رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 611413

اعلام حمایت رئیس حزب ظفر ترکیه از قلیچداراوغلو

ساعت24-رئیس حزب ظفر ترکیه، امروز اعلام کرد که در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری از نامزدی «کمال قلیچدار اوغلو» حمایت می‌کند.

«امید اوزداغ» رهبر حزب «ظفر» ترکیه، امروز (چهارشنبه، ۲۴ می)، در نشست خبری مشترک با «کمال قلیچداراوغلو» نامزد ائتلاف ملت و رقیب «رجب طیب اردوغان» در دور دوم انتخابات، حمایت خود را از نامزدی قلیچدار اوغلو برای تصدی پست ریاست‌جمهوری اعلام کرد.

به نوشته «المیادین»، وی که حامی اصلی «سینان اوغان» نامزد ائتلاف آتا برای ریاست‌جمهوری در دور نخست انتخابات ترکیه بود، روز گذشته، تصمیم اوغان برای حمایت از اردوغان را بی‌ربط به حزب ظفر دانست.

امید اوزداغ، امروز توضیح داد: «پیشنهادی از سوی حزب ظفر برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان طی مدت یک سال با احترام به حقوق بشر وجود دارد. اگر می خواهید ۱۳ میلیون آواره را به کشورشان برگردانید، باید به قیلیچداراوغلو رای دهید».

پیشتر رسانه‌های ترکیه اعلام کرده بودند که شرط اوزداغ برای حمایت از قلیچداراوغلو، دریافت پست وزارت کشور است. اوزداغ که قرار بود صبح دیروز تصمیم خود را اعلام کند اما در نهایت بامداد امروز با انتشار پستی در صفحه توئیتر خود به صورت تلویحی موافقت قلیچداراوغلو با شرطش را اعلام کرد و در نشست خبری ظهر امروز، حمایت خود از نامزدی رقیب اردوغان را علنی کرد.

به نوشته وبگاه «کردپرس»، وی در توئیتر نوشت: «من قول می‌دهم که به عنوان وزیر کشور سوری‌ها را (به کشورشان) بازگردانم. اما نه تنها سوری ها بلکه هر کسی که فکر می کند ترکیه "شهر بازی" است، با زنان ما رفتار زشت دارد، خیابان‌های ما را به بازار مواد مخدر تبدیل می‌کند، سلفی‌های جهادی را سازماندهی می‌کند و ۱۱ میلیارد دلار ما را می‌خورد، همه این ها را راهی خواهم کرد».

در انتخابات ریاست جمهوری که روز یکشنبه ۱۴ می برگزار شد، هیچ یک از سه نامزد اکثریت مطلق آرا را کسب نکردند و انتخابات به دور دوم کشیده شد. سنان اوغان در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ترکیه 5.17 درصد آرا را کسب کرد و از دور رقابت خارج شد و اعلام کرد که در دور دوم انتخابات از اردوغان حمایت می‌کند.

در انتخاباتی که روز یکشنبه ۲۸ می برگزار می‌شود، نامزدی که اکثریت آرای معتبر را کسب کند به عنوان رئیس‌جمهور ترکیه انتخاب خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها