رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 199303

صدیقی: امروز یک شبکه لعنتی علیه استقلال و بیداری ملت‌ها ایجاد شده است

ساعت24-خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: امروز یک شبکه لعنتی علیه استقلال کشورها و خیزش و بیداری ملت‌ها دست به کار شده است و اینکه می‌گویند در برابر تروریست‌ها قرار داریم، دروغ است و در واقع با آن‌ها همراهی می‌کنند و راهشان را ادامه می‌دهند.

57325791.jpg
حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی طی سخنانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با بیان اینکه تمام اعمال و رفتار و نیت‌های ما در قیامت در برابر چشمانمان قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: گاهی اعمالمان بسیار خطرناک‌تر از یک تروریست، یک وحشی و یک گرگ می‌شود و در روز قیامت دور ما رژه می‌رود به طوری که هر کس آرزو می‌کند کاش بین او و این عمل فاصله‌ای وجود داشت.

وی ادامه داد: سیاسیون باید بدانند که این مقطع سیاست برایشان به اتمام می‌رسد اما اگر لغزشی در کارشان باشد این لغزش فقط به پای آن‌ها نیست بلکه مشکلاتی که برای آیندگان در جامعه ایجاد می‌کند نیز در روز قیامت مثل آتشی دامن آن مسئولان را خواهد گرفت بنابراین نمی‌ارزد که انسان با دنیای کفر کنار بیاید یا با جریان‌ها سازش کند.

صدیقی با بیان اینکه در آخرت باید پاسخگوی تمام اعمال و رفتار خود باشیم، اظهار کرد: ما که امروز پشت این تریبون قرار می گیریم باید پاسخ تک تک کلماتی را که به کار می‌بریم، بدهیم و بگوییم که چرا فلان لفظ را به کار برده‌ایم، الفاظی که هر چند بدآموزی نداشته باشد اما در عین حال می‌توانستیم آن را به کار نبریم پس بنابراین ما باید مراقب اعمال، رفتارهای خود و اظهارات سیاسی‌مان باشیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با قدردانی از مردم کشور برای گرامیداشت روز عید غدیر اظهار کرد: مردم ما امسال بهتر از سال‌های گذشته در خلق مراسم پرشکوه بزم و ترسیم شاعر اسلامی در این روز عمل کردند.

وی با اشاره به اینکه ولایت، استمرار امامت است اظهار کرد: از مسئولین کشور نیز خواسته شده است که در ادارات برای کارمندان کارگاه‌های معرفت افزایی درباره امامت و ولایت را برگزار کنند که آن‌ها نیز چنین قولی را داده اند.

صدیقی با تاکید براینکه امروز امام حسین (ع) در دانشگاه‌های ما سنگرهای بتونی بدون نفوذی دارد، اظهار کرد: امیدوارم آموزش و پرورش نیز در زمینه آگاه سازی کودکان و نوجوانان و جوانان درباره جریان غدیر قدم های برجسته‌ای بردارد تا مانند واقعه عاشورا از این جریان نیز نسل جوان ما آگاه تر شوند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران هم‌چنین با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس یک مقابله اعتقادی، فکری، فرهنگی، اخلاقی، سیاسی و نظامی انجام شد که این مقابله نظامی جهاد اصغر بود و بخش کوچکی از این مقابله به حساب می آمد که پشتوانه آن جهاد اکبر و اوسط بود.

وی با اشاره به اعتقادات محکم دینی فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس اظهار کرد: آن‌ها حضور ملائکه الله را یافتند و نصرت الهی را محسوس کردند و به ما این باور را دادند که می‌توان با اتکا به کمک‌های الهی از قدرت‌های بزرگ هراسی به دل راه نداد.

صدیقی با تاکید بر اینکه صحنه هشت سال دفاع مقدس طلوع اعتقادات دینی ما بود اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس آموختیم که می‌توان با قدرت های بزرگ و استکباری و مرتجع و زورگو که با تمام امکانات مالی‌شان وارد صحنه شده‌اند پنجه در پنجه انداخت و با سرافرازی و پیروزی بیرون آمد که آن روز این استقامت وجود نداشت امروز خبری از اعتقادات و اخلاقیات نبود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه ملت ایران در طول تاریخ نشان داده است که تجاوز کار نیست، اظهار کرد: کشور ما و نیروی های نظامی ما لنگر ثبات در منطقه هستند اما اگر کشوری به ما تجاوز کند باید بداند که امروز اقتدار نیروی نظامی ما عمیق‌تر و دست آن‌ها بالاتر و نیرویشان فراتر از گذشته است و اگر متجاوزی بخواهد به ما حمله کند چنان دفاعی خواهند کرد که متجاوز را پشیمان می‌کند.

صدیقی با تاکید بر اینکه بازیهای سیاسی و جدال های جناحی نباید وارد محیط آموزشی شود، اظهار کرد: ما نباید بازی های سیاسی و جدل های جناحی را به مدارس و دانشگاه ها بکشانیم هر چند که باید دانشگاه‌های ما سیاسی باشد اما سیاست علوی و دشمن شناسی که در چنین زمینه‌ای ابتدا باید دشمنان بزرگ ما که اولین‌اش آمریکاست را به خوبی بشناسد.

وی در پایان با اشاره به حمله هوایی جنگنده‌های آمریکایی در سوریه که منجر به شهادت 90 نفر در این کشور شد، اظهار کرد: امروز یک شبکه لعنتی علیه استقلال کشورها و خیزش و بیداری ملت ها دست به کار شده است و اینکه می‌گویند ما در برابر تروریست‌ها قرار داریم دروغ است و خودشان از تروریست‌ها حمایت کرده و راه آن‌ها را ادامه می‌دهند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها