رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 118591

اختلالات ادراری و گیاهان داروئی

img alt="اختلالات ادراری و گیاهان داروئی" src="http://vista.ir/include/lifestyle/images/1bc323f305cf2e848360bce92995079a.jpg" />

كلیه‏ها و دستگاه ادراری اغلب منعكس كننده سلامت فرد هستند. مبتلایان به التهاب مداوم مثانه به خوبی می‏دانند كه در هنگام استرس و خستگی علائم آنان تشدید می‏شود. درست همان طور كه سرماخوردگی مكرر نشانه ضعف سیستم ایمنی است، عفونت‏های مكرر ادراری هم می‏توانند همین حالت را داشته باشند.
گیاهان مقوی و محرك سیستم ایمنی اغلب پس از برطرف شدن نشانه‏های بیماری باید مصرف شوند. داروهای گیاهی عموما شامل نوعی ضدعفونی كننده ادراری است، غالبا حاوی روغن‏های فراری است كه در فرآیند گوارش تغییر ماهیت نمی‏دهند، وارد جریان خون شده و از طریق كلیه دفع می‏شوند.
گیاهان نرم كننده و تسكین دهنده برای كمك به كاهش التهاب و ترمیم صدمه وارد شده به مخاط، و داروهای ادرار آور برای كمك به افزایش جریان ادرار و دفع مواد سمی و باكتری‏های مرده، به داروهای گیاهی اصلی اضافه می‏شوند. در پزشكی چینی، التهابات ادراری را بیشتر مشكل مربوط به حرارت و رطوبت می‏دانند تا عفونت‏های ناشی از باكتری و به همین دلیل آنها را با گیاهان داروئی «خنك كننده» مداوا می‏كنند.
كرفس یك ضدعفونی كننده ادراری و دفع كننده اسید اوریك از بدن است كه به صورت دم كرده یا حداكثر ۴میلی لیتر تنتور سه بار در روز به منظور تسكین التهاب غشاءهای مخاطی مصرف می‏شود. توت‏خرس (bearberry) نیز یك ضدعفونی كننده قوی ادراری در لوله‏های كلیه است و در دفع حالت اسیدی ادرار بسیار مؤثر است. این گیاه به صورت دم كرده یا ۲ میلی‌لیتر تنتور سه بار در روز برای تسكین و ترمیم غشاء مخاطی آسیب دیده به كار می‏رود.

منبع : واحد مرکزی خبر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها