفت را طی کردند و یک دهه بعد در این صنعت حرف های زیادی برای گفتن داشتند. با توجه به بهبود وضعیت بازارهای جهانی، این خودروها در ایران شرایط بهتری پیدا کردند. این در حالی است که با محدودیت های اعمال شده برای صنعت خودرو ایران و توقف واردات خودرو، بازار مونتاژ چین در ایران نیز رونق گرفته است و هم اکنون شاهد تنوع گسترده محصولات سرزمین اژدها در کشور هستیم.

از سال 2008، صنعت خودرو در چین از نظر تعداد خودروهای تولید شده بزرگترین صنعت جهان بوده است. از سال 2009، تولید سالانه خودرو در چین از میزان تولید خودرو در اتحادیه اروپا یا کل تولید ایالات متحده آمریکا و ژاپن بیشتر شده است.

چهار خودروساز بزرگ چینی که به طور سنتی به عنوان "چهار بزرگ" شناخته می شوند، عبارتند از: Saik Motor، Dongfeng، Fao و Changan. از دیگر خودروسازان چینی می توان به جیلی، گروه خودروسازی پکن، خودروسازی برلیانس، گروه خودروسازی گوانگژو، گریت وال، بی وای دی، چری و جیانگوی JAC اشاره کرد. علاوه بر این، چندین تولید کننده چند ملیتی نیز با تولیدکنندگان محلی چینی همکاری می کنند.

اولین خودروهای چینی در نیمه اول دهه 80 وارد بازار ایران شدند اما رشد فروش خودروهای ساخت چین از اوایل دهه 90 آغاز شد که در کلاس های مختلف جامعه و حتی در قالب خودروهای وارداتی تولید می شوند. به فروش خوبی دست یافته اند. ام جی و جیلی های وارداتی و همچنین لیفان، جک و ام وی ام مونتاژ شده در این سال ها فاصله بین خودروهای پرتیراژ ایرانی و ایرانی-فرانسوی را با واردات کره ای و ژاپنی پر کرد.

در نیمه دوم دهه 90 خودروهای چینی با رشد تعداد و گسترش خدمات پس از فروش در سراسر ایران توانستند بازار دست دوم نامناسب خود را مدیریت کنند. به صورت کلی لوازم یدکی خودروهای چینی در چند سال گذشته در ایران پیدا کردنش راحت تر شده است اما همچنان بعضی از قطعات بدنه سخت پیدا می شود.

چین که یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان با 1.4 میلیارد نفر جمعیت است و سالانه 20 میلیون خودرو به بازارهای خارجی می فروشد، از سال 1920 تا 1928 تجارت خودروسازی خود را آغاز کرد. اولین خودروساز چین نانجینگ اتومبیل است که در سال 1947 در طول جنگ داخلی چین مسئولیت تعمیر و نگهداری خودروهای ارتش آزادیبخش خلق را بر عهده داشت و اولین مرکز طراحی و تولید خودرو با کمک شوروی سابق در سال 1950 تأسیس شد.

این کشور با اعمال قوانین سختگیرانه علیه خودروسازان خارجی بر اساس تولید مشترک و انتقال فناوری به خودروسازان چینی، مانع بزرگی بر سر راه حضور مستقل و عرضه خودروهای این شرکت در چین محسوب می شود. به این ترتیب خودروسازان خارجی با ایجاد سرمایه گذاری مشترک با خودروسازان چینی در ساخت خودرو و تجهیرات و لوازم یدکی به بازار چین دسترسی پیدا کرده اند که برای آنها سود زیادی داشته است و شرکت های چینی با انتقال فناوری روز به روز در صنعت خودروسازی پیشرفت کرده اند.

از جمله این اقدامات مشترک می توان به همکاری فولکس واگن و مزدا با گروه FAW، همکاری چری با جگوار و لندرور اشاره کرد. شرکت های چینی با سرمایه گذاری و استخدام بهترین طراحان و مهندسان جهان در تلاش برای پیشرفت و تحقق رویای صنعت خودروسازی چین هستند. حضور این کشور به همراه سه کشور آلمان، آمریکا و ژاپن، سه کشور برتر خودروسازی جهان هستند. چینی ها در کنار تلاش برای رساندن خودروهای خود به جاده های جهان، سعی در تولید و تامین قطعات موتورهای خارجی نیز دارند.

آنها با سرمایه گذاری در بخش خودروهای برقی در تلاش هستند تا بازار جهانی موتورهای الکتریکی را فتح کنند و از یک کشور مصرف کننده به کشور تولید کننده حرکت کنند، زیرا دلیل اصلی قوی بودن خودروسازان اروپایی را استفاده از موتورهای احتراقی و احتراقی می دانند. تجربه. آنها در مقایسه با چین چندان در مسیر خودروهای برقی قرار ندارند، بنابراین با تلاش و برنامه ریزی می توانند در آینده نزدیک بازارهای جهانی را پشت سر بگذارند و فتح کنند.

شرکت مدیران خودرو نماینده شرکت چینی چری در ایران است که از سال 1380 به واردات خودرو، قطعات و لوازم دیکی ام وی ام و مونتاژ محصولات MVM در منطقه ویژه ارگ جدید در شهر بم ادامه می دهد. سایر محصولات خارجی خودروهای موجود در بازار ایران به دلیل قیمت پایین و به تبع آن آمار فروش آنها بالاست.

در سال های اخیر بیشترین فعالیت ام وی ام در مونتاژ، فروش و خدمات پس از فروش محصولات بوده و کمتر به واردات آن می پردازد. مالکیت این شرکت که بخش بزرگی از بازار خودروی ایران را در اختیار دارد، در حال حاضر مشترکاً در اختیار کرمان موتور و چری چین است.

در سال‌های اخیر، به دلیل حضور خودروسازان چینی، بازار خودرو ایران بسیار متنوع‌تر از دهه‌های اخیر بوده است. تا به امروز یکی از خودروهای مونتاژ شده در خطوط تولید خودروسازان ایرانی، خودروی چینی است. در این بازار پر تقاضای خودروی چین، برلیانس طرفداران زیادی را به دست آورده است.

برلیانس به عنوان یک خودروساز چینی یکی از خودروهای پرطرفدار این روزها در بازار خودروی ایران محسوب می شود و گروه پارس خودرو مسئولیت مونتاژ محصولات این برند را بر عهده گرفت و شما می توانید لوازم یدکی برلیانس چراغ برق را نیز به راحتی بخرید.

در سال 2003، گروه خودروسازی برلیانس با بی ام و قرارداد همکاری منعقد کرد که به نظر می رسد از آنجایی که طراحی خارجی و داخلی مدل های مختلف این برند شباهت زیادی به ب ام و دارد، به موفقیت فروش محصولات این برند کمک زیادی کرده است.

در بین انواع خودروهای برلیانس پارس خودرو، برلیانس H230 یک سدان مقرون به صرفه است که از سال 2012 در بازار جهانی حضور داشته است و در طراحی بیرونی این خودرو، ابعاد جلوپنجره و چراغ ها تناسب خوبی با یکدیگر دارند و او در ترکیب با خطوط حجیم کاپوت و سپر، توانست ظاهری تهاجمی به این خودرو ببخشد.

در این خودرو چراغ های مه شکن جلو دایره ای و ساده هستند. شباهت شکل چراغ های جلو و قاب اطراف این مه شکن ها به حفظ هارمونی عناصر نمای جلو کمک کرد. در نمای جانبی، دو خط حجیم، یکی در بالا و دیگری نزدیک پدال، چهره ای غیر یکنواخت و جذاب به برلیانس H230 بخشیده است. طراحی بدنه این خودرو متناسب با قیمت آن در نظر گرفته شده است.

با وجود طراحی خارجی قابل قبول این خودرو، فضای داخلی آن نیز مانند سایر محصولات چینی از کیفیت متوسطی برخوردار است. یکی از مشکلاتی که در اکثر خودروهای ارزان قیمت داخلی به چشم می خورد، استفاده از پلاستیک خشک و سخت است. اما اگر از متریال به کار رفته در کابین صرف نظر کنیم، طراحی داخلی برلیانس H230 جذابیت های بسیاری دارد. دریچه های هوای جانبی، شکل دستگیره ها و فرمان این خودرو طراحی جالبی دارد و به نظر می رسد تلاش شده تا طراحی داشبورد برلیانس H230 شبیه به DS3 باشد.

برلیانس H230 به موتور 1.5 لیتری با قدرت 103 اسب بخار و گشتاور 138 نیوتن متر مجهز شده است. حداکثر سرعت این خودرو 170 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است. یک گیربکس 5 سرعته دستی یا یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال نیرو از موتور این خودرو به چرخ های جلو را بر عهده دارد.

از نظر ایمنی، H230 با 5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP در وضعیت خوبی قرار دارد و مجهز به تجهیزاتی مانند 2 ایربگ ایمنی راننده و سرنشین جلو، سنسور معکوس، سیستم ترمز ABS و نیروی ترمز الکترونیکی است. توزیع EBD. سیستم. از امکانات رفاهی این خودرو می توان به سیستم صوتی با 6 بلندگو، آینه برقی، دیمر چراغ جلو، آینه داخلی ضد تابش و سانروف برقی برای مدل های اتوماتیک اشاره کرد.

لوازم برلیانس

ماشین های جک

هنگام خرید خودرو در رده خودروهای SUV، کیفیت و ضریب قدرت در کنار قیمت، فاکتورهای اصلی خرید هستند. جک S5 تقریبا همه این فاکتورها را دارد. طراحی بیرونی خودرو ایده کاملی از محصولات هیوندای است. این شباهت در جلوی خودرو با استفاده از چراغ های جلو و شیشه جلو بیشتر به چشم می خورد. در قسمت عقب نیز رگه هایی از هنر آئودی با استفاده از خطوط و چراغ ها دیده می شود.

به طور خلاصه، اندازه جک S5 در نگاه اول شما را جذب می کند. از طرفی وقتی درب خودرو را باز می کنید، فضای ظریف داخل کابین حس یک خودروی اسپرت را به شما القا می کند. موتور جک نیز می تواند 174 اسب بخار قدرت تولید کند که با کمک نیروی تولیدی این غول چینی، رسیدن به 100 کیلومتر 10 ثانیه زمان می برد. اگر ویژگی هایی مانند سانروف برقی، ترمز برقی، ایربگ، سیستم صوتی پیشرفته و همچنین گواهینامه ایمنی 5 ستاره جک را به آن اضافه کنیم، متوجه می شویم که جک اس 5 برای تمامی رقبای suv خود علامت گذاری کرده است.

اگر به دنبال یک کراس اوور جمع و جور هستید، احتمالاً باید نام جک S3 را به لیست خود اضافه کنید. استفاده از چراغ های کشیده جلو با سه خط موازی باعث شد تا خشم در ظاهر این خودرو احساس شود. وقتی پشت فرمان جک می نشینید، احساس چرمی بودن فرمان را دوست دارید و پایه بزرگی که در کنسول خودرو قرار داده شده است، حس کنترل یکپارچه را به شما القا می کن.

گیربکس جک S3 6 سرعته دستی است و موتور خودرو می تواند 146 اسب بخار قدرت تولید کند. با استفاده از موتور جک می تواند در حدود 10 ثانیه بلند شود و به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. اوج طراحی چینی در مصرف سوخت پایین آن یعنی 6 لیتر در 100 کیلومتر است که بزرگترین نقطه قوت S3 است.

. شاید با دیدن این خودرو باور نکنید که همین طراحان جک اس 3 این خودرو را طراحی کرده اند. همان خودرویی که در فروش اقساطی جک اس 3 توضیح دادیم. نمای بیرونی توجو بسیار ساده است و حتی مواد به کار رفته در کابین نیز از کیفیت بالایی برخوردار نیستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها