رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 609028

انواع دستگیره درب ورودی ساختمان و لابی

دستگیره جزو اصلی ترین تجهیزات یک درب به شمار می آید که علاوه بر افزایش کارآیی آن، بر روی شکل ظاهری درب نیز اثر می گذارد. همانطور که می دانید دستگیره ها به منظور هل دادن درب برای باز یا بسته شدن آن به کار می روند و کارکردی در خصوص تامین ایمنی ساختمان ندارند. کارکرد گسترده دستگیره ها در درب اصلی ساختمان، زمینه را برای خرابی مکرر آن فراهم کرده است. اگر به فکر تعویض دستگیره معیوب هستید، برای انتخاب بهترین مدل، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

h1 dir="RTL" style="text-align:right">

انواع دستگیره درب ورودی ساختمان و لابی

معرفی انواع دستگیره درب ورودی ساختمان

دستگیره و قفل، به طور مشخص و واضح در بدنه درب لابی دیده می شوند. از دستگیره خارجی درب برای هل دادن، دستگیره داخلی برای باز یا بسته کردن و از قفل درب نیز برای تأمین ایمنی درب استفاده می شود. عملاً کارکرد یک درب بدون در اختیار داشتن دستگیره و قفل مطلوب، مختل می شود. اما متأسفانه این نوع تجهیزات جانبی دائماً در معرض خرابی هستند.

دستگیره ها معمولاً در اثر فشار زیاد، اصابت ضربه و یا استهلاک خراب شده و از چرخه مصرف خارج می شوند. بسیار ضروری است که دستگیره معیوب را برای تقویت ایمنی درب تعویض کنید. اما احتمالاً نمی دانید دستگیره معیوب را با چه سبک و مدل دستگیره ای تعویض کنید. بهتر است پیش از هر چیز با انواع دستگیره ها آشنا شوید تا در نهایت بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. از آنجایی که تنوع در دستگیره ها بسیار بالاست، آن ها را در چند دسته مختلف تقسیم می کنیم.

1. انواع دستگیره درب آپارتمان بر اساس جنس و متریال

آنچه که دوام و ماندگاری دستگیره ها را در برابر عوامل آسیب زای محیطی تضمین می سازد، جنس متریال به کار رفته در آنان است. در زمان های قدیم از فلزاتی همچون طلا، نقره یا برنز برای ساخت دستگیره ها استفاده می شد. اما امروزه در کمتر دربی می توان اثری از متریال طلا یا نقره دید. خیلی سریع آلیاژ های مقاومی همچون زاماک، آهن، برنج و استیل جایگزین متریال های گران قیمت شدند تا بتوانند همان کیفیت و کارآیی را ارائه دهند. خوشبختانه این متریال ها نیز توانسته اند در تأمین ایمنی و استحکام دستگیره موفق عمل کنند.

انواع دستگیره درب ورودی ساختمان و لابی

· دستگیره درب لابی با جنس زاماک

در آلیاژ زاماک از عناصری همچن روی، آلومینیوم، مس، منیزیم و مقداری آهن و سرب استفاده شده است. این آلیاژ قادر است تا حد قابل توجهی در برابر نیروی فشار مقاومت کند. همچنین مقاومت مطلوبی در برابر زنگ زدگی دارد. با وجود مزایا گسترده ای که استفاده از زاماک در ساخت دستگیره درب ورودی ساختمان دارد، این آلیاژ با قیمت بسیار مناسبی به فروش می رسد.

· دستگیره درب ورودی ساختمان از جنس برنج

دوام بالا و ماندگاری مطلوب از جمله مهم ترین مشخصات آلیاژ برنج است. دستگیره هایی که با این عنصر مقاوم ساخته می شوند، بیشترین مقاومت را در برابر آسیب های محیطی دارند. دستگیره های برنجی را تنها می توان در درب های نفیس و گران قیمت لابی یافت. چرا که اساساً متریال برنج قیمت بسیار بالایی دارد.

· دستگیره درب آپارتمان آهنی

اگر به فکر خرید یک دستگیره ارزان قیمت با مقاومت مطلوب هستید، سراغ نمونه های آهنی بروید. با این حال انتظار نداشته باشید متریال آهن مقاومت بالایی در شرایط محیطی مرطوب نشان دهد.

· دستگیره استیل درب لابی

دستگیره های استیل از جمله پر فروش ترین دستگیره ها در ساخت درب ورودی ساختمان های تجاری یا اداری است. این دستگیره دوام و ماندگاری بالایی داشته و در برابر رطوبت نیز مقاومت مطلوبی نشان می دهد. استیل در میان تمام عناصر گزینه مقرون به صرفه تری است. چرا که در حد وسط گزینه های زاماک و برنج قرار دارد.

انواع دستگیره درب ورودی ساختمان و لابی

2. انواع دستگیره درب آپارتمان بر اساس شکل ظاهری

در یک دسته بندی دیگر می توان دستگیره ها را بر اساس شکل ظاهری آنان دسته بندی نمود. پیشنهاد می کنیم در انتخاب دستگیره درب لابی، از سبک ظاهری درب پیروی کنید. برای مثال اگر درب ورودی شما بر اساس طرح های کلاسیک و یا رومی ساخته شده، از دستگیره درب لابی کلاسیک و برجسته استفاده کنید. به طور عکس اگر درب اصلی ساختمان شما مدرن و ساده است، شراغ دستگیره های ساده در فرم های جذاب و خلاقانه بروید. ترکیب غیر متعادل این دستگیره ها شکل ظاهری درب را تحت تأثیر قرار داده و نازیبا می سازد.

· دستگیره ایستاده کلاسیک و برجسته

دستگیره هایی که دارای شکل ظاهری کلاسیک و رومی هستند، جزو پر فروش ترین انواع دستگیره درب آپارتمان به شمار می آیند. این دستگیره ها شکلی فاخر و کاملاً برجسته داشته و می توانند عظمت و شکوه درب لابی را دوچندان کنند. بسته به اینکه در ساخت این دستگیره از چه متریالی استفاده شده و سطح دستگیره با چه ظرافتی برجسته شده باشد، قیمت آن متفاوت خواهد بود.

انواع دستگیره درب ورودی ساختمان و لابی

· دستگیره درب مدرن

دسته دیگری از دستگیره ها ظاهری کاملاً ساده و مدرن داشته و بر روی درب های مدرن به کار گرفته می شوند. در ظاهر این دستگیره ها اثری از تزئینات برجسته نیست. اما همه چیز در عین سادگی زیبا و شکیل به نظر می رسد. تنوع قابل توجهی در میان دستگیره های مدرن وجود دارد که انتخاب را برای شما ساده تر می سازد.

· دستگیره درب ساختمان هوشمند

نمونه دیگری از دستگیره ها در مدل های دیجیتال و هوشمند ساخته شده و به شکل حرفه ای تری باز یا بسته می شوند. از این دستگیره ها تنها در درب ساختمان های ارزشمند استفاده می شود. چرا که هزینه نصب و خرید این نوع دستگیره بسیار بالاست.

نتیجه گیری

دستگیره درب ورودی ساختمان یکی از مهم ترین اجزای آن به شمار می آید. بر روی درب لابی از دستگیره هایی استفاده می شود که در بخش خارجی درب، قابلیت قفل کردن آن را نداشته باشد. این نوع دستگیره تنها برا هل دادن درب استفاده شده و کارکرد دیگری ندارد. اما در بخش داخلی دستگیره قادر است درب را باز کرده و ببندد. تنوع قابل توجهی در متریال و شکل ظاهری دستگیره ها وجود دارد که دست شما را برای خرید و انتخاب باز گذاشته است. کافیست بهترین گزینه را در تناسب با بودجه خود و همچنین شکل کلی درب انتخاب کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها