رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 329999

خواص گوجه سبز | معجزه گوجه سبز برای کبد و بارداری

گوجه سبز برای کبد و کلیه فواید زیادی دارد اما پزشکان خواص درمانی مفیدی در گوجه سبز یافته اند در این مطلب به برخی از آنها اشاره می کنیم.

خبر
html>

خواص گوجه سبز

گوجه سبز به میوه درختان مختلفی که متعلق به نژاد PRUNS از خانواده ی ROSE هستند، اطلاق می شود. بر پایه ی نوشته های قدیمی، نژاد این گیاه قدمت 2000 ساله دارد و چینی ها اولین کسانی بودند که به کشت آن اقدام کردند. این میوه به سرعت می رسد و مدت نگهداری آن در یخچال 4 روز است.

گوجه سبز باعث تعادل اسید و باز در جریان خون می شود، از این رو می تواند در درمان حالت اسیدی خون مفید باشد. این میوه اثرات قابل توجهی در جلوگیری از بیماری هایی مانند چربی خون بالا، پیری سلول و سرطان دارد. اسید بنزوئیک، ترکیبی است که خاصیت ضد میکروبی دارد. این ماده به طور طبیعی در گوجه سبز وجود دارد. همچنین، بعضی از تحقیقات بیانگر خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی این میوه هستند.

مطالعات نشان می دهد که این میوه می تواند در درمان تومورها نیز موثر باشد. همچنین به دلیل وجود اسید اسکوربیک ( ویتامین C)، برای افراد مبتلا به نقرس توصیه می شود.

این میوه چون حاوی برخی ویتامین ها و نیز پیش ساز ویتامینA است، برای کمک به درمان شب کوری و نیز رشد بدن (در صورت مصرف تمام مواد غذایی دیگری که مورد نیاز کودکان هستند) مفید است. گوجه سبز مملو از ویتامین هایB وC بوده و به همین جهت برای آرامش اعصاب نیز مفید شناخته شده البته مصرف زیاد آن حالتی از حساسیت موقت را در دهان و دندان های مصرف کننده ایجاد می کند. به علاوه هر صد گرم گوجه سبز 30 کیلوکالری انرژی دارد.

همچنین گوجه سبز نرم یا همان آلو نیز برای درمان بسیاری از مشکلات گوارشی از جمله یبوست نیز به کار می رود.

پژوهشگران معتقدند که مصرف گوجه سبز برای بهبود طعم دهان مفید است و پختن برگ های درختش در سرکه می تواند در درمان کرم های حلقوی موثر باشد. از خواص دیگر این میوه، خاصیت مسهلی آن است که به خوبی شناخته شده است. همچنین اثرات منحصر به فرد آن شامل کاهش فشار خون و چربی خون، حذف رسوبات از خون و تنظیم عملکرد معدی روده ای است.

خواص درمانی گوجه سبز

گوجه سبز باعث تعادل اسید معده می شود.

این میوه اثرات قابل توجهی در جلوگیری از بیماری هایی مانند سرطان، چربی خون بالا و پیری سلولی دارد و در مقابله با میکروب ها و عفونت ها موثر است.

فیبر موجود در آن باعث بهبود سیستم گوارشی می شود.

گوجه سبز تازه سرشار از ویتامین C است که نقش آنتی اکسیدان دارد.

خشک شده این میوه که دارای فیتونوترینت است کارکرد آنتی اکسیدانی دارد و برای درمان اعصاب و کم خونی مفید است.

مصرف گوجه سبز برای درمان شب کوری، بیماری های نقرس، روماتیسم و تصلب شرایین مفیداست.

این میوه همچنین ادرارآور است و عملکرد کلیه ها را تنظیم می کند.

گوجه سبز منبع‌ ویتامین های گروهB است که باعث کاهش استرس و افسردگی می شود و برای سلامتی پوست و اعصاب مفیداست.

همچنین در سوخت وساز طبیعی کربوهیدرات، چربی و پروتئین نقش مؤثری دارد.

گوجه سبز باعث تعادل اسید و باز در جریان خون می شود، از این رو می تواند در درمان حالت اسیدی خون مفید باشد.

گوجه سبز در بارداری

یکی از میوه‌های فوق العاده مفید و مغذی برای سلامت مادر باردار در فصل بهار گوجه سبز است.
این میوه حاوی انواع اسیدهای آلی، ویتامین ها، فلاونوئیدها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی لازم برای بدن است.
مصرف به اندازه این میوه باعث رفع تشنگی، افزایش سلامت ریه، مراقبت از قلب و جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی، پیشگیری از استفراغ، جلوگیری از خونریزی، خنک کننده خون، دارای خواص ضد التهابی و اثرات ضد درد است.

مصرف استاندارد این میوه در صورت نداشتن حساسیت به آن در دوران بارداری بلا مانع بوده و باعث افزایش اشتهای مادر و دریافت ویتامین‌های مورد نیاز رشد جنین می‌شود، اما زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث رانش مزاج و به دنبال آن از دست دادن آب بدن مادرو بروز مشکلات سلامتی برای جنین شود.

گوجه سبز حاوی ویتامین‌های A ،C و K است که هر کدام مزایای سلامتی منحصربفردی برای بدن دارند. ویتامین A به حفظ سلول‌های چشم کمک می‌کند و باعث افزایش سلامت چشم می‌شود، این ویتامین همچنین از بروز نقص فیزیکی در جنین جلوگیری می‌کند.

ویتامین C موجود در این میوه خوش طعم نیز برای افزایش سیستم ایمنی بدن زنان باردار و ویتامین K برای جلوگیری از لخته شدن خون که می‌تواند باعث خونریزی و سقط جنین شود بسیار مفید است.
گوجه سبز از زیرگروه آلوها محسوب می‌شود که خاصیت ملینی دارند و مادران بارداری که دچار یبوست شده اند، می‌توانند از آن به عنوان یک داروی طبیعی استفاده کنند.
یبوست در دوران بارداری می‌تواند منجر به مشکلات شدید برای مادر، خونریزی از رحم و حتی سقط جنین شود.

خواص گوجه سبز

ارزش غذایی گوجه سبز

100گرم گوجه سبز حاوی:

کربوهیدرات 8.51 گرم 2.8 درصد نیاسین
چربی 2.84 گرم 13 درصد ویتامین ث
پروتئین 1.6 گرم 5.1‌ درصد کلسیم
فیبر خام 0.5 درصد 2.2 درصدفسفر
5 درصد ویتامین آ 5 درصدآهن
2.1 درصد ویتامین ب 1 (تیامین) 3.6 درصد پتاسیم
1.9 درصد ویتامین ب 2(ریبوفلاوین)

برخی گیاه شناسان معتقدند مصرف گوجه‌سبز برای بهبود طعم دهان مفید است. از خواص دیگر این میوه، خاصیت مسهلی آن است که بخوبی شناخته شده است. همچنین اثرات منحصر به فرد آن شامل کاهش فشارخون ‌و چربی خون، حذف رسوبات از خون و تنظیم عملکرد معده‌ای - روده‌ای است.

گوجه سبز باعث تعادل اسید و باز در جریان خون می‌شود، از این رو می‌تواند در درمان حالت اسیدی خون مفید باشد. این میوه اثرات قابل‌توجهی در جلوگیری از بیماری‌هایی مانند چربی خون بالا، پیری سلول وسرطان دارد. اسید بنزوئیک، ترکیبی است که خاصیت ضد میکروبی دارد. این ماده به طور طبیعی در گوجه سبز وجود دارد.

همچنین، بعضی از تحقیقات بیانگر خاصیت ضدقارچی و ضدباکتریایی این میوه هستند. مطالعات نشان می‌دهد که این میوه می‌تواند در درمان تومورها موثر باشد. همچنین به‌دلیل وجود اسید اسکوربیک (ویتامین ث‌)، برای افراد مبتلا به نقرس توصیه می‌شود.

خواص گوجه سبز برای کبد

در گوجه سبز ماده‌ای طبیعی به نام اسید بنزوئیک است که خاصیت ضد میکروبی دارد. استفاده از گوجه سبز به خصوص برای افرادی که مزاج صفراوی و کبد گرم دارند، بسیار مفید است، اما این گروه از اشخاص نباید در مصرف آن زیاده روی کنند.

گوجه سبز و آلرژی

بعضی از میوهای با مزه ترش باعث آلرژی و حساسیت می گردند گوجه سبز هم ممکن است در بعضی افراد ایجاد حساسیت نماید که علائم آن اگزما، سرخ شدن و خشک شدن، ترک خوردن یا خارش شدید پوست می باشد.همچنین ممکن است سوزش و خارش در کام و روی سطح زبان به وجود آید یا دهان آفت بزند.پزشکان توصیه می کنند اگر با مصرف گوجه سبز دچار این علائم گشتید یعنی شما به گوجه سبز حساسیت دارید پس بهترین راه عدم میل نمودن آن می باشد.

مضرات گوجه سبز

بالا بودن میزان اسید در گوجه سبز باعث ایجاد معده‌درد، سوزش معده یا حتی ریفلاکس در افراد مبتلا به ناراحتی‌های معده می‌شود.

توجه داشته باشید، مصرف زیاد گوجه سبز باعث نفخ معده می شود.

ترش و اسیدی بودن گوجه سبز باعث ساییده شدن موقتی مینای دندان و احساس درد خاصی در دندآن‌ها می‌شود.

گوجه سبز سرشار از آنتی اکسیدان

گوجه سبزسرشار از آنتی اکسیدان هستند که برای کاهش التهاب و محافظت از سلول های شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد مفید هستند.

آنها به ویژه دارای آنتی اکسیدان های پلی فنول هستند ، که اثرات مثبتی بر سلامت استخوان دارند و ممکن است به کاهش خطر بیماری های قلبی و دیابت کمک کنند

در حقیقت ، برخی مطالعات نشان داده است که گوجه سبز بیش از دو برابر آنتی اکسیدان پلی فنول در مقایسه با سایر میوه های معروف مانند شلیل و هلو دارد

بسیاری از مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان داده اند که پلی فنولهای موجود درگوجه سبز دارای اثرات ضد التهابی قدرتمندی هستند و همچنین توانایی جلوگیری از آسیب سلولها را دارند که اغلب منجر به بیماری می شود

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها