رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 332954

طرز تهیه پاناکوتا | آموزش گام به گام تهیه پاناکوتا شکلاتی و پاناکوتا قهوه و پاناکوتا زعفرانی

پاناکوتا یک دسر لذیذ و با ظاهری خیره کننده است که نحوه آماده سازی آن نیازمند دقت کافی است در این مطلب می خواهیم شما را با نحوه تهیه این دسر لذیذ و مقوی آشنا کنیم.

پاناکوتا
html>

طرز تهیه پاناکوتا

پاناکوتا در اصل یک دسر ایتالیایی , از خانواده پودینگ ها و به معنی خامه پخته است. معمولا بعد خنک شدن با انواع سس, میوه, کارامل و بیشتر به صورت تک نفره سرو می شود.پانا کوتا Panna cotta یک پودینگ ساده است که با لبنیات غلیظ شده با ژلاتین درست می شود. دسر پاناکوتا اصالتا ایتالیایی است.دسر پاناکوتا امروزه بسیار محبوب شده است و در منوی دسر اکثر رستوران ها دیده می شود.این دسر فوق العاده است، چرا که شما برای تزئین و مزه دار کردن آن گزینه های بی شماری از میوه های تازه و پودر دارچین گرفته، تا شربت های شیرین و مربای خانگی را در اختیار دارید.

طرز تهیه پاناکوتا قهوه

مواد اولیه برای 4 نفر :

شیر 1 و نیم لیوان

وانیل کمی

خامه 1 پاکت

پودر ژلاتین 4 تا 5 ق چ

شکر 6 ق غ

پودر قهوه یا نسکافه 1 ق غ

طرز تهیه:

همه مواد را در قابلمه ریخته،روی شعله متوسط قرار میدهیم تا شکر و ژلاتین حل شوند،تا حدی که گرم بشه کافیه، نباید بجوشه. بعد از خنک شدن داخل ظرف دسر ریخته و در یخچال گذاشته تا ببندد.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه دسر قهوه و کاپوچینو

پاناکوتا

پاناکوتا موز

مواد لازم:

شیر: یک پیمانه(بهتره که پر چرب باشه)

خامه: یک پیمانه

شکر: یک سوم پیمانه

آب جوش: دو قاشق غذاخوری

پودر ژلاتین: یک قاشق غذاخوری

موز: یک عدد

طرز تهیه:

خامه و شیر را درون قابلمه کوچک و مناسبی بریزید و روی شعله ملایم گاز قرار دهید.موزهای خرد شده را اضافه کنید. لطفا همزدن رو فراموش نکنید.وقتی این مخلوط جوش آمد, بعد از یکی دو جوش, شکر را اضافه کنید.(در این مرحله می توانید کمی از مواد را بچشید و میزان کمی و زیادی شکر را متوجه شوید, بهتر است شکر را یکباره نریزید )

وقتی شکر حل شد, ظرف را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.دراین مرحله دو قاشق آب جوش را درون کاسه کوچکی بریزید و ژلاتین را درون آن حل کنید, ژلاتین را تا زمانی که حل و شفاف نشده هم بزنید.

مخلوط ژلاتین را به ترکیب شیر و خامه اضافه کنید و خوب هم بزنید.دسر شما اماده است, درون ظرف مورد نظر خود بریزید( این ظرف می تونه قالب مخصوص دسرهای شما, قالب های سیلیکونی یا اصلا ظرف کوچک شیشه ای باشد) و حداقل پنج, شش ساعتی درون یخچال قرار دهید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه دسر شیر موز

پاناکوتا

طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی

مواد لازم

خامه 1/4 لیوان
شیر 2 لیوان
پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری
شکر 12 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 2 قاشق چایخوری
اسانس وانیل 1/8 قاشق چایخوری
شکلات تخته ای 50 گرم

طرز تهیه :

1/2 لیوان شیر را داخل کاسه ای بریزید و پودر ژلاتین را روی آن بپاشید ، کاسه را روی حرارت بخار آب قرار دهید و هم بزنید تا ژلاتین حل شود.خامه را داخل قابلمه ای بریزید ، باقی مانده شیر را کم کم به خامه اضافه و مخلوط کنید و پس از اینکه یکدست شد شکر را اضافه کنید ، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و هم بزنید تا شکر حل شودپس از اینکه مخلوط شیر و خامه داغ شد از روی حرارت بردارید ( دقت کنید داغ شود اما به نقطه جوش نرسد ) و شکلات تخته ای رنده شده ، اسانس وانیل ، پودر کاکائو و مخلوط شیر و ژلاتین را اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا مواد یکدست شوند.پاناکوتا را در ظرف بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود سپس با خامه ، میوه و … تزیین و سرو کنید.

نکته ها : در صورت تمایل میتوانید مقدار پودر کاکائو یا شکلات را بیشتر کنید تا رنگ پاناکوتا تیره تر شود.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه دسر ایتالیایی

پاناکوتا

پاناکوتا زعفرانی

مواد لازم برای پاناکوتای زعفرانی

شیر یک و نیم پیمانه

خامه یک بسته(پاکت صورتی)

شکر نصف پیمانه

پودر ژلاتین دو قاشق سوپخوری

زعفران به میزان لازم

طرز تهیه:

شیر و خامه رو به هم خوب مخلوط میکنیم. مخلوط شیر و خامه + شکر + ژلاتین رو روی حرارت خیلی ملاییم قرار میدیم. و مداوم هم میزنیم تا خامه بپزه. توجه بفرمایید بپزه نه جوش بیاد! مواد رو هم میزنیم تا همه حل شده. زعفران رو که خیلی غلیظ دم کردیم به مواد اضافه میکنیم و هم میزنیم تا حباب در گوشه ی ظرف ایجاد بشه. این حباب نشون میده که خامه داره میپزه.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه دسر شامانو

پاناکوتا

طرز تهیه پاناکوتا انار

مواد لازم :
شیر : ۱ لیوان
ژله انار : ۲ بسته
دانه انار : ۱ لیوان
آب جوش : ۲ لیوان
خامه صبحانه : ۴۰۰ گرم
شکر : ۱ قاشق غذا خوری
وانیل : ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه پاناکوتای انار :
برای تهیه پاناکوتا انار ابتدا آب را درون ظرفی بریزید و بگذارید بجوشد، سپس ژله انار را در ظرفی بریزید، آب جوش را به آن اضافه کرده، در روی بخار کتری قرار دهید تا با حرارت دانه های ژله باز شود،شیر را درون ظرفی بریزید در روی حرارت قرار دهید، پودر ژلاتین، شکر و وانیل را به آن اضافه کرده تا حل شود،خامه و عسل را داخل ظرف پیرکس بریزید، روی بخار آب قرار دهید، خامه را هم بزنید، وقتی خامه داغ شد و احساس کردید به دمای جوشیدن می خواهد برسد، شیر و ژلاتین و شکر حل شده را درون ظرف خامه بریزید، مواد مخلوط شده را از روی حرارت بردارید تا خامه نجوشد. لیوان هایی که برای دسر آماده کرده اید را در کاپ کیک و یا در ظرفی به طور کج قرار دهید، تا نیمه مواد را داخل لیوان ها بریزید و درون یخچال قرار دهید تا تا بسته شود، لیوان ها را از یخچال بیرون آورید، انار داخل آن ها بریزید،

در مرحله بعدی طرز تهیه پاناکوتای انار, دو لیوان آب سرد درون ژله بریزید، به آرامی ژله انار را درون لیوان ها بریزید، سپس داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سرد و بسته شوند، بعد از بسته شدن ژله از یخچال بیرون آورید چند عدد انار روی آن ها بریزید، می توانید این کار را برعکس نیز انجام دهید، ابتدا ژله و انار را داخل لیوان بریزید، داخل یخچال قرار دهید بعد از بسته شدن شیر، ژلاتین و خامه را روی آن بریزید، این کار بستگی به سلیقه شما همراهان گرامی دارد.

پاناکوتا

پاناکوتا وانیلی

مواد لازم:
شیر: یک پیمانه(بهتره که پر چرب باشه)
خامه: یک پیمانه
شکر: یک سوم پیمانه
آب جوش: دو قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین: یک قاشق غذاخوری
وانیل: یک قاشق چایخوری

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه دسر شکلاتی وانیلی

طرز تهیه:
خامه و شیر را درون قابلمه کوچک و مناسبی بریزید و روی شعله ملایم گاز قرار دهید.وانیل را اضافه کنید. لطفا همزدن رو فراموش نکنید, منظورم اینه که مبادا ازش غافل بشید.وقتی این مخلوط جوش آمد, بعد از یکی دو جوش, شکر را اضافه کنید.(در این مرحله می تونید کمی از مواد رو بچشید و میزان کمی و زیادی شکر رو متوجه بشید, بهتره شکر رو یکباره نریزید )وقتی شکر حل شد, ظرف را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.دراین مرحله دو قاشق آب جوش را درون کاسه کوچکی بریزید و ژلاتین را درون آن حل کنید, ژلاتین را تا زمانی که حل و شفاف نشده هم بزنید.مخلوط ژلاتین را به ترکیب شیر و خامه اضافه کنید و خوب هم بزنید.دسر شما اماده است, درون ظرف مورد نظر خود بریزید( این ظرف می تونه قالب مخصوص دسرهای شما, قالب های سیلیکونی یا اصلا ظرف کوچک شیشه ای باشد) و حداقل پنج, شش ساعتی درون یخچال قرار دهید.

پاناکوتا

طرز تهیه پاناکوتا توت فرنگی

مواد لازم :

خامه : 1 پیمانه

شیر : یک سوم پیمانه

شکر : دو سوم پیمانه

پودر ژلاتین : 1 قاشق غذاخوری

وانیل : 1 قاشق مرباخوری

ژله توت فرنگی : نصف بسته

قالب سیلیکونی قلب

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه دسر توت فرنگی

روش تهیه:

اول شیر رو داخل یه ظرف شیشه ای بریزید و ژلاتین رو بهش اضافه کنید.بعد مخلوط شیر و ژلاتین رو بذارید روی کتری یا توی ماکروفر تا ژلاتین حل بشه .خامه ، شکر و وانیل رو در یه قابلمه ریخته و مخلوط کنید.

بعد بزارید روی شعله خیلی کم فقط در حدی که مایع گرم بشه و شکر توی خامه حل بشه.بعد از اینکه ژلاتین در شیر حل شد ، شیر رو به خامه اضافه کنید.قالب رو چرب کنید و نصف مایع رو داخل قالب بریزید. تقریبا یک سوم قلبها رو پر کنید .حدود 45 دقیقه داخل یخچال یا 20 – 25 دقیقه داخل فریز بزارید تا خودشو بگیره.

نکته: قبل از ریختن مایع داخل قالب یک سینی زیر قالب بزارید چون قالب های سیلیکونی انعطاف زیادی دارن.

نصف بسته پودر ژله رو با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و اجازه بدین کمی خنک بشه . زمانی که پاناکوتا بست روشون یه لایه ژله بریزید .یه مقدار از ژله رو نگهدارید برای انتهای کار … ( داخل قالب ، شکل قلب گود داریم که بعدا می خوایم با این ژله اونو پر کنیم ).دوباره به یخچال انتقال بدید و بذارید ژله ببنده. من چون از ژله دکتر اوتکر استفاده کردم 5 دقیقه گذاشتم ببنده اما ژله های ایرانی زمان بیشتری نیاز دارن.حالا مقدار باقی مونده پاناکوتا رو روی ژله بریزید و دوباره بزارید تا ببنده. اینبار مدت بیشتری لازمه حدودا” 4-3 ساعت داخل یخچال بذارید تا حسابی ببنده .

طرز تهیه پاناکوتا | آموزش گام به گام تهیه پاناکوتا شکلاتی و پاناکوتا قهوه و پاناکوتا زعفرانی

طرز تهیه پاناکوتا سه رنگ :

مواد لازم برای 2 تا 3 نفر

100 گرم خامه صبحانه
2 لیوان شیر
2 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین
1/2 پیمانه شکر
1/2 قاشق چایخوری وانیل
چند قطره رنگ خوراکی قرمز

طرز تهیه :
برای تهیه پاناکوتا سه رنگ کاسه مناسبی را بردارید و نصف لیوان شیر سرد را در کاسه بریزید و پودر ژلاتین را اضافه نمایید نیازی به هم زدن نیست برای مدت زمان پنج دقیقه صبر نموده تا به حالت اسفنجی در آید .
در مرحله بعد قابلمه مناسبی را بردارید و مابقی شیر و به همراه شکر در فابلمه ریخته و رو شعله ملایم قرار دهید و هم بزنید تا شکر حل گردد.
خامه را به روش بن ماری ( روی کتری در حال جوشیدن قرار می دهید ) گرم و شل نمایید حواستان باشد خامه نجوشد . البته میتوان یک دقیقه در ماکروفر گذاشت. حالا خامه را به قابلمه شیر روی گاز بیافزایید و بعد وانیل را بریزید و هم بزنید .
کاسه شیر و ژلاتین را به روش بن ماری گرم و روان گردانید برای گذاشتن در ماکروفر سی ثانیه کافی است.سپس ژلاتین را به قابلمه شیر اضافه نموده و هم بزنید حرارت را خاموش نمایید و مواد را از صافی بگذرانید و به سه قسمت مساوی تقسیم نمایید به یک قسمت رنگ کمتری بریزید که صورتی شود و به قسمت دیگر رنگ بیشتر اضافه نمایید تا صورتی تر گردد و قسمت آخر سفید بماند
حالا ظرف سرو را بردارید لیوان بلند بهتر است یک لایه را بریزید و نیم ساعت در فریزر گذاشته تا به اصطلاح خودش را بگیرد بعد از فریزر خارج نموده و لایه بعدی بریزید و دوباره نیم ساعت در فریزر قرار دهید و در آخر لایه آخر ریخته و همان کار را تکرار نمایید سپس برای سه ساعت در یخچال بگذارید .
برای تزئین هم می توان از ترافل رنگی و گل فوندانت و برگ شکلاتی یا با رنگ سبز استفاده نمود برای تهیه برگ شکلاتی برگ نعنا را در داخل شکلات که به روش بن ماری آب شده قرار دهید و روی کاغذ روغنی گذاشته تا خشک گردد

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه پاناکوتا با ژله خرد شیشه
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها