رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 118177

هپاتیت C و افزایش احتمال ابتلا به پارکینسون

ساعت 24- مطالعات جدید نشان می دهد افرادی که به هپاتیت C مبتلا هستند، 30 درصد بیشتر در معرض پارکینسون قرار دارند.

پارکینسون
مطالعات محققان دانشگاه علوم پزشکی تایوان نشان می دهد ویروس HCV که عامل هپاتیت است، با آسیب به سلول های عصبی و تکثیر در سیستم عصبی مرکزی، احتمال ابتلا به پارکینسون را 30 درصد افزایش می دهد.

این مطالعه نشان می دهد که HCV سبب مرگ نورون ها شده و ترشح انتقال دهنده عصبی دوپامین را با مشکل مواجه می کند. کاهش دوپامین نقش کلیدی در پارکینسون دارد.


بیماری هپاتیت می تواند در شش ماه درمان شود؛ ولی در 70 تا 80 درصد موارد مزمن می شود و مشکلات کبدی از جمله سرطان و سیروز کبدی را تشدید می کند.


به التهاب کبد هپاتیت گفته می شود. التهاب کبد می تواند به فیبروز، سیروز یا سرطان کبد منجر شود. ویروس هپاتیت مهمترین عامل بروز این بیماری است ولی عفونت های دیگری مانند مواد سمی (مصرف الکل و مواد مخدر) و بیماری های خود ایمنی نیز جزء دلایل هپاتیت محسوب می شوند.


تاکنون پنج ویروس اصلی هپاتیت شناخته شده است که به عنوان هپاتیت نوع A، B، C، D و E شناخته می شوند. احتمال سیروز کبدی و سرطان در دو نوع B و C بیشتر است. هپاتیت نوع A وE معمولا بر اثر مصرف آب و غذای آلوده ایجاد می شوند. هپاتیت نوع B،C و D معمولا نتیجه تماس با مایعات آلوده بدن هستند.


به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، حدود 2.7 میلیون نفر در آمریکا به هپاتیت C مبتلا هستند که اکثر آنان از آلوده بودن خود به ویروس ناآگاه هستند.نتایج این تحقیقات در نشریه Neurology منتشر شده است.

منبع: ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها