رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 628118

منطقه در آستانه ی جنگ فراگیر

ساعت 24 - محمد علی مهتدی در یادداشتی می‌نویسد: یک نکته مهم در در این مورد این است که آمریکائی‌ها مرتبا اشاره می‌کنند که قصد رویاروئی با جمهوری اسلامی را ندارند و مایل به ورود در یک جنگ نیستند اما در عین حال تاکید می‌کنند که عملیات انتقامی آن‌ها در عراق و سوریه ادامه خواهد داشت. این یعنی اگر مقاومت به عملیات خود ادامه دهد، پاسخگوئی آمریکا نیز ادامه خواهد داشت. بخش‌هایی ازیادداشت اورا در زیر می‌خوانید:

سرانجام پس از یک هفته از حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه نیروهای آمریکائی در تنف و اردوگاه الرُکبان که به گفته منابع آمریکائی به کشته شدن 3 نظامی و زخمی شدن 25 نفر دیگر انجامید، دولت جو بایدن تهدید‌های خود را عملی کرد و مراکز و مواضعی را در داخل عراق و در شهرهای دیر الزور در سوریه و بوکمال ، میادین و قائم در شمال مرز مشترک عراق و سوریه با بمباران‌های سنگین مورد هدف قرار داد.

یک نکته مهم در در این مورد این است که آمریکائی‌ها مرتبا اشاره می‌کنند که قصد رویاروئی با جمهوری اسلامی را ندارند و مایل به ورود در یک جنگ نیستند اما در عین حال تاکید می‌کنند که عملیات انتقامی آن‌ها در عراق و سوریه ادامه خواهد داشت. این یعنی اگر مقاومت به عملیات خود ادامه دهد، پاسخگوئی آمریکا نیز ادامه خواهد داشت.  در سال 2014، که آمریکا پایگاه تنف را در نقطه مشترک مرز اردن، سوریه ایجاد کرد مدعی شد که هدف از ایجاد این پایگاه " مبارزه با داعش" است ولی بعدا مشخص شد که این صرفا یک ادعای دروغین است و هدف واقعی آن‌ها کنترل مرز عراق و سوریه و قطع ارتباط جغرافیائی ایران به لبنان و فلسطین است.

همچنین آمریکا پس از شکست داعش در شهر الرقه سوریه، اردوگاه الرکبان را روی مرز اردن به بهانه پناه دادن به آوارگان مخالف دولت سوریه ایجاد کرد و در این مورد تبلیغات وسیعی نیز انجام گرفت ولی بعدا مشخص شد که آن‌ها بخشی از داعشی‌ها و افراد خانواده آن‌ها را در این اردوگاه جای داده‌اند و سرانجام، اردوگاه الرکبان را به مهمترین مرکز کمک‌های لجستیک به دیگر پایگاه‌های نظامی تبدیل کرده‌اند. بر این اساس ناظران امور بعید می‌دانند که آمریکا به راحتی این پایگاه‌ها را رها کند و منظومه استراتژی امنیتی خود در شمال فلسطین اشغالی را تغییر دهد. تحولات نشان می‌دهد که فشار روی آمریکا و متحدانش درجبهه‌های عراق، سوریه، لبنان و یمن هنوز به هدف اصلی نرسیده و باعث قطع نسل کشی ارتش صهیونیستی در نوار غزه نشده لذا به احتمال قوی، مقاومت در همه جا دامنه عملیات خود را گسترش خواهد داد و منطقه بیش از هر زمان دیگر به یک جنگ فراگیر نزدیک می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها