رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 314480

خواص شاهدانه | معجزه شاهدانه برای پوست و قند خون

نتایج علمی تحقیقات درباره خواص شاهدانه تاکنون برای ما روشن کرده است که شاهدانه برای درمان بسیاری از بیماریها مفید است در این مطلب در مورد فواید آن اطلاعات مفیدی را به شما ارائه میکنیم.

html>

خواص شاهدانه

دانه شاهدانه از مغذی ترین مواد غذای و قابل هضم ترین دانه ها میباشد و دارای ارزش غذایی بالایی است.دانه های شاهدانه دارای مقدار زیادی پروتئین،فیبر،اسید چرب و اسید های آمینه ی ضرورری و ویتامین ای هستند. در این مقاله به برخی از خواص شاهدانه اشاره خواهیم کرد

خواص شاهدانه
شاهدانه و فواید آن برای بدن

طبع شاهدانه

برگ شاهدانه بر اساس گفته های طب سنتی دارای طبیعتی سرد و خشک است اما تخم آن طبیعتی گرم و خشک دارد.

طریقه مصرف شاهدانه

به دلیل آنکه تمام دانه ا دارای مقدار زیادی چربی هستند مصرف آن ها نباید از حد مجاز بیشتر باشد.میزان مصرف شاهدانه در طول روز اگر 3 یا 4 قاشق باشد کافی است اما نباید بترسید که عوارضی مانند عوارض گیاه ماری جوانا داشته باشد.اگرچه هر دو به یک خانواده تعلق دارند اما اثرات متفاوتی را دارا هستند.

خواص شاهدانه برای کاهش وزن

مصرف شاهدانهبه عنوان صبحانه سبب میشود تا احساس سیری طولانی در روز داشته باشید به همین ترتیب اشتهای کاذبتان از بین رفته و از خوردن زیاد جلوگیری میکند.

خواص شاهدانه برای پوست

همانطور که گفته شد شاهدانه دارای اسید چرب میباشد.میدانید که در اثر کمبود اسید چرب در بدن مشکلاتی نظیر مشکلات پوستی به وجود میاید.ترک خوردن پاشنه ی پا،به وجود آمدن لکه های سفت بر روی پوست و همینطور اگزاما ها شامل این مشکلات میشوند.

با توجه به نتایج تحقیقات میتوان دریافت که شاهدانه در درمان این بیماری ها بخصوص اگزما مؤثر است.

خواص شاهدانه برای گوارش

دانه های گیاه شاهدانه سرشار از فیبر محلول و نا محلول میباشد که وجود همین فیبر سبب بهتر کار کردن دستگاه گوارش میشود.

خواص شاهدانه برای افزایش انرژی

با توجه به این که شاهدانه شامل مواد مغذی پروتئین،آمینو اسید و ویتامین بود انرژی زسادی را به شما منتقل کرد و شما با مصرف آن در ابتدای روز میتوانید روز شاد و پر انرژی ای را بگذرانید.

خواص شاهدانه برای قند خون

جذب پروتئین های مفید شاهدانه سبب کاهش میزان قند خون شما میشود.این پروتئین ها با آزاد کردن هورمون گلوکاگون تاثیر زیادی بر کنترل قند خون دارد.

خواص شاهدانه برای قلب

مصرف شاهدانه و همچنین روغن شاهدانه سبب متعادل شدن امگا 3 و امگا 6 بدن میشود.بیشتر روغن های موجود امگا 6 بیشتری دارند و به همین دلیل مصرف ان ها موجب افزایش اسید های چرب در بدن میشود و اختلالات قلبی و عروقی را به وجود میاورند.تعادل موجود در شاهدانه و روغن آن باعث سلامت قلب و عروق میشود.

خواص شاهدانه و اصلاح DNA

دو پرو توین آلبومین و ادستین دو پروتئین خاص برای اصلاح دی ان ای هستند.از آنجا که شاهدانه دارای انواع پروتئین است منبع کامل این دو پروتئین نیز میباشد.پژوهشگران شاهدانه را تنها منبع تامین ادستین دانسته اند.

شاهدانه و درمان اختلالات عصبی

شاهدانه در رفع اضطراب،بهبود اختلالات خواب،پارکینسون،صرع و استرس مؤثر است.مصرف شاهدانه قبل از خواب،خواب آرامتری را به همراه دارد.مصرف شاهدانه تسکین دهنده و کاهش دهنده ی دردهای عصبی نیز میباشد.

خواص شاهدانه برای بارداری

در دوران بارداری از شاهدانه برای جلوگیری از استفراغ شدید استفاده میکنند همچنین این گیاه در بهبود درد های پس از زایمان مؤثر است و آن ها را التیام میبخشد اما زیاده روی در مصرف آن در دوران بارداری خطرناک است همچنین از مصرف گیاه شاهدانه در این دوران باید جلو گیری کرد.

خواص شاهدانه برای درمان سرطان

ترکیبات شیمیایی که در شاهدانه وجود دارد سبب جلوگیری از گسترش سلولهای سرطانی به ویژه سرطان سینه میشود و در کل این گیاه سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند.

مضرات شاهدانه

درکنار خواص شاهدانه به مضرات آن نیز توجه کنید

افراد دارای بیماری های قلبی باید این گیاه را تحت نظر پزشک مصرف کنند زیرا مصرف بیش از اندازه ی آن باعث افت فشار خون،افزایش ضربان قلب و خطر های بعد از آن میشود.

همچنین مصرف بیش از حد این گیاه سبب تاری دید،درد معده و سر درد میشود.

و در کل باید در مصرف آن تعادل را رعایت کرد زیرا مصرف بیش از اندازه و دراز مدت آن بی تفاوتی و اختلال شخصیت میاورد.

سایر فواید شاهدانه :

اگر از گرفتگی عضلانی رنج می برید شاهدانه یک درمان مناسب برای اینگونه دردها می باشد

برای درمان مشکلات گوارشی مثل یبوست مفید ست.

جهت کسانی که احتباس ادرار دارند مفید است.

شاهدانه برای انگل مفید می باشد .

اگر تاول روی پوست دارید شاهدانه را روی تاول فرار دهید.

برای بیماری کزاز درمان مناسبی است.

اگر درد شکم یا میگرن و روماتیسم دارید از شاهدانه بهره ببرید.

با مصرف برگ شاهدانه رطوبت معده از بین می رود.

اگر از درد گوش رنج می برید از روغن شاهدانه استفاده نمائید.

دیگر خواص شاهدانه

شاهدانه برای سلامتی شما نیز بسیار مفید است. شاهدانه حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان ، ویتامین E و ویتامین های گروه B است . به عنوان مثال ویتامین B2 در کنف به میزان قابل توجهی بیشتر از محصولات حیوانی است. در میان اسیدهای آمینه موجود در گیاه شاهدانه ، اسیدهای آمینه غنی متیونین و سیستئین نیز وجود دارد . آنها در تولید آنزیم های حیاتی نقش مهمی دارند.

شاهدانه همچنین برای سم زدایی از بدن و سوخت و ساز بدن بسیار مفید است. اسید چرب موجود در دانه کنف برای تجزیه چربی ذخیره شده استفاده می شود و اطمینان از شکسته شدن سریعتر آن را می دهد. از پروتئین شاهدانه بسیار محبوب به روش های مختلفی استفاده می شود زیرا همانطور که از نامش پیداست سرشار از پروتئین است. پروتئین شاهدانه اغلب در آب میوه ها ، آب یا اسموتی ها مخلوط می شود. همچنین در دستور العمل های نان تا حدی برای تصفیه آنها استفاده می شود.

پیشنهاد می شود بخوانید : همه چیز را درباره ماری جوانا بدانید
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها