رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 611463

تناقض بزرگی که قالیباف به آن اعتراف کرد

ساعت 24 - محمد باقر قالیباف ، فرزند ناب و خالص جریان انقلابیونی است که 44 سال است بر سرزمین ایران حکومت می کنند ونهمه امکانات این کشور دراختیارشان بوده است تا کشوررا به نقطه مطلوب برسانند. شهروندان ایرانی جز دردهه 1390 که دوبار با نشان دادن شکل گسترده و خاصی از اعتراض به قالیباف وقدرتهای بالادست اورا با آمدن به خیابانها نشان دادند درهمهاین دهه ها ساکن بودند تا ببینند این دولتها واین حکومن چه می کند. حالا اما ناب ترین فرزند انقلاب اسلامی به تناقض بزرگی اشاره می کند.

dir="RTL" style="text-align:right">رییس مجلس قانون گذاری ایران گفته است : بالای اتوبان موشک نقطه‌زن تولید می‌کنیم، پایین اتوبان در تولید یک قطعۀ ماشین مانده‌ایم. این دقیقاً تفاوت دو فرهنگ است؛ در اقتصاد هم درگیر این تفاوتیم.وی در ادامه با بیان اینکه امروز جوانان باید به عظمت انقلاب و چگونگی چاره‌اندیشی برای حل مشکلات فعلی و مشکلات پیش رو پی‌ببرند، عنوان کرد: این مجالس از این باب که مجلس ذکر و یاد نام شهدا است باعث می‌شود ما از شهدا، فرهنگ شهدا، غفلت نکنیم تا در گذر زمان باورها و ارزش‌ها، جایشان با ضد ارزش‌ها عوض نشود که اگر چنین شود دشمنان این سرزمین و انقلاب به اهداف خود رسیده‌اند.

ثروت زیاد الزاما باعث کاهش تورم نمی‌شود

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان رزم دوران دفاع مقدس باعث پیروزی ما شد به طرح چند پرسش پرداخت و افزود: آیا امروز سازمان رزم خود که همان کارآفرینان هستند را مورد توجه قرار داده و به آنها فرصت می‌دهیم تا وارد کار شوند؟ امروز باور ما در حوزه اقتصاد این است که ربا جنگ با خدا است. آیا این مسائل را رعایت می‌کنیم؟ آیا امروز همان صفا، صمیمیت و برادری وجود دارد؟ آیا امروز مدیرانی که تحول ایجاد کرده و با تغییر نگاه، فرصت در اختیار مردم قرار بدهند، داریم؟ پس چالش ما نداشتن امکانات نیست.

قالیباف یادآور شد: روزی که کشور 120 میلیارد دلار ثروت داشت، 25 درصد تورم داشتیم اما روزی که درآمد کشور از محل نفت 20 میلیارد دلار شد باز هم 25 درصد تورم داشتیم؛ لذا باید پرسید مابه التفاوت این ثروت چه نقشی در کاهش تورم دارد. گاهی اوقات ثروت زیاد، الزاما تورم را کاهش نمی‌دهد؛ رویکرد، جهت‌گیری، انتخاب درست و سپردن کار به کاردان می‌تواند ما را موفق کند.رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه توجه به یاد و نام شهدا را به منزله غفلت نکردن دانست و افزود: امروز هیچ کاری مهم‌تر از گره گشایی از مشکلات مردم نیست که بنده و امثال بنده مسئول این کار هستیم و باید بستر را برای حضور مردم و جوانان فراهم کنیم و این جوانان هستند که باید این موضوع را مطالبه کنند و در میدان کار قرار گیرند کما اینکه در مقطع دفاع مقدس نیز رزمندگان همین کار را کردند.

بررسی برنامه هفتم کشور

قالیباف ادامه داد: مجلس و دولت تلاش دارند در جریان بررسی برنامه هفتم، فرصت‌ها را به عنوان پیشران فراهم کنند تا با استفاده از فرصت‌های مادی کشور بتوانیم به سمت مولدسازی برویم و تحرکی در کشور ایجاد شود که اگر این مبانی را به درستی پیش ببریم می‌توانیم اقتصاد را به ثبات برسانیم.رئیس قوه مقننه با یادآوری این موضوع که زمانی که در ناجا بودم مشکلات امنیتی زیادی در مرزهای شرقی ایجاد شده بود که مشکلات آن تا آزادشهر هم رفته بود و خرابکارها گروگان‌گیری می‌کردند اما توانستیم آن را ظرف 8 ماه سروسامان دهیم، گفت: در حوزه مسائل اقتصادی نیز مثالی در تفاوت نگاه‌ها در حوزه صنعت را ببینید که در شمال اتوبان تهران-کرج، صنعت هوافضا قرار دارد و 150 متر پایین اتوبان، صنعت خودروسازی است.وی اضافه کرد: تکنولوژی شمال اتوبان در صدر تکنولوژی‌های دنیا قرار دارد که توسط جوانان ما دنبال می‌شود و پایه‌های آن در دفاع مقدس گذاشته شده و فرهنگ آن به امروز رسیده است. جوانان ما توانسته‌اند گیربکسی در حجم کوچک بسازند که چند صد دور در دقیقه توانایی چرخش دارد اما زمانی که به صنعت خودروسازی می‌نگریم می‌بینیم حجم زیادی از خودروها خوابیده است چون هنوز نمی‌توانیم گیربکس اتومات بسازیم یا پمپ برف پاک کن نداریم! چگونه است که در شمال اتوبان می‌توان صنعت هوافضا را پیش برد اما در پایین اتوبان در تولید یک قطعه کوچک مانده‌ایم و این همان تفاوت در فرهنگ است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها