رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 328799

خواص آب | فواید آب خوردن ناشتا برای پوست صورت

آب یکی از نوشیدنی های بسیار مهم بررای ما انسان ها است اما این نوشیدنی فوایدو مضراتی نیز دارد که قصد داریم در این مطلب به آن اشاره کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

html>

خواص آب

یکی از بهترین عادات سلامتی که می توان روزانه انجام داد، نوشیدن یک لیوان آب هنگام ناشتاست. شاید این نکته چندان مهم به نظر نرسد اما نوشیدن آب درست بعد از بیدار شدن از خواب بهترین زمان روز است تا این مایع بسیار ویژه به بدن برسد.

هنگامی که شب در خواب هستید، بدن عملکردهای مهمی را تحت کنترل دارد تا سلول های آسیب دیده را ترمیم کند و یک پاکسازی درونی انجام می دهد تا مواد سمی بدن دفع شوند. به همین دلیل است که آب نقش بسیار مهمی در زمان بیدار شدن از خواب دارد.

نوشیدن یک لیوان بزرگ آب در صبح دفع مواد زائد را که طی شب توسط فعالیت دستگاه لنفی از دیگر مواد جدا شده اند را تسهیل می کند.

بسیاری از افراد هنگام صبح تمایل به مصرف دیگر نوشیدنی ها دارند در حالی که بهترین مایعی که توصیه می شود آب است زیرا خواص بی شماری برای بدن دارد.

چگونه آب درمانی کنیم؟



روش زیر برای معالجه و درمان اختلالات بدن، اختلالات قاعدگی و بیماری های چشمی بسیار موثر و ثابت شده است. با این روش تمام روز بانشاط خواهید بود.

بلافاصله پس از بیدار شدن ۴ تا ۱۶۰ میلی لیتر آب قبل از مسواک زدن بنوشید.

تا ۴۵ دقیقه بعد از آن هیچ چیزی نخورید.

نیم ساعت از وعده های غذایی آب بخورید و تا ۲ ساعت بعد از صبحانه، ناهار و شام آب نخورید.

اگر نمی توانید ۴ لیوان آب با شکم خالی بخورید ابتدا با یک لیوان شروع کنید یا تا جایی که بدنتان توانایی اش را دارد. می توانید به تدریج مقدار مصرف آب را بالا ببرید تا این که به ۶۴۰ میلی لیتر برسد.

خواص آب

آب و کاهش وزن

آب داغ برای حفظِ یک متابولیسم سالم عالی است و اگر در صدد آب کردن چند کیلو از وزن‌تان هستید، آب داغ همان چیزی است که می‌خواهید. بهترین راه برای داشتن یک متابولیسم عالی این است که استارتِ کار خود را با یک لیوان آب داغ و لیموترش بزنید. مزیت دیگر آب داغ، کمک به شکستنِ بافت‌های چربی در بدن است.

آب و کاهش استرس

85 درصد بافت مغز را آب تشکیل می‌دهد. به هنگام تشنگی، بدن و مغز، برای انجام فعالیت‌های خود با فشار و استرس مواجه می‌شوند. برای کاهش سطح استرس، همیشه به هنگام کار یک لیوان آب بر روی میز خود داشته باشید و یا به هنگام ورزش، یک بطری آب به همراه داشته باشید تا با استرس کمتری به فعالیت بپردازید.

بهبود بازده جسمانی با آب

مصرف آب برای تضمین حرکات مفاصل، ماهیچه ها و لیگمان ها بسیار مهم است. توصیه می شود هر روز صبح آب نوشیده شود تا رطوبت کافی به بدن برسد و انرژی روزانه تامین شود.

افرادی که به طور منظم فعالیت ورزشی انجام می دهند باید مقدار بیشتری آب بنوشند تا کاهش آب بدن طی تمرینات جبران شود.

تاثیر خوردن آب بر پوست صورت

مصرف آب در حال ناشتا می تواند سلامتی و زیبایی پوست را تحریک کند. در واقع، بدن ما برای اینکه به طور صحیحی فعالیت خود را در صبح آغاز کند به رطوبت کافی نیاز دارد.

با نوشیدن یک لیوان آب هنگام بیدار شدن، سلول های پوست تقویت می شوند و مواد سمی تجمع یافته در آنها از بین می روند. همچنین به حفظ حالت کشسانی پوست نیز کمک می شود تا مدت طولانی تری جوان و بدون چروک بماند.

فواید آب خوردن ناشتا

وقتی اولین چیزی که صبح می نوشید یک لیوان آب باشد، اسیدهای غذایی مری را که موقع خواب به سمت بالا حرکت کرده اند کاملا تمیز می کند ( همچنین به تمیز شدن اسید از روی دندان ها هم کمک می کند).

نوشیدن آب به صورت ناشتا کلید رقیق کردن ادرار است که مواد داخل آن می توانند باعث ایجاد سنگ کلیه شوند. ولی به خاطر داشته باشید، به گفته کارشناسان، آبی که در یک روز دریافت می کنید، حداقل باید 1.9 لیتر باشد تا کاملا خیالتان از بابت سنگ کلیه راحت شود ( اضافه کردن یک برش لیمو که سرشار از اسید سیتریک ( citric acid) است هم به این امر کمک می کند).

کم آبی یکی از علل اصلی سردردهای ضربان دار در جمجمه شماست. نوشیدن یک لیوان آب در صبح به صورت ناشتا از ایجاد سردردهای اینگونه جلوگیری می کند ( مطمئن شوید که در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید ).

آب و جلوگیری از گرفتگی عضلات

نوشیدن آب باعث می‌شود که عضلات کمتر دچار گرفتگی شوند و اکسیژن رسانی کافی و پاک سازی سموم از آن‌ها راحت‌تر انجام شود.

آب و کلیه

همچنین آب به عنوان یک روان کننده در مفصل‌ها عمل می‌کند. هنگامی که بدن شما آب کافی داشته باشد، می‌توانید با قدرت بیشتر و با مدت زمان بیشتری کارهای بدنی را انجام دهید.

خواص آب برای مو


کم آبی بدن در رشد موها تاثیر بسزایی دارد. نوشیدن مقداری آب باعث تغذیه موها می شود. ¼ وزن موها را آب تشکیل می دهد. بنابراین اگر بدن آب کافی دریافت نکند موها خشک و شکننده می شوند. خوردن آب در روز ضروری است اما اول صبح با معده خالی تاثیر بیشتری روی کیفیت موها خواهد داشت.

آب و جلوگیری از بیماری‌های مزمن

و بالاخره این که گفته می‌شود آب در جلوگیری از:

آنژین قلبی کلسترول بالا
میگرن ام.اس
کولیت افسردگی
آسم سندرم خستگی مزمن
فشار خون بالا لوپوس
دیابت در مراحل اولیه دیستروفی عضلانی

آب گرم و یبوست

یکی دیگر از خواص استفاده از آب ولرم درمان یبوست و بهبود سلامت سیستم گوارش بدن می باشد.طبق بررسی متخصصان حوزه سلامت با میل نمودن یک لیوان آب گرم روده ها منقبض می گردد و سمومی که در آن باقی مانده به راحتی خارج می گردد.طبق توصیه کارشناسان افرادیکه از یبوست رنج می برند حتما قبل از اینکه به رخت خواب بروند یک لیوان آب گرم میل نمایند و تاثیر آن را صبح روز بعد مشاهده نمایند با این روش می توان یبوست را بدون استفاده از روشهای مشکل یا مصرف دارو درمان نمود.

مضرات مصرف زیاد آب

نوشیدن میزان معین آب در روز ضروری است اما نیازی به زیاد کردن این میزان نیست. کاری که باید بکنید جبران میزان آبی است که از دست می دهید.یک فرد متوسط روزانه حدود 2 تا 3 لیوان آب از تنفس، و 1 لیوان دیگر از طریق عرق کردن از دست می دهد. اگر 3 تا 4 لیوان نیز به طور تقریبی از طریق ادرار دفع کند، بدن حدوداً به 8 لیوان در روز آب نیاز پیدا می کند.شما باید همان میزان آبی که در روز از دست داده اید، را برای بدن دوباره تامین کنید نه بیشتر.اگر بیشتر از میزان مورد نیاز آب به بدن برسانید، تعادل سدیم در بدن از بین می رود که منجر به مشکلات گوارشی، حملات ناگهانی و حتی بیهوشی می شود.

دیگر خواص آب

نیاز آب انسانها بسته به شرایط ، سطح فعالیت و آب و هوا متفاوت است. انسان با ادرار ، مدفوع ، عرق و نفس آب می دهد ؛ آب آنها به صورت نوشیدنی و غذا تامین می شود و در اثر تجزیه اکسیداتیو مواد مغذی آلی در بدن تولید می شود. WHO میزان آب آشامیدنی موردنیاز برای یک بزرگسال 60 کیلوگرمی با نیازهای زیاد را حدود 2 لیتر در روز ، برای کودک با وزن 10 کیلوگرم در یک لیتر تخمین می زند . تخمین زده می شود که 75٪ مردم از کمبود آب رنج می برند که باعث کاهش عملکرد می شود.

فقط پنج لیوان آب در روز خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و مثانه را به حدود 50٪ کاهش می دهد ؛ مقادیر بالاتر می تواند درد کمر و مفصل را کاهش دهد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها