رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 629359

خرید نهال لیبل دار در نهالستان مشهد [پالیز نهال]

برای سرمایه‌گذاری در احداث باغ تجاری و مدرن تمامی کارشناسان و مهندسین نهالستان تاکید می‌کنند به جای خرید نهال بذری و سنتی، حتماً نهال‌های اصلاح شده و پیوندی را خریداری کنید که با شرایط روز و فناوری و تکنولوژی جدید باغداری و کشاورزی تکثیر شده باشند.

در این آگهی‌نامه نه تنها می‌خواهیم به شرایط خرید نهال لیبل‌دار در نهالستان مشهد (پالیز نهال) اشاره کنیم، بلکه یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای کاشت نهال باید به آن توجه کرد را نیز خواهیم گفت. 

در واقع این مشکل برای یکی از کاربران ما به وجود آمده و باعث نابودی درختان او در ۵ سال اول کاشت شده است. یکی از کاربران ما در کامنت خود چنین ادعایی داشت: «نهال اصلاح شده و پیوندی را به صورت لیبل‌دار و کارت گارانتی خریداری کرده است، ولی نه تنها سرعت رشد بالایی نداشته با آغاز سال جدید یعنی ۵ سال پس از کاشت نشانه‌هایی از مرگ تدریجی در نهال‌ها دیده می‌شود. » اگر مشتاق فهمیدن علت این مشکل هستید حتماً همراه ما باشید.

موارد زیر می‌شود:

قبل از خرید نهال نژاد درخت رو به خوبی بشناسید

«برای مجموعه پالیز نهال، این موضوع بسیار جالب و حائز اهمیت بود. چون باغدار عزیز ادعا داشت که در سال ۱۳۹۷ با خرید نهال سیب پیوندی، هدف احداث باغ تجاری و مدرن را داشت. همچنین مدعی بود تمامی نهال‌های او لیبل رسمی از وزارت جهاد کشاورزی را داشته و نهال‌ها را با کارت گارانتی و کارت سلامت تحویل گرفته است و از این مسئله ناراحت بود که دوره گارانتی نهال‌ها به اتمام رسیده و سرمایه اولیه او تلف شده است. 

در قدم اول ما از باغدار خواهش کردیم تا عکسی از کارت سلامت، کارت گارانتی و لیبل رسمی نهال برای ما بفرستد. بعد از بررسی لیبل متوجه شدیم حق با کشاورز بوده و تمامی نهال‌ها به صورت اصلاح شده و بر پایه پیوندی تکثیر شده بودند. همچنین لیبل آن‌ها کاملاً رسمی از وزارت جهاد کشاورزی بود. وقتی نهالی تا این اندازه کیفیت دارد دلیل مرگ تدریجی آن چیست؟»

به هنگام خرید نهال سیب حتماً از کیفیت نهال و اصالت آن اطمینان داشته باشید. اطلاعات کاملی در مورد اصالت نهال از کارشناس مربوطه پوسیده و مطمئن شوید نهال‌ها از منابع ژنتیکی متنوع و بهینه استخراج شده‌اند. نهال‌هایی با ژنتیک قوی، مقاومت بیشتری در برابر آفات و بیماری‌ها دارند و بهترین عملکرد را ارائه می‌دهند. همچنین قبل از خرید، وضعیت سلامت نهال‌ها را بررسی کنید. مطمئن شوید که ساقه‌ها سالم و بدون علائم بیماری و آسیب بوده و ریشه‌ها باید سالم، قوی و خوب توسعه یافته باشند. کارشناسان نهالستان پالیز آماده مشاوره رایگان به شما هستند تا اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید.

نهال سازگار با منطقه خود را خریداری کنید

وقتی نهال کیفیت لازم را داشته باشد ولی رشد آن به تاخیر بیفتد مطمئناً عوامل محیطی تاثیرگذار هستند. در مرحله دوم شرایط اقلیمی کشاورز را جویا شده تا مطمئن باشیم نهال خریداری شده با این شرایط اقلیمی و اکوسیستمی محل زندگی باغدار تطابق دارد. البته باغدار اظهار کرد، قبل از خرید نهال کارشناسان نهالستان اطلاعات کاملی از اکوسیستم منطقه را دریافت کرده و نهال سازگار با شرایط منطقه را به او معرفی کردند.  

نهال مذکور دیرگل بوده و منطقه کشاورز نیز جزو مناطق کوهستانی و سردسیری محسوب می‌شود. یعنی کشاورز بهترین انتخاب خود را انجام داده بود! ولی علت مرگ تدریجی درختان چیست؟ از دیگر نکات مهم برای خرید نهال سیب این است که مطمئن شوید نهال‌ها با شرایط اقلیمی و خاکی منطقه شما سازگاری دارند. قبل از خرید نهال حتماً موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید:

  •  دمای منطقه
  • میزان رطوبت
  • نور گیری منطقه
  • بافت خاک
  • ارتفاع زمین از سطح دریا
  • میزان بارندگی در طول سال
  • شیب زمین
  • سرعت باد 

زمین را قبل از خرید نهال آماده سازی کنید

«‌ در آخرین مرحله از کشاورز عزیز خواستیم تا آنالیز خاک باغ و آنالیز برگ درختان را انجام داده و جواب آن‌ها را برای ما بفرستد. البته مشخص بود کشاورز تمامی روتین‌های مربوط به باغداری را به طور استاندارد انجام داده است چون سطح سواد ایده آلی از کشاورزی و باغداری داشت. جواب برگه‌های آنالیز برای ما بسیار تعجب برانگیز بود. جواب آنالیز خاک نشان از بافت خاک ایده‌آل با درصد مناسبی از عناصر مختلف را نشان می‌داد.  

ولی آنالیز برگ درختان چیز دیگر بود، در واقع این درخت از کمبود رطوبت و عناصر غذایی رنج می‌برد. می‌توان گفت هیچ کدام از عناصر موجود در خاک به قسمت‌های فوقانی نهال نرسیده بود و یک سدی ما بین ریشه و قسمت فوقانی درخت میوه وجود داشت!» هر کشاورزی وظیفه دارد قبل از خرید نهال سیب و دریافت نهال زمین کشاورزی را برای کاشت نهال آماده سازی کند مراحل آماده‌سازی باغ به صورت زیر است:

  • آنالیز خاک
  • استریل خاک
  •  خاک ورزی و استفاده از کودهای طبیعی و شیمیایی
  • مجهز کردن خاک به تجهیزات آبیاری
  • مشخص کردن محل کاشت درختان و فاصله آن‌ها

روش کاشت نهال را از کارشناسان نهالستان به هنگام خرید نهال بپرسید

« در مرحله آخر از کشاورز عزیز درخواست کردیم، سه یا چهار نهال را ریشه کن کرده تا شرایط طوقه و ریشه نهال را مورد بررسی قرار دهیم. متاسفانه باغدار به هنگام کاشت نهال به یک نکته مهم توجه نکرده بود. چون نهال‌ها پیوندی دارای گره پیوندی در تنه خود بوده به هنگام کاشت نهال گره‌ نهال در زیر خاک قرار گرفته و باعث پوسیدگی طوقه نهال شده بود. با پوسیدگی طوقه، هیچ مواد غذایی و رطوبت به قسمت‌های فوقانی درخت نمی‌رسد.

 در واقع دلیل اصلی از تلف شدن سرمایه کشاورز عزیز، آشنا نبودن با شرایط کاشت نهال پیوندی بود. » از مهمترین شرایط کاشت نهال پیوندی توجه به محل پیوند آن است. دقت کنید تا هنگام کاشت محل پیوند نهال حداقل ۱۰ الی ۱۵ سانتی‌متر از سطح زمین فاصله داشته باشد. اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید می‌توانید از کارشناسان نهالستان مشهد کمک بخواهید.

فروش نهال میوه با قیمت ۳۰,۰۰۰ تومان در نهالستان پالیز

در قدم بعدی ما به باغدار پیشنهاد دادیم که از فرصت استثنایی برای خرید نهال هلو، نهال سیب، نهال گیلاس، نهال شلیل، نهال زردآلو، نهال بادام و... استفاده کند. در بازه زمانی ۱ تا ۲۰ اسفند ماه نهالستان مشهد انواع نهال میوه را با قیمت ۳۰ هزار تومان عرضه می‌کند و یک شرایط ایده آل برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و باغداری محسوب می‌شود. از شرایط فروش نهال ویژه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمامی نهال‌ها اصیل، پیوندی و اصلاح شده هستند.
  • تمامی نهال‌ها دارای لیبل رسمی از وزارت جهاد کشاورزی هستند.
  • تمامی نهال‌ها کارت سلامت و کارت قرنطینه دارند.
  • نهادهای ارزش شده با کارت گارانتی ۲ ساله تحویل داده می‌شود.
  • این فرصت محدود بوده و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد.
  • حداقل خرید برای کشاورزان ۱۰۰ اصله نهال است.

کلام آخر

 از نهالستان با سابقه و معتبر خرید کنید. اطلاعات لازم درباره سابقه کار و بازخورد مشتریان قبلی را جمع آوری کنید. این کار می‌تواند در بهبود کیفیت و قابلیت رشد نهال‌ها تاثیرگذار باشد. نهالستانی را انتخاب کنید که مشاوره رایگان پس از فروش داشته باشد و در تمام مراحل احداث باغ به شما کمک کرده اطلاعات کاملی در مورد نگهداری و مراقبت از درختان میوه در اختیار شما قرار دهد.

وب سایت:  bartarnahal.ir

تماس با پالیز نهال:

– 09144501007 09144501008

09144501003 –

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها