رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 607185

برای انتخاب دوربین مداربسته با تکنولوژی های به روز آماده باشید!!

پیشرفت فناوری دوربین های مداربسته در زمینه های مختلف، با وجود اینکه پروسه انتخاب و خرید دوربین مدار بسته را جذاب تر کرده؛ اما کسب اطلاعات لازم برای یک خرید موفق را نیز به مراتب دشوار تر کرده است. سالهاست نیاز به دوربین های نظارتی و امنیتی مدار بسته برای تامین امینت یا نظارت بر خانه ها، آپارتمان ها، شرکت ها و کارخانه ها و فضاهای عمومی و شهری در بین عموم افراد حس می شود؛ اما هیچ زمانی تا این حد تنوع در دوربین های مداربسته وجود نداشته است. به همین دلیل این روزها بیش از پیش انتخاب یک دوربین مدار بسته مناسب بین صدها نوع دوربین، دشوار به نظر می رسد.

dir="RTL" style="text-align:justify">برای انتخاب دوربین مداربسته با تکنولوژی های به روز آماده باشید!!

کافیست به یکی از فروشگاه های اینترنتی فروش دوربین سر بزنید تا با صدها نوع دوربین امنیتی در بازه های قیمتی متنوع روبرو شوید و در توصیف ویژگی های آنها اصطلاحاتی را بخوانید که شما را گمراه تر می کند؛ اما با مطالعه یک مقاله خلاصه و مفید بدون اینکه مدت زمان زیادی را صرف تحقیق درباره انواع دوربین ها کنید، می توانید اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب کنید و هنگام خرید، یک پک کامل دوربین مدار بسته مناسب را با تکیه بر آگاهی خود انتخاب کنید.

با ما باشید تا در این مقاله این اصطلاحات را شرح داده و نکات لازم برای یک خرید دوربین مدار بسته رضایت بخش را برای شما شرح دهیم. این مقاله جمع آوری شده و خلاصه شده ده ها راهنمای خرید دوربین مداربسته است و تنها 8 دقیقه از زمان شما را به خود اختصاص خواهد داد.

اصلاحات پایه ای در دنیای دوربین مداربسته

آنالوگ در مقابل ip یا تحت شبکه: برای انتخاب دوربین مداربسته بدون شک اولین دوراهی، انتخاب بین یکی از دو فناوری انتقال تصویر آنالوگ و تحت شبکه است. تکنولوژی آنالوگ، فناوری قدیمی تر و اولیه دوربین های ضبط تصاویر است که به همین علت قیمت پایین تری داشته و البته شامل تکنولوژی های جدید نیز نمی شود، سیم کشی این نوع از دوربین، نیاز به کابل برق و کابل کواکسیال دارد و کیفیت تصویر متنوعی نیز در این دوربین ها یافت می شود و برای ضبط تصاویر به دستگاه ضبط DVR نیاز دارد.

در مقابل، دوربین مداربسته تحت شبکه، از بستر اینترنت برای انتقال تصویر استفاده می کند. نوع سیم دار آن نیاز به کابل شبکه و نوع بیسیم آن نیاز به هیچ گونه کابل انتقال تصویر ندارد. این دوربین ها قیمت بالاتری نسبت به دوربین های آنالوگ دارند که البته بسته به انتخاب شما از انواع مختلف آن متغیر است. قابلیت تماشای تصاویر از راه دور و صفحه موبایل دیگر مزیت این دوربین هاست. اگر به دنبال ارزان ترین دوربین موجود بازار نیستید، پیشنهاد می شود دوربین تحت شبکه را انتخاب کنید. دستگاه مورد نیاز این گروه NVR است. پارامتر های دیگر تعیین کننده قیمت انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه، کیفیت تصویر، دید در شب، ضبط صدا و ... هستند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

بالت در مقابل دام: عموما فروشندگان دوربین مدار بسته این دو اصلاح را در مقابل هم قرار می دهند که البته تعاریف ساده ای هم دارند. دوربین های بالت، دوربین های مقاوم در برابر شرایط سخت محیطی، ضد آب و گرد و خاک، گلوله ای شکل و به طبع آن مناسب فضای بیرونی هستند؛ در حالی که دوربین های دام به شکل گنبد، عموما دارای قابلیت چرخش و مناسب برای نصب در فضاهای داخلی هستند. از میان آن ها دوربین های PTZ قابلیت چرخش 360 درجه دارند. در زیر تصویر این دوربین ها را برای شناخت تفاوت شکل ظاهری آن مشاهده می کنید.

برای انتخاب دوربین مداربسته با تکنولوژی های به روز آماده باشید!!

سایر ویژگی های دوربین مداربسته

حال ویژگی های دیگری که اطلاع از آن باعث می شود راحت تر دوربین های مناسب خود را فیلتر کنید، با هم مرور می‌کنیم.

کیفیت تصویر: یکی از این ویژگی ها انتخاب کیفیت تصویر بر اساس پیکسل است. اینکه چه کیفیت تصویری می خواهید کاملا بستگی به نیاز خودتان دارد. دوربین ها از 2 مگاپیکسل کیفیت تصویر مورد قبولی ارائه می دهند و تا کیفیت های 8 مگاپیکسل به راحتی در ایران در دسترس هستند که کیفیت بسیار بالایی دارند و به خوبی تمام جزئیات را حتی در فاصله چندین متر پوشش می دهند.

ضبط صدا: ویژگی بعدی امکان ضبط صدا و یا انتقال صدای دو طرفه است. اگر نیاز شما از نصب دوربین مداربسته ایجاب می کند که به صدای محیط نیز دسترسی داشته باشید، دوربینی انتخاب کنید که این قابلیت را داشته باشد و اگر می خواهید از طریق موبایل صدای شما از دوربین پخش شود، دوربینی با قابلیت انتقال صدای دو طرفه مناسب شماست.

زوم و زاویه دید: از جمله نکات دیگری که متوجه لنز دوربین است، قابلیت زوم و زاویه است. دوربین ها عموما زاویه دید 85 تا 95 درجه دارند. هر چه این عدد بزرگتر باشد، دید بیشتری در یک فضای ثابت به ما خواهد داد. قابلیت زوم دوربین نیز به ثابت و یا متحرک بودن لنز آن بستگی دارد. لنز های متحرک یا اپتیکال، زوم به معنای واقعی را ارائه می دهند؛ در حالی که لنز های ثابت با زوم دیجیتال، تنها تصویر را برش داده و بزرگ می کنند که البته کیفیت تصویر را پایین می آورد.

هوش مصنوعی: برند های معتبر دوربین مدار بسته چند سالی است که با بهره گیری از هوش مصنوعی دوربین های مداربسته ای تولید کرده اند که می تواند حرکت، چهره، تراکم جمعیت، شماره پلاک خودرو، گریه نوزاد، ورود افراد غریبه و ... را تشخیص داده و گزارش یا هشدار دهد.

انواع دید در شب در دوربین های مدار بسته

انواع دید در شب: برای انتخاب دوربین مداربسته مناسب خود یکی از قطعی ترین چالش ها برای شما برای انتخاب دوربین، نوع دید در شب است. چشم ما با دریافت بازتاب نور اشیاء قادر به دیدن آنهاست؛ به همین دلیل است که با تاریکی هوا چشم ما توانایی تشخیص اشیا را از دست می دهد. این موضوع برای دوربین های مداربسته نیز صادق است. دوربین های مختلف این نور را با روش های متفاوتی تامین می کنند:

· دید در شب IR نور نامرئی مادون قرمز را به سمت اشیاء در مسیر لنز خود می فرستد و با تشخیص بازتاب آن، تصاویر را به صورت سیاه و سفید ضبط می کند.

· دید در شب وارم لایت برای ضبط تصاویر اشیاء و فضا در تاریکی به صورت رنگی، از لامپ های LED که به وسیله نور مرئی فضا را روشن می کنند، بهره می برد.

· دید در شب استارلایت اما با تغییرات ویژه در لنز، سنسور ها و سرعت شاتر، حتی در نور ستارگان تصاویر رنگی با کیفیتی ارائه می دهد.

فروشگاه های معتبر دوربین مداربسته چون دوربین مارکت عموما علاوه بر معرفی یکی از این تکنولوژی ها برای دید در شب در ویژگی های هر دوربین، برد ضبط تصاویر در شب بر اساس متر را نیز مشخص می کنند که عموما بین 20 تا 80 متر متغیر است.

برای انتخاب دوربین مداربسته با تکنولوژی های به روز آماده باشید!!

مشورت با کارشناسان مورد اعتماد

اما برسیم به کلیدی ترین نکته برای یک خرید خوب دوربین مداربسته. شرایط متنوع محیط ها و به طبع آن نیاز های متنوع، سبب می شود گاهی با وجود شناخت این اصطلاحات، نیاز به اطلاعات کامل تری برای انتخاب داشته باشید. در این شرایط یک کارشناس متخصص و متعهد می تواند بهترین کمک رسان باشد. یک کارشناس دوربین مداربسته حرفه ای، نیاز های شما را شناخته و با در نظر گرفتن بودجه شما، یک پک کامل دوربین مدار بسته مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد.

انتخاب تعداد دوربین برای فضاهای بزرگ مثل کارخانه، ساختمان، مجتمع مسکونی و ... اگر با بازدید و مشورت یک کارشناس نصب حرفه ای باشد، هزینه های شما را تا حد زیادی کاهش می دهد. خوشبختانه در فروشگاه های معتبر دوربین مداربسته، امکان مشاوره با کارشناسان مجرب به صورت آنلاین و تلفنی ساده سازی شده است.

خرید از فروشگاه معتبر

خرید دوربین مدار بسته شما از یک فروشگاه معتبر با گارانتی و خدمات پس از فروش مطمئن، تمام کننده یک خرید دوربین مدار بسته مطمئن است. قیمت انواع دوربین مدار بسته در این فروشگاه ها، بهترین قیمتی است که می توانید به آنها دست پیدا کنید. خدمات پس از فروش نیز می تواند خیال شما را از خرید راحت کند. یک فروشگاه معتبر هم چنین بهترین برند های دوربین مداربسته را در اختیار شما قرار می دهد.

برند هایی چون داهوا، هایک ویژن، هایلوک، آیمو، شیائومی و ... برترین برند های جهانی هستند که در نمایندگی های معتبر در ایران به فروش رسیده و گارانتی می شوند. با مراجعه به سایت دوربین مارکت به آدرس doorbinmarket.com ، به عنوان یک فروشگاه معتبر و خوش سابقه و نمایندگی بهترین برند ها، می توانید تجربه ای موفق و لذت بخش از خرید دوربین مداربسته داشته باشید. هم چنین برای کسب اطلاعات دقیق از به روز ترین تکنولوژی های دوربین مدار بسته، مقالات کاربردی این وبسایت را بخوانید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها