رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 333598

خواص نارگیل | معجزه نارگیل برای چاقی و بارداری

نارگیل یکی از میوه های مناطق گرمسیری است این میوه سرشار از ویتامین های ضروری بدن انسان است در این مطلب فوایدنارگیل شما را برای شما شرح می دهیم.

نارگيل
html>

کسانی که به قدرت درمانی عناصر طبیعی ایمان دارند ، احتمالاً از مزایای سلامتی نارگیل آگاه هستند. خانه های هندی طی نسل های مختلف از خواص نارگیل به اشکال مختلف استفاده کرده اند. این یکی از میوه هایی است که می تواند برای مراقبت از تمام نیازهای شما استفاده شود.

درباره نارگیل

نارگیل میوه ای است که به درخت Cocos nucifera تعلق دارد. این آجیل بالغ یکی از مواد مفید در آشپزخانه های هند است. صدها گونه نارگیل در سرتاسر هند یافت می شود و طعم آن با توجه به قلیائیت خاک آن متفاوت است. قسمت بیرونی آن از رنگ سبز است که با بلوغ آن قهوه ای می شود. در زیر پوسته سخت گوشت خوراکی سفید قرار دارد. نارگیل همچنین به عنوان "ناریال" به زبان هندی ، "کوباری بوندام" به زبان تلوگو ، "تنکا" در تامیل ، "کارککین" به زبان مالایایی ، "تنگینا کای" در کانادایی و "ناریکلرا" به زبان بنگالی شناخته می شود. نارگیل تازه برداشت شده حاوی آب شیرین است که برای سلامتی بسیار مفید است. نارگیل یک میوه سالم است که می توان با خیال راحت از آن به عنوان غذا استفاده کرد. این میوه نه تنها برای مغزسالم است ، بلکه از خوردن آن در دوران بارداری نیز بی خطر است.

فواید سلامتی نارگیل

نارگیل حاوی مقدار زیادی چربیهای اشباع است اما اینها بی ضرر هستند. آنها حاوی تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط هستند که اسیدهای چرب با طول متوسط است. این اسیدهای چرب توسط بدن به صورت متفاوت جذب می شوند. آنها مستقیماً از دستگاه گوارش به کبد می روند و بیشتر به کتون تبدیل می شوند. این خاصیت می تواند بر روی اختلالات مغزی مانند صرع و آلزایمر اثرات درمانی داشته باشد. مزایای سلامتی نارگیل شامل موارد زیر است:

دارای فیبر است:

نارگیل سرشار از فیبر غذایی است و 61٪ فیبر را در اختیار شما قرار می دهد. فیبر نارگیل باعث آزاد شدن گلوکز و انتقال آن به سلول در صورت تبدیل شدن به انرژی می شود. این خاصیت کمک به از بین بردن استرس در لوزالمعده و سیستم های آنزیمی است که خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.


دیابت را کنترل می کند:

نارگیل ترشح انسولین و استفاده از گلوکز خون را بهبود می بخشد. این میوه دیابت را تحت تأثیر مثبت هورمونهای کنترل قند خون کنترل می کند. این عمل باعث افزایش سطح قند خون می شود و به کاهش میل گلیسمی کمک می کند. نارگیل موجب هضم سریع و سایر علائم مرتبط با اختلالات گوارشی و روده می شود. ضمن داشتن فیبر در رژیم غذایی ، از جذب مواد مغذی و مواد معدنی پشتیبانی می کند. همچنین باعث کاهش استفراغ و حالت تهوع می شود.

ضد پیری:

سیتوکینین ها ، کینتین و ترانس زیناتین موجود در نارگیل اثرات ضد ترومبوتیکی ، ضد سرطان زا و ضد پیری بر روی بدن دارند.


سیستم ایمنی را تقویت می کند:

تغذیه نارگیل برای سیستم ایمنی بدن بسیار عالی است. این ماده ضد ویروسی ، ضد قارچی ، ضد باکتریایی و ضد انگلی است. مصرف روغن نارگیل می تواند به بدن در مقاومت در برابر ویروس ها و باکتری هایی که باعث بیماری می شوند ، کمک کند. مصرف نارگیل به شکل خام آن می تواند به درمان برخی از بدترین و انعطاف پذیرترین بیماری ها مانند عفونت های گلو ، برونشیت ، عفونت ادراری ، کج خلقی و ... کمک کند.

صرع را درمان می کند:

رژیم کتوژنیک یک رژیم کم کربوهیدرات است که برای درمان اختلالات مختلف استفاده می شود. معروف ترین کاربرد آن ، درمان صرع در کودکان است. رژیم غذایی شامل خوردن کربوهیدرات کم و مقادیر زیادی چربی است که می تواند منجر به افزایش غلظت کتون در خون شود. این رژیم می تواند بطور چشمگیری میزان حملات تشنج در کودکان صرع را کاهش دهد.


با سرطان مبارزه می کند:

تغذیه نارگیل همچنین به اثبات رسیده است که دارای خاصیت ضد سرطانی است. به ویژه برای درمان سرطان روده بزرگ و پستان بسیار مفید است.

مغذی و سالم:

آب نارگیل از شیر کامل مغذی و سالم تر به حساب می آید. حاوی اسید لوریک است که معادل شیر مادر محسوب می شود. این ماده به طور طبیعی استریل است زیرا از طریق فیلتر پوست نفوذ می کند. آب نارگیل دارای ایزوتونیک طبیعی در همان سطح خون است.


از عفونت ادراری جلوگیری می کند:

خاصیت ادرارآور نارگیل ، عفونت های دستگاه ادراری را درمان می کند. برای خلاص شدن از عفونت به طور طبیعی جریان ادرار را بهبود می بخشد.

کلسترول خون را بهبود می بخشد:

نارگیل به بهبود سطح کلسترول خون در بدن کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. چربی های اشباع شده موجود در نارگیل باعث افزایش کلسترول خوب بدن و کنترل LDL به زیر گروه خوش خیم می شود. این پیشرفت در فاکتورهای خطر قلبی عروقی از نظر تئوریک منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود.

مناسب بهداشت دهان و دندان:

آب نارگیل همچنین می تواند به عنوان شستشوی خارج از بدن برای از بین بردن باکتری های دهان ، کاهش بوی بد دهان و بهبود سلامت کلی دندان مورد استفاده قرار گیرد.


استخوان و دندان سالم:

خوردن نارگیل به طور مرتب از استخوان ها و دندان های سالم حمایت می کند. این میوه توانایی بدن را در جذب کلسیم و منگنز که به رشد استخوان کمک می کند ، بهبود می بخشد. همچنین از پوکی استخوان جلوگیری می کند ، شرایطی که استخوان ها را نازک و شکننده می کند و تراکم خود را از دست می دهد. بنابراین این میوه یک جایگزین سالم برای کسانی است که لاکتوز را تحمل نمی کنند.

خواص نارگیل
نارگیل و سلامتی

فواید درخت نارگیل
ریشه‏:
قابض، ادرارآور(مدر) و کرم کُش.
شیره گل:
شیرین و مطبوع، تب‏بُر، مقوی باء(تقویت کننده ی نیروی جنسی)، نشاط آور، مدر و سمّی.
پوسته:
مدر (ادرارآور) و برطرف کننده‏ ی بوی بد
مغز:
شیرین، خنک کننده، روغنی، اشتهاآور، مقوی باء، ملین(ضد یبوست) و نیروبخش
روغن:
شیرین، ضد عفونی کننده، دافع حشرات، هضم کننده، مقوی باء، اشتهاآور و تقویت کننده موی سر

خواص نارگیل
نارگیل برای خشکی پوست

خواص نارگیل برای پوست

روغن نارگیل به عنوان یک نرم کننده و مرطوب کننده ی طبیعی پوست شناخته شده و خشکی پوست دست و پوسته پوسته شدن آن را درمان می کند.

روغن نارگیل را می توان به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی استفاده کرد، روغن نارگیل باعث افزایش رطوبت و چربی موجود در پوست شده و خطر سرطان پوست را کاهش می دهد.

روغن نارگیل حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان است که چین و چروک صورت را کاهش داده و باعث جوانسازی پوست می شود.

هر روز چند قطره روغن نارگیل را بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

مصرف روزانه میوه نارگیل باعث پاکسازی پوست صورت می شود اما روغن نارگیل هم برای پاکسازی پوست مفید می باشد.

ماسک نارگیل


گرد نارگیل را در شیر حل کنید و خوب به هم بزنید تا خمیری شکل شود سپس آن را روی صورت مالیده و بگذارید تا خشک شود. بعد با آب ولرم بشویید. آب خیار را با خامه مخلوط کنید و به مدت نیم ساعت محلول را روی صورت بگذارید، این ماسک خاصیت آب رسانی دارد.

خواص نارگیل برای پوست
نارگیل برای زنان باردار

خواص نارگیل در بارداری

علاوه بر این پژوهش های مختلف خواص بسیار زیادی را برای آب نارگیل پیشنهاد کرده است.
وجود ریزمغذی هایی مثل پتاسیم، منیزیم، کلسیم و فسفر و نیز اسیدهای آمینه سالم به همراه کالری نسبتاً کم، این میوه و آب آن را تبدیل به یک خوراکی خوشمزه و مفید برای زنان حامله کرده است.
علاوه بر این گفته شده است مصرف آب نارگیل می تواند در افزایش مایع آمنیوتیک موثر باشد که این موضوع به بهبود سلامتی کلی جنین کمک میکند.

نارگیل چاق کننده است؟

نارگیل دارای چربی های زنجیره متوسط است و علاوه بر اینکه سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد با تامین انرژی روزانه و کاهش اشتها، کالری مصرفی را کاهش داده و به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

نارگیل همچنین برای کاهش چربی شکم مفید است و مصرف روزانه 200 گرم نارگیل منجر به کاهش چشمگیر BMI و دور کمر در 12 هفته می شود.

نارگیل و بدنسازی

آب نارگیل حاوی الکترولیت های مهمی است باعث حفظ هیدراتاسیون بدن می شود و علاوه بر این نوشیدن آب نارگیل برای افزایش انرژی و کارآیی ورزشکاران و بدنسازان در طول تمرینات بدنسازی بسیار مفید است.

مضرات نارگیل


خوردن نارگیل برای سرمزاجان و سالمندان بسیار مفید است و اشکالی تولید نمی کند .
خوردن نارگیل فاسد و کپک زده برای بدن مضر بوده و ایجاد استفراغ می کند .
نارگیل به دلیل داشتن چربی زیاد و مواد مغذی، چاق کننده است.
نارگیل دیر هضم است، بنابراین کسانی که دچار ناراحتی های گوارشی هستند، باید هنگام مصرف آن مراقب باشند.
با این که روغن نارگیل یک روغن گیاهی است، اما دارای مقدار زیادی چربی اشباع می باشد. به همین دلیل افراد دچار چربی خون بالا و بیماران قلبی نباید از روغن نارگیل استفاده نمایند.

دیگر خواص نارگیل

از گوشت نارگیل به دلیل محتوای بالای اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ، مواد مغذی و مواد معدنی ، هنوز هم به عنوان ماده اصلی غذایی در بسیاری از کشورها استفاده می شود.

اسیدهای چرب متوسط زنجیره ای که به تری گلیسیرید نیز معروف هستند ، خاصیت انرژی بخشی دارند و به سرعت انرژی بدن را تأمین می کنند ، اما به سرعت چربی های حیوانی جمع نمی شوند.

از تفاله خوشمزه می توان برای پخت و پز هر دو استفاده کرد و از خشک شده گوشت نارگیل خشک همچنین در شیر یا برای گرفتن روغن نارگیل استفاده کرد.

خواص نارگیل |  معجزه نارگیل برای چاقی و بارداری

نارگیل و اسیدهای چرب

غذاها حاوی چندین اسید چرب به نسبت های مختلف هستند که اثرات متفاوتی بر سلامت قلب و عروق دارند. در نارگیل، حدود 90 درصد از لیپیدها به شکل اسیدهای چرب اشباع هستند که به ویژه برای یک غذای گیاهی بسیار بالا است.

محبوبیت روغن نارگیل در سال های اخیر افزایش یافته است. برخی مزایایی را به آن نسبت می دهند، حتی تا حد کاهش وزن. یکی از فرضیه های ارائه شده این است که روغن نارگیل حاوی نوعی اسید چرب به نام تری گلیسیرید با زنجیره متوسط (MCTs) است که پردازش آن برای بدن انسان نسبت به سایر انواع اسیدهای چرب آسان تر است. . MCT ها حاوی 1-2 کالری کمتر از سایر انواع اسیدهای چرب هستند. اگرچه مصرف MCT توانایی بدن در استفاده از اسیدهای چرب را افزایش می دهد، اما افزایش مصرف انرژی ناشی از مصرف MCT موقتی است. در واقع، پس از حدود دو هفته، بدن مانند هر نوع اسید چرب دیگری از MCT ها سازگار شده و استفاده می کند.

نارگیل منبع پروتئین گیاهی

مانند سایر پروتئین های گیاهی، پروتئین نارگیل ممکن است تأثیر مفیدی بر چربی خون داشته باشد. در واقع، کلسترول تام و تری گلیسیرید خون در حیواناتی که این عصاره پروتئین را مصرف می کردند کاهش یافت. این اثرات ممکن است به محتوای کم لیزین و آرژنین بالا (دو اسید آمینه) پروتئین نارگیل مرتبط باشد، نسبتی که در سایر پروتئین های گیاهی با خواص کاهش دهنده چربی مشابه یافت می شود.

نارگیل مقدار زیادی فیبر

نارگیل حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی است (گروهی از مواد که فقط در محصولات گیاهی یافت می شوند و توسط بدن هضم نمی شوند). علاوه بر پیشگیری از یبوست، رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند به کاهش بروز بیماری های قلبی عروقی و همچنین کنترل دیابت نوع 2 و اشتها کمک کند.

نارگیل منبع آهن، فسفر، منیزیم و پتاسیم است

شیر نارگیل و نارگیل خشک شده منابع عالی آهن هستند. به نوبه خود، نارگیل خام منبع آهن است. هر سلول بدن حاوی آهن است. این ماده معدنی در انتقال اکسیژن و تشکیل گلبول های قرمز در خون و همچنین در تولید سلول های بچه، سلول های هه و ob و انتقال دهنده های عصبی (پیام رسان تکانه های عصبی) نقش دارد. لازم به ذکر است که حالت آهن موجود در گیاهان (مانند نارگیل) در مقایسه با آهن موجود در غذاهای با منشاء حیوانی کمتر قابل جذب است.

شیر نارگیل منبع خوبی از فسفر است، در حالی که نارگیل منبع خوبی از فسفر است. فسفر بعد از کلسیم دومین ماده معدنی فراوان در بدن است. نقش اساسی در شکل گیری و حفظ استخوان ها و دندان های سالم دارد. علاوه بر این، در رشد و بازسازی بافت ها شرکت می کند و به حفظ pH طبیعی خون کمک می کند. در نهایت، فسفر یکی از اجزای غشای سلولی است.

نارگیل خشک و شیر نارگیل منابع منیزیم هستند. منیزیم در رشد استخوان، تولید پروتئین، فعالیت آنزیم ها، انقباض ماهیچه ها، سلامت دندان ها و عملکرد سیستم ایمنی نقش دارد. همچنین در متابولیسم انرژی و انتقال تکانه های عصبی نقش دارد.

نارگیل خشک و شیر نارگیل منابع پتاسیم هستند. در بدن، pH خون را متعادل می کند و تولید اسید هیدروکلریک توسط معده را تحریک می کند و در نتیجه به هضم کمک می کند. علاوه بر این، انقباض ماهیچه ها از جمله قلب را تسهیل می کند و در انتقال تکانه های عصبی شرکت می کند.

نارگیل منبع عالی از عناصر کمیاب

نارگیل و شیر نارگیل منابع عالی منگنز هستند. منگنز به عنوان یک کوفاکتور برای چندین آنزیم عمل می کند که ده ها فرآیند متابولیک مختلف را تسهیل می کند. همچنین در جلوگیری از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد شرکت می کند.

نارگیل خشک و شیر نارگیل منابع عالی مس هستند، در حالی که نارگیل خام منبع خوبی است. مس به عنوان ترکیبی از چندین آنزیم، برای تشکیل هموگلوبین و کلاژن (پروتئینی که در ساختار و ترمیم بافت استفاده می شود) در بدن ضروری است. چندین آنزیم حاوی مس نیز به دفاع از بدن در برابر رادیکال های آزاد کمک می کند.

نارگیل خشک شده منبع خوبی از سلنیوم است، در حالی که نارگیل خام و شیر نارگیل منابع خوبی هستند. این ماده معدنی با یکی از آنتی اکسیدان های اصلی کار می کند و از تشکیل رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کند و همچنین به تبدیل هورمون های تیروئید به شکل فعال آنها کمک می کند.

نارگیل خشک شده و شیر نارگیل منابع روی هستند در حالی که نارگیل خام تنها منبع روی است. منبع برای زنان روی به ویژه در واکنش های ایمنی، تولید مواد ژنتیکی، درک طعم، بهبود زخم و رشد جنین نقش دارد. همچنین با جنسیت و هورمون های تیروئید تداخل دارد. در لوزالمعده، در سنتز ذخیره سازی و آزادسازی انسولین نقش دارد.

نارگیل تامین کننده ویتامین ها

شیر نارگیل منبع ویتامین B3 است. ویتامین B3 که به نام نیاسین نیز شناخته می شود، در بسیاری از واکنش های متابولیک، از جمله کمک به تولید انرژی از کربوهیدرات ها، چربی ها، پروتئین ها و الکلی که مصرف می کنیم، نقش دارد. همچنین در فرآیند تشکیل DNA همکاری می کند و اجازه رشد و تکامل طبیعی را می دهد.

نارگیل خشک شده منبع پانتوتنیک اسید است. اسید پانتوتنیک، همچنین به عنوان ویتامین B5 شناخته می شود، بخشی از کوئنز کلیدی است . که به ما امکان می دهد از انرژی غذاهایی که می خوریم به درستی استفاده کنیم. همچنین در چندین مرحله از تولید هورمون های استروئیدی، انتقال دهنده های عصبی (پیام رسان در تکانه های عصبی) و هموگلوبین نقش دارد.

نارگیل خشک شده منبع ویتامین B6 است. ویتامین B6 که پیریدوکسین نیز نامیده می‌شود، یکی از کوآنزیم‌هایی است که در متابولیسم پروتئین‌ها و اسیدهای چرب و همچنین در سنتز (تولید) انتقال‌دهنده‌های عصبی (پیام‌رسان در تکانه‌های عصبی) نقش دارد. همچنین به تولید گلبول های قرمز خون کمک می کند و به آنها اجازه می دهد تا اکسیژن بیشتری را حمل کنند. پیریدوکسین همچنین برای تبدیل گلیکوژن به گلوکز ضروری است و به عملکرد صحیح سیستم ایمنی کمک می کند. در نهایت این ویتامین در تشکیل برخی از اجزای سلول های عصبی و تعدیل گیرنده های هورمونی نقش دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها