رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 326581

خواص قرص زینک | معجز ه قرص زینک پلاس و چاقی

ساعت 24- زینک پلاس یکی از مواد مورد نیاز بدن است که بسیاری از ما از خواص آن آگاهی نداریم در این مطلب هر آنچه میخواهید با معجزه قرص زینک پلاس در افزایش قد و بهبود عملکرد جنسی و تقویت سیستم ایمنی بدن و به طور کلی خواص قرص زینک و چاقی آشنا شوید این مطلب را بخوانید

قرص زینک
html>

قرص زینک از ماده معدنی بنام روی ساخته شده است این عنصر در طبیعت به وفور یافت می شود روی از عناصری است که بعد از آهن فراوانترین عنصر جزئی در بدن به شمار می رود. این عنصر در فعالیت بیش از ۱۰۰ آنزیم مختلف بخصوص آنزیمهایی که در سوخت و ساز پروتئین ها و کربو هیدراتها درگیر هستند اثر دارد. اولین مطالعات کمبود روی در حدود ۵۲۰ سال قبل در مصر و ایران انجام شد و در حال حاضر نیز طبق آخرین بررسی های انجام شده کمبود آن در بین گروه های مختلف مردم کشورمان قابل توجه است. میزان مناسب روی در عملکرد سیستم ایمنی، ترمیم زخمها، تقویت قوه بویایی، بینایی، چشایی، تقسیم طبیعی سلولها، رشد و تکامل در طول بارداری، کودکی و بلوغ نقش دارد. بطور کلی رشد تا قبل از اتمام سنین رشد به این ماده معدنی وابستگی زیادی دارد. روی به عنوان یکی از مهمترین مواد معدنی در سلامت پوست، فرم گرفتن و استحکام ناخنها و تقویت ساختار مو نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

خواص قرص زینک

خواص قرص زینک

قرص زینک سبب تقویت و جلوگیری از ریزش مو می شود و همچنین نقش اثر بخشی در فرم گرفتن و سفتی ناخن ها دارد از زینک برای بهبود سلامت پوست هم استفاده می شود و همچنین برای افزایش قد در سنین رشد کودکان خواص بیشماری دارد قرص زینک کمک به ترمیم زخم ها می کند و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سلامت سیستم بدنی می گردد با قرص زینک میتوانید برای ترمیم ترک لب ها هم استفاده کنید، مصرف روزانه قرص زینک از جنبه های فراوانی شامل افزایش قدرت جنسی در مردان، بارداری های موفق در زنان و سنتز هورمون های جنسی در سلامت دستگاه تولید مثلی موثر است. در بلوغ و تکامل اسپرم در مردان و نیز تکامل طبیعی نوزاد نیز تاثیر دارد. مصرف قرص زینک در بسیاری از موارد بزرگ شدگی غده پروستات نیز اثر گذار است

قرص زینک پلاس و چاقی

قرص زینک پلاس و چاقی

قرص زینک پلاس به دلیل داشتن مقادیر فراوان ویتامین های گروه ب و سایر املاح معدنی مفید برای بدن و همچنین برای کسانی که به دنبال چاقی بی ضرر هستن بسیار مفید است بهتر است با خوردن مکمل های پروتئنی در کنار مصرف روزانه قرص زینک پلاس در یک دوره 6 ماهه مبادرت به افزایش وزن کنید البته پیشنهاد می کنیم در خوردن آن زیاده روی نکنید و صرفا تا رسیدن به وزن نرمال خود ادامه دهید برای نو عروس های که مشکل لاغری صورت دارند هم قرص زینک خواص اعجاب آوری دارد میتوانید صبح ها بعد از صبحانه روزی یک عدد قرص زینک مصرف کنید و درکنار آن از مصرف تخم مرغ آبپز هم در صبحانه غفلت نکنید خوردن گوشت گوساله هم به سبب جذب آهن می شود البته قرص زینک به بهبود جذب آهن و درمان کم خونی هم کمک میکند.

قرص زینک برای نشاط بیشتر

روی یک عنصر کمیاب ضروری است که بدن انسان نمی تواند خود آن را تولید کند و فقط می تواند برای مدت کوتاهی ذخیره کند. بنابراین باید در مقادیر کافی و همیشه از طریق غذا مصرف شود. در صورت عدم امکان ، می توان با کمک قرص روی این نیاز را برطرف کرد. علائم کمبود روی به عنوان مثال ، از دست دادن اشتها ، لکه های سفید ناخن ، شکننده ، ریزش مو ، اختلالات بینایی (از جمله شب کوری) ، عفونت های مکرر ، اختلالات چشایی و بویایی ، اختلالات رشد و کم خونی است.

روی چه وظیفه ای را در بدن انجام می دهد؟

روی عملکردهای مختلفی را در بدن انجام می دهد. فرآیندهای متابولیکی متعددی برای اینکه بتوانند به درستی پیش روند ، به روی نیاز دارند. همچنین در رشد ، ذخیره انسولین ، سلامت پوست و مو ، سنتز پروتئین ، تولید اسپرم و سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد. خاصیت ضد ویروسی و تقویت کننده مخاط آن باعث می شود ویروس ها در بدن نتوانند به خوبی تولید مثل کنند.

نکات مهم و بهترین زمان مصرف قرص زینک

نکات مهم و بهترین زمان مصرف قرص زینک :

نکته اول: افراد بزرگسال در رژیم روزانه خود نیاز به پانزده میلی گرم مکمل زینک یا سی میلی گرم سبزیجات دارای زینک می باشند لذا اگر از مواد طبیعی استفاده نمائید نیازی به مصرف قرص نیست مثلا با مصرف حبوبات ،غلات،تخمه کدو ،صدف،آجیل و گوشت و تخم مرغ نیاز به مصرف قرص نمی باشد .

نکته دوم:طبق مطالعات نوزاد هفت ماهه تا سه ساله سه میکروگرم، کودک چهار ساله تا هشت ساله پنج میکروگرم، نوجوان نه تا سیزده ساله هشت میکروگرم، مرد چهارده ساله و بزرگتر یازده میکروگرم، خانم چهارده تا هجده ساله نه میکروگرم، خانم باردار چهارده تا هجده ساله سیزده میکروگرم و خانم باردار نوزده ساله و بزرگتر یازده میکروگرم زینک استفاده نمایند.

نکته سوم:بهتر است قرص زینک را یک ساعت قبل غذا یا دو ساعت بعد از آن میل نمائید البته اگر ناراحتی معده یا گوارش دارید حین صرف غذا مصرف نمائید در ضمن اگر قرص آهن و کلسیم میل می نمائید با فاصله چند ساعته از قرص زینک میل نمائید.در ضمن اگر در مصرف قرص زینک زیاده روی نمائید باعث سردرد و تهوع و استفراغ می گردد همچنین با مصرف این قرص مس بدن کاهش میابد لذا مکمل مس هم زمان مصرف گردد.

در نظر داشته باشید که در سفر های خارج از کشور به ویژه سفر به دبی قرصهای مسکن همراه نداشته باشید و یا از قبل استعلام بگیرید.برای این کار می توانید از آیانسهای معتبر در سایت سفر باتو استعلام بگیرید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها