رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 623562

سفر مهم وزیر خزانه‌داری آمریکا به دو کشور خاورمیانه

ایرنا : برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا برای اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه گروه‌ها و کشورهای غیرهمسو با آمریکا، به عمان و ترکیه سفر می‌کند.
سفر مهم وزیر خزانه‌داری آمریکا به دو کشور خاورمیانه

وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی افزود: برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی از ۲۶ نوامبر تا ۱ دسامبر، به مسقط در عمان و همچنین آنکارا و استانبول در ترکیه سفر خواهد کرد تا به تلاش‌های آمریکا برای مقابله با توانایی‌های حماس و دیگر سازمان‌های تروریستی در دریافت و انتقال منابع مالی ادامه دهد.

بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، «وی همچنین در مورد تسهیل کمک های بشردوستانه مشروع به صورت مستمر به مردم غزه گفتگو خواهد کرد. » از زمان حملات ۷ اکتبر، وزارت خزانه داری چندین دور تحریم ها را علیه تسهیلگران مالی حماس و جهاد اسلامی فلسطین (PIJ) و نهادهای وابسته به آن‌ها اعمال کرده است.

نلسون هنگام حضور در ترکیه به عنوان یکی از متحدان ناتو، همچنین درباره تلاش‌ها برای جلوگیری، اخلال، و بررسی فعالیت‌های تجاری و مالی که به نفع تلاش روسیه در جنگ علیه اوکراین است، بحث و گفتگو خواهد کرد.

{بلک فرایدی🔥} نیم بوت مردانه فقط 259 تومان!😱

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۲۳ آبان ماه نیز در تداوم حمایت واشنگتن از رژیم اسرائیل اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا هماهنگ با انگلیس، سومین دور تحریم های خود را علیه افراد و نهادهای وابسته به حماس از زمان «حملات تروریستی» این گروه در ۷ اکتبر به اسرائیل اعمال کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده بود: این اقدام مقامات کلیدی حماس و اقداماتی را که ایران از طریق آن‌ها از حماس و جهاد اسلامی فلسطین حمایت می‌کند، تحریم می‌کند. تحریم های امروز به همراه انگلیس و با هدف محافظت از سیستم مالی بین‌المللی در برابر سوء استفاده از سوی حماس و حامیان آن است. وزارت امور خارجه آمریکا به طور همزمان یک رهبر شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین را تحریم می‌کند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا به همکاری با شرکای خود از جمله بریتانیا ادامه خواهد داد تا حماس را از توانایی دریافت کمک مالی و استفاده از بودجه برای انجام جنایات آن محروم کند.

پیام نظامی مسکو به تل‌آویو از بلندی‌های جولان

وزیر خزانه داری آمریکا اضافه کرد: « اقدامات حماس باعث رنج و عذاب عظیمی شده و نشان داده است که تروریسم در انزوا رخ نمی دهد. ما همراه با شرکای خود قاطعانه به سمت تخریب زیرساخت‌های مالی حماس، قطع منابع مالی خارجی و مسدود کردن کانال‌های مالی جدید آن‌ها، حرکت می‌کنیم.»

 این نهاد آمریکایی برغم تکذیب ادعاها از سوی جمهوری اسلامی ایران در بیانیه خود آورده است: «حمایت ایران، عمدتاً از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به فعالیت‌های تروریستی حماس و جهاد اسلامی فلسطین کمک کرده است. این کمک ها شامل انتقال صدها میلیون دلار و تجهیز این گروه‌ها به سلاح و آموزش عملیاتی می‌شود. ناصر ابوشریف به‌عنوان نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران، فعالیت می‌کند. سپاه ایران به نیروهای جهاد اسلامی فلسطین را برای ساخت و توسعه موشک در غزه آموزش داده است.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها