رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 166492

خواص سیاه دانه | معجزات سیاه دانه برای پوست و مو

سیاه دانه خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد این فواید با پیشرفت دانش پزشکی بیشتر آشکار شده است در این مطلب می خواهیم شما را با یک معجون جادویی که دوای هر دردی است آشنا کنیم

58981
html>

خواص سیاه دانه برای مو

هر بیماری که وجود دارد خدا درمان آن را در طبیعت قرار داده است اما متاسفانه درعصر قرص ها و آمپول ها میل به درمان طبیعی در مردم از بین رفته است.امیدواریم شما با خواندن این مطلب در مورد خواص سیاه دانه بعد از پی بردن به خواص جادویی این دانه های ارزشمند که در روایات اسلامی آنها را درمان هر دردی جز مرگ می دانند با درمان های سنتی و داروهای طبیعی آشتی کنید.

ریزش مو همیشه یکی از بزرگترین دغدغه های ما در دوران زندگی بوده و گاهی همه درآمدمان را برای آن هزینه می کنیم ولی هیچ تغییری رخ نمی دهد شاید دلیلش استفاده از داروهای شیمیایی است اگر بجای آن داروها از داروهای طبیعی نظیر سیاه دانه استفاده کنید قطعا راضی خواهید شد. برای رفع ریزش مو با سیاه دانه ابتدا باید 50 گرم سیاه دانه را خرد کرده و با یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل مخلوط کنین بعد از آن حدود، 400 سی سی الکل طبی و 3 عدد میخک به آن اضافه کنید به مدت دو هفته مواد را داخل شیشه به دور از نور مستقیم آفتاب نگه دارید سپس روزی دو مرتبه موها را به 10 دقیقه با آن ماساژ دهید بعد از 2 ساعت می توانید موهایتان را بشوید دقت کنید قبل از استفاده حتما موها تمیز باشد. توجه داشته باشید رفع ریزش مو با سیاه دانه از قدیم الایام از جمله روش های درمان ریزش مو بوده است.

بیشتر بخوانید:خواص روغن سیاه دانه

خواص سیاه دانه برای لاغری

درمان جوش صورت با سیاه دانه

از دیگر خواص سیاه دانه :جوش آکنه واقعا آزار دهنده ست خصوصا زمانی که روی صورت ایجاد می شود برای درمان آن با سیاه دانه ما دو روش را به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم روش اول: 10 گرم سیاه دانه را با 30 گرم زغال مو (چوب انگور) آسیاب کنید سپس200 سی‌سی سرکه به آن اضافه کنید و بگذارید 24 ساعت مواد در جای خنک بماند بعد از آن روزی 3 مرتبه به صورت بمالید و بگذارید که در هر بار 1 ساعت این ماسک روی صورتتان بماند.

در روش دوم سیاه دانه را آسیاب کرده با مقداری روغن کنجد مخلوط کرده روزی 3 نوبت استفاده کنید البته سعی کنید میزان روغن آن کم باشد و شکل خمیری پیدا کند.

طریقه مصرف سیاه دانه

خواص سیاه دانه سفیدی مو

از نکات جالب سیاه دانه خاصیت مکیدن این دانه های کوچک در رفع سفیدی مو است اگر بطور منظم روزانه 10 عدد سیاه دانه را با 3 عدد هلیه سیاه بمکید بعد از مدت 40 روز موهای سفیدتان به مرور تغییر رنگ داده و در صورت استفاده طولانی تمام موهای سفید سرتان تیره خواهد شد.

مالیدن روغن سیاه دانه به مدت یکسال می تواند علاوه تقویت و پرپشت کردن مو در رفع سفیدی مو هم تاثیر بسزایی دارد.

مضرات سیاه دانه

سیاه دانه را چگونه مصرف کنیم

از امام موسی بن جعفر علیه السلام روایت است که فرموده اند: أن حبة السوداء شفاء من کل داء إلا السام و علیکم بالعسل و حبة السوداء ؛ درسیاه دانه شفای هر دردی است مگر مرگ و بر شما باد به خوردن عسل و سیاه دانه.

کارشناسان و متخصصان تغذیه کشف کردند که تاثیر سیاه دانه تا هفت سال در بدن انسان برجای می ماند از این نظر می تواند دارویی مناسب جهت درمان دردهای مزمن که گاهی به مدت طولانی در بدن انسان تولید ناراحتی می کنند می باشد .

سیاه دانه در ترکیبات مختلف، اثرات درمانی متفاوتی دارد و به همین دلیل به صورت اشکال مختلف استفاده می شود، که یکی از آنها ترکیب عسل و سیاه دانه یا«دوسین» است.

برای تهیه این معجون باید سیاه دانه را آسیاب کرده و یک پیمانه از آن را با پنج پیمانه عسل مخلوط نماییم. این معجون خواص بیشماری دارد که ما به بیان برخی از آنها اکتفا می کنیم.

۱- ضد لک منبع ۲-ضد نفخ و تقویت کننده معده3-شیر افزا ۴- درمان آلرژی ناشی از گرد و غبار ۵- ایجاد تمرکز ۶- درمان ضعف اعصاب ۷- ضد نفخ ۸- کمک در درمان افسردگی به شکل چشمگیر ۹- درمان آسم و تنگی نفس ۱۰- درمان دردهای بعد از زایمان ۱۱- باعث به تاخیر انداختن علائم پیری در بدن ۱۲- درمان سنگهای صفراوی و کلیوی ۱۳ – پاکسازی رحم بعد از زایمان ۱۴– ضد انگل ۱۵– ادرار آور ۱۶ – ضد ویروس ۱۷– هضم کننده غذا ۱۸ – ضد تشنج ۱۹ – ضد سرفه ۲۰- ملیّم ۲۱- دفع کننده سنگ کلیه و صفرا ۲۲– تنظیم کننده فشار خون ۲۳– ضد دردهای عضلانی ۲۴– کمک به توقف و پیشگیری رشد سلولهای سرطانی به طور چشمگیر ۲۵ – تقویت سیستم ایمنی بدن

*نکته سیاه دانه و عسل برای بارداری بسیار مفید است اما بعد از بارداری برای آنان که مزاج گرمی دارند اصلا مناسب نیست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها