رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 345282

طرز تهیه شیرینی نان کروسان | نحوه تهیه ی کروسان فرانسوی

نان کروسان یکی از محبوب ترین نان های اروپایی با ظاهری جذاب است که نحوه تهیه آن باید با دقت بیشتری همراه باشد تا این نان در موقع سرو ظاهر و مزه واقعی خود را حفظ کند در ادامه شما را با نحوه پخت آن آشنا می کنیم.

نان کروسان
html>

نان کروسان

کروسان برای اولین بار در کشور اتریش درست شده اما امروزه یکی از محبوب ترین نان ها در فرانسه است و از نوع اصلی ان یعنی شیرینی نان کروسان با مغز شکلات به عنوان عضو اصلی صبحانه شان استفاده می کنند. هم چنین در دیگر کشور های اروپایی هم طرفداران زیادی دارد. انواع دیگری نیز دارد که بعدا درست شد.از نان شیرینی کروسان به عنوان صبحانه خوشمزه و میان وعده و از کروسان گوشت، مرغ و یا ژامبون به عنوان یکی از وعده های غذایی میتوانید استفاده کنید و لذت ببرید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه نان ترتیلا خانگی

طرز تهیه ی کروسان فرانسوی

مواد لازم:

آرد یک و دو سوم پیمانه

خمیر مایه فوری یک قاشق چایی خوری

شکر دو قاشق غذا خوری

آب ولرم یک چهارم پیمانه

شیر یک جهارم پیمانه

کره 150 گرم

2 عدد تخم مرغ

نمک یک چهارم قاشق چایی خوری

شکلات چیپسی به میزا ن دلخواه

طرز تهیه شیرینی نان کروسان

یک کاسه ی بزرگ بردارید و خمیر مایه، اب ولرم و یک قاشق غذاخوری شکر را درون ان بریزید و به خوبی هم بزنید.یک ربع صبر کنید تا خمیر مایه به عمل بیاید.حالا قابلمه ای بردارید و باقی مانده شکر، نمک، شیر و 50 گرم از کره را داخل ان بریزید.قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود .حالا مواد داخل قابلمه را داخل ظرفی بریزید، آردرا اضافه کنید و هم بزنید. سپس خمیر مایه را به مایع اضافه کرده و با دست به خوبی هم بزنید تا یک خمیر نرم به دست بیاید.

حالا خمیر را با دست به مدت 5 دقیقه ورز دهید و با خمیر یک توپ درست کنید و داخل کاسه ی چرب شده بگذارید. روی ظرف را بپوشانید و حدود یک ساعت در جای گرمی قرارش دهید.

بعد از یک ساعت حجم خمیر دوبرابر میشود و وقت ان است که روی کاسه را با استفاده از فویل بپوشانید و اینبار به مدت دو ساعت درون یخچال قرار دهید.روی کاغذ روغنی یا فویل کره باقی مانده را به ضخامت یک سانتی متر پهن کنید و سپس ان را تا زمانی که سرد و سفت شود داخل فریزر قرار دهید.

سطح کار را با کمی ارد بپوشانید و سپس خمیر را با استفاده از وردنه روی ان پهن کنید.توجه داشته باشید که کره ی سرد باید در مرکز خمیر قرار بگیرد.

سپس لبه های خمیر را به هم بچسبانید . با این کار کره دیگر دیده نمیشود. حالا خمیر را با استفاده از تا کردن ان به یک چهارم حال اولیه تبدیل کنید و سپس ان را حدود نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید .بعد از نیم ساعت که خمیر را از یخچال بیرون اوردید ان را دوباره با وردنه پهن می کنید به طوری که کره از ان بیرون نزند و دوباره تا میزنید و داخل یخچال قرارش میدهید .

این کار باید چند بار تکرارشود تا کرده کا همه ی لایه های خمیر نفوذ کند.بعد از این کار خمیر را داخل کیسه فریزر قرار میدهید و یک شب تا صبح داخل یخچال قرار میدهید.

حالا خمیر را به صورت نازک روی سطح کار به شکل یک دایره پهن می کنید و به صورت مثلثی برش میزنید.حالا در هر مثلث مقداری از شکلات چیپسی را میریزید و ان را از قسمت پهن به سمت قسمت باریک مثلث، رول می کنید به طوری که شکلات بیرون نزند.حالا خمیر های رول شده را داخل سینی فر با فاصله از هم قرار دهید و دو ساعت در فر خاموش قرار دهید تا حجم خمیر دوبرابر شود.

زرده های تخم مرغ هارا از ان ها جدا کنید و با اب یا شیر مخلوط کنید تا رقیق شود. سپس روی خمیر ها بزنید .سینی را از فر خارج کنید و بگذارید تا فر با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم شود.

حالا سینی را به مدت 20 دقیقه داخل فر قرار دهید تا نان ها طلایی شوند.نان شیرینی کروسان شما اماده است

کروسان شکلاتی

کروسان مدل های مختلفی دارد . مثلا میتوان کروسان را با خمیر هزارلا درست کرد. یا میان ان به جای شکلات با خلاقیت خودمان چیزهای دیگری بگذاریم و از طعم لذیذ ان لذت ببریم. حتی میتوانیم بعد از خارج کرن ان از فر ، برشی میان نان ایجاد کرده و با بستنی انرا پر کنیم. یا از مربا، عسل، خامه و میوه و ... برای پر کردن ان استفاده کرد.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه نان تنگ زونگ با مغز کرمفیل

صبحانه خوشمزه

همچنین اگر از کروسان برای وعده ی غذایی یا اردور میخواهید استفاده کنید میوانید از گوشت ، مرغ، ژامبون و ... برای پر کردن ان استفاده کنید.

طرز تهیه پودینگ نان کروسان

مواد لازم پودینگ نان کروسان
کشمش یک پیمانه
نان کروسان (کیک ساده همچون پچ‌پچ) شش عدد
عصاره وانیل یک و نیم قاشق چای خوری
شکریک و نیم پیمانه
شیر (کم چرب) یک پیمانه
تخم مرغ (زرده) هشت عدد
تخم مرغ درشت سه عدد

طرز تهیه شیرینی نان کروسان | نحوه تهیه ی کروسان فرانسوی

طرز تهیه پودینگ نان کروسان
برای تهیه پودینگ نان کروسان در ابتدا فر را روشن نمایید تا با دمای 350 درجه فارنهایت داغ گردد .بعد یک ظرف مناسب را انتخاب نمایید بعد تخم مرغ را دانه دانه در آن بشکنید و هم بزنید سپس زرده تخم مرغ ها را بیافزایید سپس شیر را آرام آرام بیافزایید بعد شکر و وانیل را بریزید و هم بزنید.
مایه حاصله را در کناری قرار دهید.در مرحله بعد کیک های ساده را به دو قسمت از میانه تقسیم نمایید بعد یک تابه مناسب را انتخاب نمایید تاب های مستطیل پیرکس بهتر است بعد کشمش ها را روی کیک ها ( نان کروسان ) بپاشید حالا مایه تخم مرغی که قبلا تهیه نمودید و در کناری گذاشته بودید را روی کروسان ها ریخته و برای مدت زمان ده دقیقه صبر کنید تا به خورد یکدیگر بروند سپس با قاشق به آرامی به کف ظرف بفشارید.
یک ظرف بزرگتر از ظرف نان ها را انتخاب نمایید و پر از آب جوش کنید و ظرف نان ها را داخلش بگذارید و روی آن را با ورق فویل آلومینیومی ببندید و روی فویل چند سوراخ با چنگال ایجاد نمایید تا بخار بیرون بیاید سپس ظرف را در فر قرار دهید مدت زمان پخت پودینگ نان کروسان حدود 45 دقیقه می باشد در این مدت کیک ها پف می کند و کایه تخم مرغی سفت می گردد .
بعد از فر خارج نمایید و در ظرف سرو بچنید به صورت گرم میل نمایید . این پودینگ مورد علاقه کودکان است امیدوارم که آن را تهیه نموده و لذت ببرید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه نان مغز دار
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها