رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631929

دیدار مقامهای چین و آلمان درباره اقتصاد و ایران

ساعت 24 - اقتصاد چین و آلمان دو اقتصاد با سوگیری صادرات مازاد کالاها به جهان است. این دوکشور را می‌توان غولهای صادرات دنیای امروز دانست. حالا اما ودر میانه شرایط تازه جهان رهبران آلمان به چین می‌روند تا درباره اقتصاد حرف بزنند. .این دوکشور درباره مسایل ایران نیز رایزنی خواهند کرد.

دویچه وله فارسی نوشته است: اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، از روز یکشنبه ۱۴ آوریل (۲۶ فروردین) به مدت دو روز به چین سفر کرده است. گفته شده است بحث و گفت‌و‌گو بر سر موضوعات اقتصادی، محور اصلی این سفر را تشکیل می‌دهند. اولاف شولتس، صدراعظم آلمان از روز یکشنبه ۱۶ آوریل (۲۶ فروردین) در جریان یک سفر دو روزه وارد چین شد. اولین توقف او در این سفر، کلان شهر چونگ کینگ و بازدید از یک کارخانه آلمانی مربوط به موتورهای هیدروژن در این منطقه است. بر اساس گزارش‌ها، اولویت‌های سفر شولتس به چین بر روی موضوعات اقتصادی متمرکز خواهد بود. اما ظاهرا حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل نیز از موارد مورد بحث در این سفر است. اشتفن هبه‌اشترایت، سخنگوی دولت آلمان، پس از ورود شولتس به چین گفت: «جمهوری اسلامی با این حمله غیرمسئولانه و غیرقابل توجیه باعث شعله‌ور شدن تنش در منطقه‌شده است. آلمان در این لحظات سخت در کنار اسرائیل ایستاده است.»

گفته شده است شولتس قصد دارد با سران دولت‌‌های کشورهای عضو گروه هفت (G7) پیرامون برقراری هماهنگی در یک پاسخ مشترک به حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل، صحبت کند. .صدر اعظم آلمان در سفر خود به چین که توسط مدیران متعددی از شرکت‌های بزرگ آلمانی، مانند روسای شرکت‌های زیمنس، مرسدس، بایر و بی‌ام‌و همراهی می‌شود، روز دوشنبه ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) وارد شانگهای خواهد شد.

گفته شده است که شرکت‌های مذکور در حال حاضر از حجم درآمد بالایی در چین برخوردارند، اما از "شرایط رقابت ناعادلانه" در این کشور شاکی هستند. اولاف شولتس قرار است روز سه شنبه ۱۶ آوریل (۲۸ فروردین) در پایان سفر خود به چین در پکن با شی جین پینگ، رئیس‌جمهور و لی چیانگ، نخست‌وزیر این کشور نیز به گفت‌و‌گو بپردازد.

انتظار می‌رود که صدراعظم آلمان همچنین در مورد موضوعات مربوط به ظرفیت مازاد در صنعت چین نیز با مقامات این کشور گفت‌و‌گو خواهد کرد. کشورهای اروپایی چین را متهم کرده‌اند که بازارها را با محصولات ارزان قیمت، به ویژه ماژول‌های خورشیدی و خودروهای برقی، مورد پوشش قرار داده است.

علاوه بر این، شولتس احتمالاً از دولت چین خواهد خواست که از نفوذ خود بر روسیه برای پایان دادن به جنگ در اوکراین، استفاده کنند. برخی از سازمان‌های غیردولتی نیز از صدراعظم آلمان خواسته‌اند که به طور صریح موضوع نقض حقوق بشر در چین را نیز در این سفر مطرح کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها