رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 317933

مدارس تهران روز شنبه تعطیل است؟

ساعت 24-رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا در روز شنبه را کذب محض دانست.

تعطیلی مدارس
style="text-align:justify">برحسب البته هشدارهای به‌هنگام کارشناسان هواشناسی به ستاد مدیریت بحران استان اصفهان، جلسه اضطراری تشکیل و تعطیلی مدارس تا روز جمعه رسماٌ اعلام شد.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا در روز شنبه را کذب محض دانست.

محمدحسین بازگیر درباره برخی اخبار منتشر شده به نقل از وی مبنی بر احتمال تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا در روز شنبه اظهار کرد: چنین اخباری کذب محض است و بنده در این رابطه اظهار نظر نکرده‌ام.

وی ادامه داد: کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران که تمامی دستگاههای ذیربط در آن حضور دارند و ریاست آن با استاندار است، مسئول اصلی اعلام مصوبات اعم از تعطیلی مدارس و ... است و ما به عنوان اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در این باره به هیچ وجه نظر نمی‌دهیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران تصریح کرد: کارگروه کاهش آلودگی هوا هم فقط برای 24 ساعت بعد تصمیم می‌گیرد یعنی اگر بخواهد موضوع تعطیلی مدارس مطرح باشد تمامی گزارشهای مربوطه دریافت می‌شود و تصمیم نهایی با رئیس کارگروه خواهد بود و هیچ کس برای دو روز بعد تصمیمی نمی‌گیرد.

به گفته بازگیر، یک کمیته هماهنگی و اجرای کاهش آلودگی هوا هم با ریاست فرماندار تهران و دستگاههای ذیربط همانند اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران وجود دارد که این کمیته نیز برنامه‌های کارگروه و دستورات آن را نظارت و اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های این کمیته که در حال اجرا و بررسی است، شناسایی خودروهایی دیزل و بررسی آنها خواهد بود که این مهم نیز آغاز شده است؛ حدود 90 هزار دستگاه خودروی دیزل در تهران وجود دارد که از جمله منابع آلودگی محسوب می‌شود.

بازگیر توضیح داد: این خودروها مربوط به سرویس ادارات، بعضاً شهرداری، حاملهای نخاله‌های ساختمانی و ... است که باید معاینه فنی و استانداردها را داشته باشند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از منابع الاینده در تهران به موتورخانه‌ها و سیستمهای گرمایشی و سرمایشی ادارات دولتی و غیر دولتی است که این موتورخانه‌ها نیز باید معاینه فنی را دریافت کنند؛ در هر صورت اجرا و نظارت بخشی از این برنامه‌ها در کمیته ذکر شده و در تهران با ما است که امیدواریم شاهد بهبود روند آلودگی هوا باشیم.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها